معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته

کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته اثری از ریچارد گریمت است که در مبحث مهندسی کامپیوتر نوشته شده و سعی دارد به مخاطبان کتاب در هفت فصل مراحل گوناگونی که برای ساخت یک ربات پیشرفته باید بدانند را توضیح دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته

کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته (Raspberry Pi Robotic Projects) نوشته‌ی ریچارد گریمت (Richard Grimmett) در همان فصل نخست مخاطبان را با برد رسپبری پای آشنا می‌کند، اینکه نحوه کار با آن چگونه است و برای پروژه‌های خود چگونه باید از آن استفاده کنند. در فصل دوم و پس از توضیحاتی که در باب برد رسپبری پای ارائه داده شد، ریچارد گریمت به شرح چگونگی ساخت اولین ربات می‌پردازد؛ اینکه در ساخت اولین ربات باید چه مواردی را حتماً به آن‌ها توجه کرد و به‌طور کلی چگونه یک مهندس کامپیوتر نسخه‌ی ابتدایی ربات‌اش را به مرحله‌ی پیشرفته برساند و در پایان پروژه یک ربات قابل‌ِارجاع در دست داشته باشد.

در فصل سوم کتاب، ریچارد گریمت به آموزش ساخت ربات wall-E می‌پردازد که در صنعت ربات‌سازی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین اشکال رباتیک است که معمولاً فرا گرفتن چگونگی نحوه‌ی ساخت آن برای مخاطب می‌تواند ساده‌ باشد. ریچارد گریمت در این فصل با توضیحات مبسوط خود تمام آنچه لازم دارید تا در باب ساخت چنین رباتی بدانید و بتوانید ربات خود را به‌صورت هوشمند فعال کنید به شما توضیح داده است.

در فصل چهارمِ کتابِ آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته، ریچارد گریمت به آموزش ساخت «ماهی رباتیک» می‌پردازد که می‌توان گفت ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین شکل ربات‌سازی است و به لحاظ بازار فروش نیز از کیفیت خوبی برای مهندسان برخوردار است. در فصل پنجم، ریچارد گریمت در مورد ساخت یک دست رباتیک با برد رسپبری پای می‌گوید که ساخت آن می‌تواند چالش‌های گوناگونی به همراه داشته باشد و برای بسیاری از مخاطبان کتاب مراحل ساخت آن با دشواری همراه باشد. اما کتاب در آموزش گام به گام روش‌ها و تمهیدات ساخت ربات‌های پیشرفته را به شما یاد می‌دهد تا بتوانید از تمام دشواری‌های این مراحل ساخت سربلند بیرون آیید و به بهترین شکل ربات خود را آماده‌ی نمایش کنید.

فصل ششم در مورد ساخت ربات خود متعادل است که در آن بخش می‌توانید به تخصصی‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌های مربوط به ساخت ربات دست پیدا کنید و ریچارد گریمت با نثر روان و شیوایی که دارد اطلاعات پایه‌ای و اصولی‌ که در بخش به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این بخش از کتاب که می‌تواند در عمل برای بسیاری از مهندسان کامپیوتر و فعالین در حوزه ربات‌سازی پیچیده باشد، برای شما راهکارهایی را فراهم کرده که بتوانید به‌راحتی ایده‌های خود در ساخت ربات خود متعادل به عینیت برسانید و پروژه‌ی خود را با موفقیت پشت‌سر بگذارید. آخرین بخش کتاب نیز بر محوریت اضافه کردن برد رسپبری پای به یک کوادکوپتر است که بعد از خواندن آن بخش می‌توانید خود را یک متخصص با دانش علمی و عملی در زمینه‌ی ساخت ربات‌های پیشرفته بدانید.

ریچارد گریمت از همان شروع حرفه‌اش همیشه نسبت به کامپیوترها و ربات‌ها شیفتگی زیادی داشته است و زندگی خود را به طور کامل صرف آن کرده است. او مدرک فوق‌لیسانس در رشته‌ی مهندسی الکترونیک دارد و در دوران تحصیلات خود مدرک دکترا نیز کسب کرد. او بیست‌وپنج سال است که در این صنعت در حال فعالیت است و در حال حاضر زمان خود را صرف تدریس علم کامپیوتر و تکنولوژی می‌کند. این کتاب توسط محمدرضا سیف ترجمه شده و انتشارات نبض دانش ناشر آن است.

کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به دانشجویان رشته‌ی مهندسی کامپیوتر و کسانی که در حوزه‌ی تکنولوژی و ساخت ربات فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته می‌خوانیم

برای استفاده از این آداپتور به‌سادگی آن را به بُرد رسپبری پای صفر متصل نمایید، سپس توسط کابل، بُرد رسپبری را به نمایشگر خود که دارای ورودی HDMI است، متصل کنید. همچنین مانند بُرد رسپبری پای 3 می‌توانید از یک مبدل mini HDMI به DVI استفاده کنید و بُرد رسپبری را به سایر مدل‌های نمایشگرها نیز که از HDMI پشتیبانی نمی‌کنند، متصل نمایید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شروع به کار با برد رسپبری پای
فصل دوم: ساخت اولین ربات
فصل سوم: ساخت روبات wall-E
فصل چهارم: ساخت ماهی رباتیک
فصل پنجم: ساخت یک دست رباتیک یا برد رسپبری پای
فصل ششم: ساخت روبات خود متعادل
فصل هفتم: اضافه کردن برد رسپبری پای به یک کوادکوپتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته
نویسنده
مترجممحمدرضا سیف
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-600-8871-27-9
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام ساخت ربات‌های پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.