معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون
قیمت:
۳۸۹۰۰ 25285 تومان ۳۵%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون

کتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون به قلم رمضان عباس نژادورزی به عنوان یکی از جامع‌ترین کتب مربوط به آموزش پایتون با استفاده از سال‌ها تجربه در عرصه برنامه‌نویسی در زمینه بانک اطلاعاتی، همراه با مثال‌های گوناگون کاربردی، حل مرحله به مرحله و توضیح کامل نوشته شده است.

امروزه در جهان حجم فراوانی از داده نگهداری و بازیابی می‌شود که برای پیشگیری از تکرار بی‌مورد، بی‌نظمی و ایجاد سازگاری میان آن‌ها از بانک اطلاعاتی استفاده می‌شود. پایگاه داده‌ای که بیشتر موارد در توسعه برنامه‌های کاربردی و وب‌سایت‌ها در پایتون استفاده می‌شود، مجموعه‌ای از جداول رابطه‌ای است که به پایگاه داده‌های رابطه‌‌ای معروف هستند.

این پایگاه داده‌ها در واقع اطلاعات را به شکل جدول ذخیره می‌کنند. رابطه میان جدول‌ها به عنوان کلید خارجی شناخته می‌شود. یک کلید خارجی، منبع منحصر به فردی از یک ردیف در یک جدول به شمار می‌رود که با ردیف دیگری در یک جدول یا جدول‌های دیگر در ارتباط است.

شیوه‌ی نگهداری اطلاعات در بانک‌های اطلاعاتی خیلی پیچیده است. به عنوان مثال، SQLite یک پایگاه داده در پایتون محسوب می‌شود. این پایگاه داده برای تمامی اطلاعات که در قالب یک بانک اطلاعاتی هستند، از یک فایل بهره‌ می‌گیرد. ولی بقیه پایگاه‌های داده نظیر PostgreSQL، MySQL، Oracle و Microsoft SQL Server، طرح‌های خیلی پیچیده‌ای را ارائه می‌کنند تا خصوصیات پیشرفته‌ای را عرضه کنند که برای نگهداری اطلاعات برنامه‌های کاربردی و تحت وب سودمند هستند.

در این کتاب بسته‌های پایتون برای انجام پرس‌وجو از پایگاه داده‌های مختلف مانند PostgreSQL، MySQL، SQLite و Microsoft Access شرح داده شده است. علاوه بر این عملیات مختلفی از قبیل وصل شدن به پایگاه داده، ورود، ویرایش، حذف و بازیابی رکوردها، ایجاد و استفاده از رویه‌های ذخیره شده و پیاده‌سازی تراکنش‌ها در بانک اطلاعات بیان گردیده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مروری بر بانک اطلاعاتی
فصل دوم: بانک‌های اطلاعاتی رابطه‌ای و دستورات SQL
فصل سوم: بانک اطلاعاتی و پایتون
فصل چهارم: پیاده‌سازی پروژه‌های مختلف بانک‌های اطلاعاتی با پایتون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-600-727241-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۸۹۰۰ 25285 ت ۳۵%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون

علی کاظمی
۱۴۰۰/۱/۳
واقعا کتاب بی خودی بود، باید بگم نویسنده به کلی خودشو پیچونده بود، یا اینکه به مطالب تسلت کافی نداشته
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.