معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER

کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER تألیف امیرمحسن رسولیان، چارچوب کلی، منوها و مؤلفه‌های فریم ورک کاربردی فلاتر را توضیح داده و نحوه‌ی کار با آن‌ها را آموزش می‌دهد. این کتاب راهنما، ضمن معرفی و آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی دارت و شیءگرا، با ارائه‌ی مثال و تمرین شما را با شیوه‌ی ذخیره‌سازی اطلاعات، مسیریابی، ارتباط با سرور و مدیریت STATE در فلاتر آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER

از عمر گوشی‌های هوشمند مدت زیادی نمی‌گذارد ولی در همین مدت با استقبال بسیاری مواجه شده‌اند و تأثیر عمیقی بر کل زندگی داشته‌اند. این استقبال و تأثیر باعث شده تا تکنولوژی این گوشی‌ها دائماً توسعه پیدا کند و متنوع‌تر شود. اما همین تنوع باعث به وجود آمدن یک مشکل اساسی شد که می‌توانست هزینه و صرف زمان زیادی به کمپانی‌ها تحمیل کند. گوشی‌های غیرهوشمند نسل پیش اساساً سیستم‌عامل مهمی نداشتند و امکان نصب برنامه، به معنای امروزی روی آن‌ها وجود نداشت. اما با پیدایش سیستم عامل اندروید و پس از آن iOS همه‌ی مفاهیم تغییر کرد. پس از پیدایش این سیستم‌عامل‌ها اپلیکیشن‌های زیادی در دسترس قرار گرفتند و هرکسی می‌توانست آن را روی گوشی خود نصب کند؛ مثل کامپیوتر! اما مسأله اینجا بود که اندروید و آی‌اواس، هر کدام زبان برنامه‌نویسی خاص خود را داشتند. بنابراین هر اپلیکیشن برای نصب روی این دو سیستم‌عامل، باید به شکل جداگانه و در زبان برنامه‌نویسی متناسب با آن‌ها نوشته می‌شد. و این یعنی هزینه و زمان و نیروی انسانی دو برابر. برای حل این مشکل مفهوم جدیدی شکل گرفت که به برنامه‌نویسی چندسکویی معروف بود. این مدل از فریم ورک‌هایی تشکیل می‌شد که اجازه می‌دادند از یک کد، خروجی‌های متفاوتی گرفته شود. یعنی کافی بود برنامه‌نویس به یک زبان اپلیکیشن خود را بنویسد و بعد با کمک فریم ورک از آن خروجی‌هایی به زبان‌های دیگر بگیرد. یکی از کاربردترین و معروف‌ترین فریم ورک‌ها، فلاتر است که برنامه‌نویسان به‌کرّات از آن استفاده می‌کنند. کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER تألیف امیرمحسن رسولیان، کوشیده کلیات و قسمت‌های اصلی این فریم ورک را با زبانی ساده بیاموزد. درواقع بدون اینکه نیازی به پیش‌زمینه‌ی برنامه‌نویسی داشته باشید می‌توانید شیوه‌ی کار با این ابزار قدرتمند را تا حد زیادی فرابگیرید.

از زمانی که نیاز به برنامه‌نویسی چندسکویی به وجود آمد، فریم ورک‌های متفاوتی ابداع و عرضه شدند. اما بیشتر آن‌ها ضعف‌ها و باگ‌های زیادی داشتند که باعث می‌شد چندان کاربردی نباشند. این ضعف باعث شد تا بعضی شرکت‌ها مثل اوبر (تاکسی اینترنتی)، فریم ورک اختصاصی خود را بسازند و در محصولات خود از آن استفاده کنند. درنهایت سال 2018 شرکت گوگل، فریم ورک Flutter را ساخت و در دسترس قرار داد؛ فریم ورکی که می‌توانست خیلی راحت با انواع پلتفرم‌ها ارتباط برقرار کند و از کدها بهترین خروجی را ارائه دهد. فلاتر ابتدا با جاوا اسکریپت نوشته شده بود اما بعدتر برای توسعه و سرعت بخشیدن به آن، به‌طور کامل بازنویسی شد و آن را به زبان دارت نوشتند. امیرمحسن رسولیان در کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER، ابتدا زبان برنامه‌نویسی دارت را معرفی و نحوه‌ی کار با آن را آموزش می‌دهد. پس از به سراغ برنامه‌نویسی شیءگرا می‌رود و مفاهیم پایه‌ای آن را مرور می‌کند. پس از آشنایی با پیش‌زمینه‌ی فلاتر، او در قسمت‌های بعدی کتابش به مباحثی همچون شیوه‌ی ذخیره‌سازی اطلاعات، مسیریابی، ارتباط با سرور و مدیریت STATE می‌پردازد و با ارائه‌ی مثال و تمرین‌های متعدد آن‌ها را می‌آموزد.

کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب راهنما به همه‌ی افرادی که در شغل و حرفه‌ی خود از نرم‌افزارهای طراحی اپلیکیشن استفاده می‌کنند و همچنین همه‌ی برنامه‌نویسان اپلیکیشن‌های موبایل توصیه می‌شود.

با امیرمحسن رسولیان بیشتر آشنا شویم

امیرمحسن رسولیان (متولد 1375) برنامه‌نویس و نویسنده است. او در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر تحصیل کرده و تا کنون کتاب «آموزش کاربردی فریم‌ ورک FLUTTER» را منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER می‌خوانیم

اولین ابزاری که نیاز به نصب آن داریم بسته توسعه جاوا یا به شکل مخفف JDK زبان جاوا می‌باشد. این بسته توسعه شامل کلاس‌ها، ماشین مجازی جاوا و کامپایلر جاوا می‌باشد که به ما در اجرای کدهای جاوا کمک می‌کند. در مرحله اول نیاز داریم که این JDK را روی کامپیوتری دانلود کنیم که قصد استفاده از آن را داریم. با جست‌وجو کردن در موتورهای جست‌وجو به وبسایت‌های زیادی برای دانلود JDK برخورد خواهید کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فلاتر چیست؟
فصل 2: نصب پیش‌نیاز
فصل 3: معرفی زبان برنامه‌نویسی دارت
فصل 4: آموزش مفاهیم پایه برنامه‌نویسی
فصل 5: برنامه‌نویسی شیء‌انگاری
فصل 6: آموزش مقدماتی فریم‌ورک فلاتر
فصل 7: متریال دیزاین
فصل 8: ذخیره‌سازی اطلاعات
فصل 9: مسیریابی در فلاتر
فصل 10: ارتباط با سرور
فصل 11: مدیریت STATE در فلاتر
فصل 12: مباحث تکمیلی در فلاتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-622-218-462-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی فریم ورک FLUTTER و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.