معرفی و دانلود کتاب آناتومی انسان

عکس جلد کتاب آناتومی انسان
قیمت:
۹۹۵۰۰ ۴۹,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی انسان

کتاب آناتومی انسان تألیف فاطمه صائبی و محمد عامریان، آناتومی و ساختار بدن انسان را به‌تفصیل توضیح می‌دهد و می‌کوشد اجزای آن را با کمک تصاویر تشریح کند. این کتاب راهنما که برای دانشجویان تربیت‌بدنی نوشته شده، سیستم عضلانی، اسکلتی و مفاصل بدن را معرفی می‌کند، در مورد جزئیات آن‌ها، مثل جنس، بافت و کارکردشان حرف می‌زند و به رایج‌ترین ابهامات در این حوزه پاسخ می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آناتومی انسان

آناتومی علم مطالعه‌ی ساختارهای بدن است. بشر از هزاران سال پیش به کشف اجزای بدن خود و حیوانات علاقه‌مند بود و سعی می‌کرد آن‌ها را درک کند. یافته‌های تاریخی نشان می‌دهد که در حدود 1600 سال پیش از میلاد مسیح، مصریان توانسته بودند بدن انسان را بشکافند و به برخی از اجزای داخلی آن پی ببرند. یونانی‌ها هم در این حوزه پیشرو بودند و نشانه‌هایی از تلاش آن‌ها برای توضیح آناتومی بدن انسان وجود دارد. کتاب مجموعه‌ی بقراط که نویسندگان آن نامشخص است و توصیفاتی را درباره‌ی اسکلت و ماهیچه‌ها در بر دارد، یکی از آثار همان دوران است. اما آنچه ما به‌عنوان آناتومی یا تشریح می‌شناسیم، محصول رنسانس و پیشرفت‌های علمی پس از آن است. پس از قرن شانزدهم بود که آناتومی به‌عنوان یکی از شاخه‌های علمی پذیرفته و به دروس پزشکی وارد شد. در عصر مدرن و با پیشرفت‌های پزشکی و فناوری، ما حالا درک نسبتاً کاملی از اجزای بدن خود و حیوانات داریم. از جزئیات سیستم‌های عضلانی، عصبی یا اسکلتی اطلاع داریم و می‌دانیم که هر جزء دقیقاً چه کارکردی دارد. معمولاً پزشکان به این حوزه علاقه دارند و مصمم هستند که آن را فرابگیرند. اما در برخی از رشته‌های دیگر مثل ورزش هم آشنایی با آناتومی ضروری به نظر می‌رسد. مربی یا ورزشکار وقتی به‌خوبی بدن و امکاناتش را بشناسد، می‌تواند تمرینات را هم به‌درستی طراحی کند و حداکثر بهره را ببرد. برای آشنایی ورزشکاران با این علم، منابع متعددی وجود دارد. یکی از آثار متاخر در این زمینه کتاب آناتومی انسان تألیف فاطمه صائبی و محمد عامریان است که به توضیح سیستم عضلانی، اسکلتی و مفاصل بدن می‌پردازد. این اثر می‌کوشد آناتومی بدن انسان را تعریف کند و اجزای آن را با کمک تصاویر و به‌تفصیل توضیح دهد.

آناتومی به‌عنوان یکی از شاخه‌های پزشکی سعی دارد سیستم‌ها و بافت‌ها و اندام‌های داخلی بدن را از نظر شکل ظاهری، جایگاه، وظایفی که دارند و ارتباطشان با دیگر ارگان‌ها بررسی کند. پزشکان اساساً آناتومی را به دو شاخه تقسیم‌بندی می‌کنند: شاخه‌ای که به نام منطقه‌ای معروف است و شاخه‌ی دیگر که سیستمیک نامیده می‌شود. در آناتومی منطقه‌ای اعضایی از بدن که در مجاورت هم قرار دارند، گروه‌بندی شده و مورد تحلیل قرار می‌گیرند. بر این اساس، بدن به بالاتنه، پایین‌تنه، تنه و سر و گردن تقسیم می‌شود. هرکدام از این قسمت‌ها نیز خود دربردارنده‌ی بخش‌های متفاوتی هستند. اما در رویکرد سیستمیک، اعضایی که کارکردهای مشابه هم دارند در یک دسته قرار می‌گیرند و از دیگر بخش‌ها متمایز می‌شوند. در اینجا اعضا الزاماً در مجاورت هم نیستند. بر این اساس، آناتومی سیستمیک بدن را به سیستم‌هایی همچون اسکلتی عضلانی، سیستم عصبی، گوارش، تنفس، گردش خون یا تولید مثل تقسیم می‌کند. فاطمه صائبی و محمد عامریان در کتاب آناتومی انسان بر همین شاخه‌ی سیستمیک متمرکز شده‌اند و از میان سیستم‌های مختلف، سیستم اسکلتی، عضلانی و مفاصل را معرفی می‌کنند. نویسندگان در هر کدام از فصل‌ها به یکی از این موارد می‌پردازند و تلاش می‌کنند اجزا و کارکردهای آن‌ها را توضیح دهند. این کتاب در تلاشند به بسیاری از پرسش‌ها و ابهامات در این زمینه پاسخ دهند.

کتاب آناتومی انسان را نشر حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب آناتومی انسان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته‌ی پزشکی، تربیت‌بدنی و علوم ورزشی پیشنهاد می‌شود. با کمک این راهنما درک بهتری از ساختار بدن انسان به دست خواهید آورد.

در بخشی از کتاب آناتومی انسان می‌خوانیم

حدود 30-25 درصد از استخوان را آب و 75-70 درصد دیگر آن را املاح تشکیل داده است. استخوان از سلول‌هایی تشکیل شده به نام استخوان یاخته یا «استئوسیت». این سلول‌ها در کنار یکدیگر قرار نداشته و از هم فاصله‌ی زیادی دارند. فاصله‌ی بین این یاخته‌ها را ماده‌ای میان‌یاخته‌ای پر کرده است که به آن ماتریکس می‌گویند. ماتریکس یا داربست استخوانی مانند ملات بین سلول‌های «استئوسیت» را پر کرده است. درواقع سفتی و استحکام استخوانی به دلیل وجود همین مواد میان‌سلولی است. ساختار استخوان از چهارچوب و شبکه‌ی سه‌بُعدی از پروتئین و مواد قندی به‌خصوصی تشکیل شده است که روی آن املاح کلسیم رسوب کرده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آناتومی چیست؟
فصل 2: استخوان‌ها
فصل 3: عضلات
فصل 4: مفاصل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی انسان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-600-355-559-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۹۵۰۰ ۴۹,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی انسان

برای دریافت کتاب آناتومی انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.