معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023

علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌ی علوم رایانه با تهیه و مطالعه‌ی کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023، نوشته‌ی عین الله جعفرنژاد قمی، این فرصت را خواهند داشت تا اطلاعات خود را در رابطه با برترین سیستم مدیریت پایگاه داده افزایش دهند و با فرایندهای گوناگون آن آشنا شوند. شناخت توابع MySQL، ذخیره‌سازی توابع و شاخص‌گذاری جداول داده‌ها برخی از موضوعاتی هستند که پس از خواندن این کتاب حیطه‌ی علوم کامپیوتر به آن‌ها اشراف خواهید داشت.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023

در حال حاضر، تمامی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های گوناگون برای این‌که بهترین عملکرد را داشته باشند، نیازمند یک پایگاه داده هستند. برنامه‌های تحت وب با استفاده از پایگاه داده می‌توانند اطلاعات خود را ذخیره کرده و در مواقع لزوم، آن‌ها را بازیابی کنند. برای مدیریت پایگاه داده، سیستم‌های مدیریتی مختلفی وجود دارد که MySQL بهترین آن‌هاست. این سیستم مدیریت می‌تواند بیشترین سرعت، دقت و امنیت را برای کاربران و نرم‌افزار مورد نظر فراهم کند. برای آشنایی با این سیستم و شناخت نحوه‌ی فرایند آن، کافی است تا انتها با عین الله جعفرنژاد قمی در کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023، همراه باشید.

کتاب حاضر چهارده فصل را دربر می‌گیرد. در فصل اول، ماهیت پایگاه داده، مزایای آن، انواع پایگاه داده و سایر مسائل مربوط به پایگاه داده تشریح شده‌اند. در فصل دوم معماری MySQL و نحوه‌ی نصب آن شرح داده شده است. انواع داده‌ها، ایجاد پایگاه داده‌ی نمونه و روش ایجاد جداول برای این سیستم در همین فصل مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند. فصل سوم به مخاطبان می‌آموزد که چگونه می‌توان داده‌ها را در جداول تنظیم و داده‌ها را بازیابی کرد. از میان سایر موضوعات این فصل می‌توان به شیوه‌ی استفاده از متغیرها و روش کاربرد پایگاه داده‌ی غیرفعال اشاره کرد.

عین الله جعفرنژاد قمی در فصل چهارم کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023، نشان داده که چطور می‌شود داده‌ها را میان جداول جابه‌جا کرد. همین‌طور روش انتقال داده‌ها از فایل متنی به جدول و برعکس را شرح داده است. کپی کردن داده‌های جداول و به‌روزرسانی داده‌ها موضوعات دیگر همین فصل محسوب می‌شوند. فصل پنجم به توابع MySQL اختصاص پیدا کرده و مخاطبان در این فصل با انواع توابع مرتبط با MySQL آشنا خواهند شد. شاخص‌گذاری جداول، حذف شاخص‌ها، ایجاد انواع جداول و قفل کردن جداول، موضوعات اصلی فصل ششم به شمار می‌روند. انواع پیوند میان جداول، پیوندهای داخلی و بیرونی آن‌ها، همچنین پیوند جداول با خودشان در فصل هفتم واکاوی شده است.

مطالعه‌ی فصل هشتم به مخاطبان می‌آموزد که پرس‌وجوهای تودرتو به چه شکل هستند و چه کاربردی دارند. نویسنده در فصل نهم، موضوع تراکنش‌ها رامورد توجه قرار داده است. چیستی تراکنش‌ها، خواص آن‌ها و کنترل رفتار تراکنش‌ها در همین فصل بررسی شده‌اند. در فصل دهم، ایجاد دیده‌ها، تغییرات و حذف آن‌ها مطرح شده‌اند. خوانندگان به کمک فصل یازدهم، اطلاعات مهمی را در زمینه‌ی ذخیره‌سازی توابع می‌آموزند و در فصل دوازدهم نیز با تریگرها و کاربرد آن‌ها آشنا می‌شوند. عین الله جعفرنژاد قمی در فصل سیزدهم به شیوه‌ی مدیریت کاربران پرداخته و در فصل چهاردهم نیز به شیوه‌ی نگهداری جداول اشاره کرده است.

کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023 را انتشارات علوم رایانه به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023 برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان گرایش‌های علوم رایانه، همچنین مهندسان کامپیوتر، از خواندن کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023، بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023 می‌خوانیم

انزوا، موجب می‌شود هر تراکنش در فضاى خودش و جدا از سایر تراکنش‌هاى دیگرى که در سیستم انجام می‌گیرند، اجرا شود و نتایج هر تراکنش فقط در صورت کامل شدن آن قابل مشاهده است. اگر چندین تراکنش همزمان در سیستم در حال اجرا باشند، اصل انزوا تضمین می‌کند که اثرات یک تراکنش تا کامل شدن آن، قابل مشاهده نیست. در مثال مربوط به مبادله‌ى سهام، اصل انزوا به معناى این است که تراکنش بین دو سهام‌دار، مستقل از تمام تراکنش‌هاى دیگرى است که در سیستم به مبادله سهام می‌پردازند و اثر آن وقتى براى افراد قابل مشاهده است که آن تراکنش کامل شده باشد. این اصل، در مواردى که سیستم همزمان از چندین کاربر پشتیبانى می‌کند مثل (MySQL) مفید است. سیستم‌هایى که از این اصل اساسى پیروى نمی‌کنند، می‌توانند منجر به تخریب داده‌ها شوند، به‌طورى‌که جامعیت فضاى هر تراکنش سریعاً توسط تراکنش‌هاى رقیب نقض می‌شود و در نتیجه، بین تراکنشها برخورد (تضاد) پیش می‌آید.

در حقیقت، تنها راه به دست آوردن انزوای مطلق این است که تضمین شود در هر زمان فقط یک کاربر می‌تواند به پایگاه داده دستیابى داشته باشد. اما، این خواسته در سیستم‌هاى مدیریت پایگاه داده‌ی چندکاربره مثل MySQL، معقول نیست. به این ترتیب، اغلب سیستم‌هاى تراکنشى از قفل کردن سطح صفحه یا قفل کردن سطح سطر استفاده می‌کنند تا تغییرات ناشى از هر تراکنش را از هم تفکیک کنند. البته، هزینه‌ی این کار، کاهش نسبى کارایى است. اداره‌کننده‌ی جدول در BDB در MySQL، از قفل کردن سطح صفحه و اداره‌کننده‌ی جدول InnoDB از قفل کردن سطح سطر پشتیبانى می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مروری بر پایگاه‌های داده
فصل دوم: ایجاد پایگاه داده در MySQL
فصل سوم: ذخیره و بازیابی داده‌ها
فصل چهارم: کار کردن با داده‌های جدول
فصل پنجم: توابع در MySQL
فصل ششم: شاخص‌گذاری جدول‌ها و انواع آن‌ها
فصل هفتم: پیوند دادن جدول‌ها به یکدیگر
فصل هشتم: پرس‌وجوهای تودرتو
فصل نهم: تراکنش‌ها
فصل دهم: دیدها
فصل یازدهم: رویه‌ها و توابع ذخیره‌شده
فصل دوازدهم: تریگرها
فصل سیزدهم: مدیریت کاربران
فصل چهاردهم: نگهداری جدول‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات303
زبانفارسی
شابک978-600-205-203-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023

Reza
۱۴۰۲/۹/۹
این کتاب به صورت دستورات خط فرمانی تهیه شده.
که واقعا از این نظر خیلی خوب هستش.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام MySQL - ویراست دوم 2023 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.