معرفی و دانلود کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون

برای دانلود قانونی کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون

کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون نوشته‌ی رمضان عباس نژادورزی، علی جهانیان بهنمیری و نسترن شعیبی شما را با الگوریتم و برنامه نویسی پایتون آشنا کرده و به مباحثی چون فلوچارت، ساختار تصمیم و تکرار، الگوریتم‌های فرعی و توابع و ... می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون:

در عصر امروز اکثر مسائلی که انسان با آن مواجه می‌شود با رایانه قابل حل است. در اینجا سوالی مطرح می‌شود که چگونه کامپیوتر می‌تواند این مسائل را حل کند؟ پاسخ این است که رایانه به روش گام‌به‌گام مسائل را حل می‌کند که به آن الگوریتم گفته می‌شود. انسان برای حل مشکلات به دنبال ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌حل‌ها است. سال‌هاست که علم اهداف خودش را با جستجو و یافتن پاسخ سوالات و به کار بردن آن‌ها در پیشامدهایی که الگوی تکراری دارند، پیش می‌برد و سریع‌تر از انتظار انسان، رازهای طبیعت را از دل آن پیدا می‌کند.

از کلمات کلیدی که برای تعریف مفهوم الگوریتم می‌توان آن را به کار برد، «حل مسئله» است. الگوریتم، یک روش برای یافتن پاسخ پرسش‌های انسان و حل چالش‌های روزمره‌ی زندگی است. عملیات‌های ساده مانند ضرب دو عدد تا چالش‌های پیچیده‌تری مانند هوش مصنوعی، داده‌کاوی، یادگیری ماشین، پردازش تصویر و... مثال‌هایی از کاربرد الگوریتم‌ها هستند که در عصر حاضر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند.

یکی از روش‌هایی که برای حل مسائل ریاضی و منطق می‌توان نام برد، الگوریتم است. خوارزمی بود که اولین بار از این روش استفاده کرد. روش خوارزمی هم اکنون پایه‌ی اجرای انبوهی از برنامه‌های کامپیوتری محسوب می‌شود و حتی نام الگوریتم نیز برگرفته از کلمه‌ی الخوارزمی است.

برای بررسی معنی الگوریتم در زمینه‌ی ریاضیات و علوم رایانه، می‌توان بیان کرد که به مجموعه فرایندهایی که به کمک آن‌ها می‌توان به آسانی بسیاری از مسائل برنامه‌نویسی را حل کرد، الگوریتم گفته می‌شود که با اجرا کردن مجموعه‌ای از اقدامات مشخص و در ازای گرفتن ورودی تعریف شده، نتیجه‌ای مطلوب ارائه می‌دهند.

ترتیب مثال‌های این کتاب به شکلی است که از ساده‌ترین مثال‌ها شروع می‌کند و قدم‌به‌قدم مفاهیم کاربردی‌تر را در قالب مثال‌هایی سخت‌تر مطرح می‌کند. پیاده سازی الگوریتم‌های حل‌شده با زبان برنامه نویسی پایتون از نقاط قوت این کتاب نسبت به دیگر کتاب‌های موجود در بازار است.

کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دانشجویان مهندسی کامپیوتر و علاقه‌مندان به زبان برنامه‌نویسی پایتون توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون می‌خوانیم:

آیا مفهوم الگوریتم فقط در دنیای برنامه نویسی تعریف می‌شود؟ آیا تنها برنامه نویس برای طراحی و حل برنامه‌اش باید از الگوریتم استفاده کنند؟ یا این که برای انجام تمام کارها، می‌توان از ایده الگوریتمی استفاده نمود؟ در جواب این سؤالات باید بگوییم که الگوریتم یک مفهوم عام و فراگیر است. یعنی، ایده الگوریتم، علاوه بر آن که در برنامه نویسی به کار می‌رود، می‌تواند در زندگی روزمره نیز استفاده شود.

یک برنامه نویس خوب، علاوه بر آن که به الگوریتم برنامه‌هایی که می‌نویسد فکر می‌کند، با الگوریتم زندگی می‌کند. او تمام زندگی خودش را با الگوریتم انجام می‌دهد. با الگوریتم فکر می‌کند. یعنی، تفکر او حتی در امور ساده زندگی نیز الگوریتمیک است. این فرد احتمالا برنامه نویس موفقی خواهد بود. این تنها کافی نیست که بخواهید الگوریتم یک کار را پیدا کنید. بلکه ماهیتا باید الگوریتمیک فکر کنید. حتی به تمام مسائل زندگی نیز باید به این شیوه نگاه کنید. مثال برنامه نویس که دارای تفکر الگوریتمیک است، نسبت به فردی که این ویژگی را ندارد، مانند نسبت کسی است که ماهیت کارش دارای نظم است و کسی که کارش نظم خاصی ندارد. فرد اول، در پایان کار، کارگاه خود را مرتب و منظم می‌کند. اما، کارگاه فرد دوم نه تنها در هنگام کار نامرتب است، بلکه بعد از انجام کار نیز نامنظم خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با الگوریتم و برنامه نویسی پایتون
فصل دوم: فلوچارت، ساختار تصمیم و تکرار
فصل سوم: الگوریتم‌های فرعیو توابع
فصل چهارم: آرایه‌ها
فصل پنجم: پردازش رشته‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-622-7393-29-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
55500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون

رامین
۱۴۰۲/۲/۱۸
سلام، کتاب عالی هست، پیشنهاد میکنم مطالعه کنید و یاد بگیرید، ساده و روان و همچنین تعداد مثال‌ها زیاد هست که باعث تمرین بیشتر و یادگیری بهتر میشه
مهدی شمس
۱۴۰۱/۹/۸
باسلام و احترام خدمت شما و همکاران تان
بسیار کتاب خوبی هستش. سپاسگزارم
حسین صادقی
۱۴۰۱/۱/۱۱
کتاب خوبی برای کسانی است که پایتون را بلدن و به دنبال حل مثال می‌گردند
سپیده مرادیان
۱۴۰۱/۱/۳
آموزش عالی برای الگوریتم هست و خیلی کمک کننده است
محمد
۱۴۰۲/۸/۲۵
از تهیه این کتاب راضی هستم. کاملا عالی
مهدی یوسفی
۱۴۰۱/۸/۱۶
مثال‌ها متنوع و خوب هستند
جواد زمانی
۱۴۰۱/۴/۲۴
فوق العاده و بی نظیر است
m
۱۴۰۲/۸/۶
برای من که عالیه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون

برای دریافت کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی با رویکرد الگوریتم و فلوچارت، پیاده سازی شده با پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.