معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل): طراحی وب سایت با پایتون

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل): طراحی وب سایت با پایتون
قیمت:
185000 تومان - 19.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل): طراحی وب سایت با پایتون

نایجل جورج در کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل) شما را با صفرتاصد کار با فریم‌ورک جنگو به‌عنوان یک ابزار توسعه‌دهنده‌ی طراحی وب‌سایت آشنا خواهد کرد. در این اثر با انواع قالب‌ها و مدل‌های جنگو آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید پایگاه داده‌های خود را به روشی آسان مدیریت کنید.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل)

جنگو یک فریم‌ورک (چارچوب) وب است که مبتنی بر روش برنامه‌نویسی پایتون کار می‌کند و توسعه‌ی سریع و برنامه‌نویسی ساخت‌یافته از ویژگی‌های برجسته‌ی آن محسوب می‌شود. جنگو کارهای پیچیده‌ی طراحی صفحات وب را برای طراحان آسان کرده و به‌همین‌سبب امروزه به برنامه‌ای بسیار پرطرفدار بدل شده و مورد نظر توسعه‌دهندگان وبگاه‌ها قرار گرفته است. در کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل) (Mastering Django)، نوشته‌ی نایجل جورج (Nigel George) با جزئیات کارکرد فریم‌ورک جنگو آشنا خواهید شد.

فریم‌ورک‌ها ابزارهایی هستند که برای ساخت و توسعه‌ی وب‌سایت، روش‌های استاندارد و ساده‌ای را ارائه می‌کنند و جنگو یکی از این فریم‌ورک‌هاست که در سال 2003 ساخته شده و نام آن برگرفته از گیتاریستی با نام «Django Now» است.

اگر می‌خواهید فرق میان پایتون و جنگو را به‌عنوان دو اصطلاح تخصصی در برنامه‌نویسی بدانید، باید گفت پایتون یکی از فراگیرترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که پیاده‌سازی و کار با آن بسیار آسان است و جنگو پلتفرمی‌ست که برپایه‌ی پایتون ساخته شده و برای توسعه‌ی اَپ‌های وب به کار می‌رود. گفتنی‌‌ست جنگو رایگان و دارای ویژگی متن باز است.

در این کتاب در قالب 15 فصل با مباحثی چون ساختار پروژه در جنگو و تنظیمات ویژه‌ی آن، ایجاد قالب برای سایت، مدیریت پیشرفته‌ی سایت، سفارشی‌سازی فرم‌ها، نحوه‌ی مدیریت پایگاه داده و ده‌ها سرفصل دیگر آشنا خواهید شد.

درمجموع این کتاب مفاهیم پایه‌ی فریم‌ورک جنگو و توسعه‌ی وب‌سایت با استفاده از آن را به شما می‌آموزد تا از مزایا و قابلیت‌های این برنامه برای بهبود عملکرد برنامه‌نویسی خود بهره ببرید.

کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل) ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی است که انتشارات علوم رایانه آن را در اختیار علاقمندان به حوزه‌ی برنامه‌نویسی و طراحی وب‌سایت قرار داده.

کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل) مناسب چه کسانی است؟

طراحان سایت و برنامه‌نویسان مخاطبان اصلی کتاب آموزش گام به گام جنگو هستند. همچنین دانشجویان رشته‌ی برنامه‌نویسی می‌توانند از این کتاب به‌عنوان منبع درسی استفاده کنند.

با نایجل جورج بیشتر آشنا شویم

نایجل جورج نویسنده‌ی پنج کتاب و دوره‌های آنلاین در زمینه‌ی فناوری است. به‌علاوه او یک تکنسین علاقمند به حوزه‌های الکترونیک، کامپیوتر، توسعه‌ی نرم‌افزار، تدریس و نوشتن به‌شمار می‌رود. کتاب‌های «Beginning Django CMS» و «Self Publishing Success» از دیگر آثار او هستند.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل) می‌خوانیم

اکنون یک سوال رایج و اجتناب‌ناپذیر با توجه به ساختار اصلی جنگو مطرح می‌شود: از کجا شروع کنیم؟ آیا باید از نوشتن مدل‌ها، پیکربندی‌های URL یا دیدها شروع کنیم؟ یا کار دیگری باید انجام دهیم؟ پاسخ این است که مهم نیست از کجا شروع کنید.

برخی از افراد دوست دارند با ساخت تمام مدلها شروع کنند و در نتیجه ساختار داده‌های خود را پیاده‌سازی می‌کنند؛ برخی دیگر ترجیح می‌دهند ابتدا به چیدمان بصری بپردازند، در نتیجه از قالب‌ها شروع می‌کنند. برخی دیگر ممکن است دوست داشته باشند فریم‌ورک ارتباطی را ایجاد کنند و در نتیجه با دیدها و پیکربندی‌های URL شروع می‌کنند. حتی افراد دیگر، از جایی شروع می‌کنند که برای پروژه منطقی به نظر برسد. به‌هرحال، همه‌چیز به پروژه و عملکرد شما بستگی دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر جنگو
فصل دوم: معماری مدل-دید-قالب (MVT)
فصل سوم: مدل‌ها در جنگو
فصل چهارم: دیدها در جنگو
فصل پنجم: قالب‌ها در جنگو
فصل ششم: امکانات مدیریت سایت در جنگو
فصل هفتم: فرم‌ها برای ورود اطلاعات
فصل هشتم: مدل‌های پیشرفته
فصل نهم: دیدهای پیشرفته
فصل دهم: قالب‌های پیشرفته
فصل یازدهم: مدیریت پیشرفته‌ی سایت با اَدمین
فصل دوازدهم: دیدهای مبتنی بر کلاس
فصل سیزدهم: مدیریت پیشرفته‌ی کاربران
فصل چهاردهم: فرم‌های پیشرفته
فصل پانزدهم: ارتباط جنگو با پایگاه‌های داده MySQL، PostgreSQL و MariaDB

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل): طراحی وب سایت با پایتون
نویسنده
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-600-205-195-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
185000 ت - 19.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل)

saeed Softwares
۱۴۰۲/۹/۴
بسیار عالی.... کتابهای علوم رایانه همه کاربردی هستن
Amir
۱۴۰۳/۱/۶
برای اشخاصی که از صفر میخوان شروع کنن توصیه نمیشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل)

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام جنگو (مرجع کامل) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.