معرفی و دانلود کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم

عکس جلد کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم
قیمت:
27500 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم

اگنس روسو در کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم، با بیان تجربیات و داستان‌های واقعی زندگی افراد متفاوت به شما می‌آموزد که با حفظ ارزش‌های اخلاقی خود در درون و جهان اطراف خود تحولی مثبت ایجاد کنید. این کتاب راهنمایی عالی برای ارتقای مهارت‌های ارتباطی شماست.

درباره‌ی کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم:

در این روزگاری که با بی‌عدالتی، تنگ‌نظری و شرارت بشری روبه‌رو هستیم، چه کسی‌ست که رویای داشتن دنیایی بهتر را نداشته باشد؟ پر واضح است که برای تغییر هر چیزی باید تلاش کرد اما هر کدام از ما در کنج خلوت خود صبورانه انتظار دنیایی عادلانه‌تر و انسانی‌تر را می‌کشیم، بی‌آنکه تصور کنیم این مهم نه تنها به جامعه بلکه به یکایک ما بستگی دارد. بنابراین تا زمانی که خود را موظف به عمل نکنیم، انتظار تغییر دنیا و پیوند دوباره‌ی انسان‌ها با ارزش‌های اخلاقی، بی‌فایده است! دنیایی بهتر نمی‌تواند ایجاد شود، مگر هر کدام از ما، پیش از آنکه به قضاوت دیگران بپردازیم، نگران بهبود رفتار خود باشیم.

به محض اینکه بپذیریم با تغییر اعمالمان می‌توانیم در دنیا تحولی مثبت ایجاد کنیم، تنها یک مشکل درونی باقی می‌ماند که باید بر آن فائق آییم. اغلب ما برداشتی از امور اخلاقی داریم، به این معنا که خوبی و بدی را امری مربوط به مقدسین، یا شیاطین می‌پنداریم. بنابراین از ابتدای کار، با توجه به آنکه نه مقدس هستیم و نه شیطان، از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنیم!

بهتر است برداشت خود را نسبت به امور اخلاقی تغییر دهیم، زیرا برای ساختن دنیایی بهتر، ضروری‌ست که بدانیم چه چیزی را باید در خود تغییر دهیم، نقاط ضعف و قوت رفتار خود را تشخیص دهیم، برخی را کمرنگ و برخی دیگر را تقویت کنیم. ضمنا اگر نکته‌ی برجسته‌ای در عمل دیگران می‌بینیم که‌ شایسته‌ی الگوبرداری است، آن را در اعمال خود به‌کار ببریم.

اگنس روسو (Agnes Rousseau) کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم (Title L'impact de nos actes) را برای افرادی نوشته است که به زندگی اخلاقی توجه ویژه‌ای دارند. این کتاب مجموعه‌ای از شواهد بکر و دست‌نخورده و صحنه‌هایی واقعی از زندگی افراد مختلف را دربردارد؛ حکایات و تفکراتی که نشان می‌دهند اخلاق عملی لازمه‌ی تمام لحظات زندگی ما انسان‌هاست. خواندن این تجارب حقیقی منجر به ایجاد انگیزه درون افرادی می‌شود که تمایل دارند نسبت به امور اخلاقی اطلاعات بیشتری کسب نمایند و نه تنها خود را تغییر دهند بلکه در جامعه نیز تحولاتی شگرف ایجاد نمایند.

با ذکر این تجربه‌ها قصد نداریم نقشه‌ی جامعی از کارهای خوب و بد ارائه دهیم، یا قضاوتی درباره‌ی شواهد بکنیم. بسیاری از شواهد ثابت می‌کنند که اعمال ناراحت‌کننده همیشه هم بر پایه‌ی نیت بدی انجام نمی‌گیرند. بلکه اغلب از نادانی یا نبود آگاهی ناشی می‌شوند. بنابراین بحث ما بر سر خوب‌ها و بدها نیست، بلکه منظور ذکر اعمالی است که گاه اثراتی مثبت و گاه اثراتی منفی دارند. حال اگر قبول داشته باشیم که اعمال ما نتیجه‌ی تحولات تدریجی درونی‌مان است، پس به خود ما بستگی دارد که با نیت‌ها و انتخاب‌هایمان مایه‌ی آسایش دیگران شویم یا مایه‌ی عذابشان!

امید است که این تجارب برای همه‌ی شما برای داشتن روابطی صحیح‌تر و بهتر موثر باشد و شاید هر فردی برای ایجاد دنیایی اخلاقی‌تر، سهمی در زندگی روزمره‌ی خود به عهده بگیرد.

کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که علاقه‌مند به امور روانشناسی و اخلاقی هستند و می‌خواهند سهمی هر چند کوچک در ایجاد خانواده و دنیایی بهتر داشته باشند، حتما این کتاب را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم می‌خوانیم:

10 سال به عنوان تکنیسین آزمایش‌گاه، در بخش عمومی بیمارستان‌های مختلف کار کرده بودم و شدیدا مایل بودم شغلم را تغییر دهم. به حرفه‌ی روان‌شناسی علاقه‌ی زیادی داشتم، اما نمی‌دانستم چطور وارد آن مسیر شوم. با آنکه این تغییر به دلیل مجرد بودنم تنها به خودم مربوط می‌شد، با این حال تصمیم‌گیری در این باره برایم مشکل بود. روزی با یکی از دوستان درباره‌ی نگرانی‌هایم صحبت کردم. او هم که گویا میان اقوام، مشاور آشنایی داشت که متخصص تغییر شغل بود، مرا نزد او فرستاد. من با این خانم ملاقات کردم و بعد از آنکه توضیحاتی از روش کارش به من داد، تصمیم گرفتم در خصوص تغییر شغل با او مشورت کنم. به‌زودی جذب خوبی‌های مشاورم شدم. او می‌دانست چطور به حرف‌های دیگری گوش کند و خود را با او منطبق کند. در پایان مشاوره، که انگیزه‌ام برای این کار تقویت شده بود و فهمیدم که چه امکانات واقعی‌ای برای تغییر شغل در اختیار دارم، با هم طرح یک برنامه‌ی آموزشی 2‌ ساله را ریختیم. ابتدا باید 2 دوره‌ی تخصصی در روان‌شناسی می‌گذراندم. از آن گذشته، مشاورم با محبت به من پیشنهاد کرده بود، او را در جریان ادامه‌ی کارهایم بگذارم و هر زمان که مایل بودم با او تماس بگیرم. با این تفاسیر، برنامه را پیگیری و 2 سال بعد مدرکم را دریافت کردم.

طی این دوره‌ی آموزشی، چندین بار با او ملاقات کردم تا او را در جریان پیشرفت امور و موانع سر راه که گاهی کاملاً‌ درونی بودند، قرار دهم. با آنکه هیچ نفع مالی‌ای در این میان نداشت، هر بار با همان دقت، حوصله و خوش‌رویی مرا می‌پذیرفت (حتی زمانی که درگیر فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش بود). به‌ مرور زمان متوجه شدم که او همیشه آماده است با خیرخواهی به حرف‌های مخاطبش گوش کند، در جهت پیش‌برد کار سؤالاتی کند و برای هر کدام توصیه‌های مناسبی ارائه دهد. اغلب احساس می‌کردم که او می‌تواند خود را به‌جای من بگذارد و احساس درونی مرا درک کند. اما در عین حال قدرت منطقی‌اش را حفظ می‌کرد. از موضوع به قدر کافی فاصله می‌گرفت تا امکان در نظر گرفتن راه‌حل‌های ساده و عملی را از دست ندهد. ضمناً باید اضافه کنم که حتی وقتی نمی‌توانستم بعضی از راه‌حل‌ها را عملی کنم، هرگز سرزنش و قضاوتی از سوی او احساس نکردم. اغلب اوقات بحث‌های ما از چارچوب کاملاً حرفه‌ای خارج می‌شدند و همیشه حس می‌کردم، می‌توانم درباره‌ی سؤال‌های شخصی‌ترم هم با او مشورت کنم. او در پاسخ‌گویی به آن‌ها همچنان با خیرخواهی سعی می‌کرد به من سرنخ‌هایی بدهد تا به قدرت تصمیم‌گیری مستقلی برای مشکلاتم برسم. ملاقات‌های ما برای من فرصتی بودند تا انرژی مثبت و نیروی تشخیص واضح‌تری درخصوص مسائل به دست آورم که خودم فاقد آن بودم. ضمناً فهمیدم که معنای در خدمت دیگران بودن یعنی چه و چطور خوبی و خیرخواهی می‌تواند ابعاد غیرعلنی و نامحسوسی به خود بگیرد، از جمله توجهِ مفید، مؤثر و بدون چشم‌داشت به دیگران.

فهرست مطالب کتاب

اخلاقیات زنده
قدردانی
معرفی اثر
اعمالی که اثر خوبی دارند
غریبه‌ای به کمک شما می‌آید
پاسخی به درماندگی
تسلی خاطر
آشنایی به روش هم‌یاری
نجات یک زندگی
مهمان‌نوازی
نیک‌گویی
با خیر‌خواهی به درد دل دیگران گوش کردن
اعتماد‌به‌‌نفس بخشیدن
حق‌شناسی
حمایت
کارهای کوچکی که اثر زیادی دارند
توجه به دیگران
کف‌نفس
مسئله‌ی نیت
خوبی بدون شمارش
برای انجام عمل خیر، منتظر تقاضای دیگران نباشیم
سنجیده و ظریف عمل کردن
شکل‌های خوبی و محبت
و اما درباره‌ی کسانی که بدی می‌کنند!
جملات کوتاه مخرب
تعرضات موذیانه
طرد دیگران
بهای تمسخر
بدگویی
خوشی دیگران را بر هم زدن
دروغ و خیانت
ناسپاسی
سنگ‌دلی
سوء‌استفاده از موضع ضعف دیگران
نادرستی‌های مختلف
تحقیرها
عمل بدون قصد و غرض
بی‌توجهی و نداشتن شم روان‌شناسی
واکنش تدافعی
کینه و حسادت
خودخواهی و بُخل
روحیه‌ی انتقام‌جویی
تجربه‌های سخت انسان را قوی می‌کنند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم
نویسنده
مترجمفروزان تجویدی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-964-8630-68-8
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
27500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم

برای دریافت کتاب آنچه ما دریافت می‌کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.