معرفی و دانلود کتاب آینده‌های چین

برای دانلود قانونی کتاب آینده‌های چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آینده‌های چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آینده‌های چین

کتاب آینده‌های چین نوشته‌ی جیمز آگیلوی، پیتر شوارتز و جو فلاور، این کشور را به عنوان قدرت برتر جهان در قرن 21 معرفی و 3 سناریوی مختلف درخصوص آینده‌ی کشور چین مطرح می‌کند.

بر اساس گفته‌ی نویسندگان این کتاب، فرزندان ما در قرنی زندگی خواهند کرد که بر اساس برخی پیش­‌بینی­‌ها «قرن چین» خواهد بود. اگر قرن نوزدهم، قرن اروپا و قرن بیستم قرن آمریکا بود، به احتمال زیاد قرن بیست و یکم، قرن ظهور چین به عنوان بزرگ­ترین اقتصاد جهان خواهد بود.

کتاب آینده‌های چین (China's Futures) به بررسی برخی موضوعات اساسی - عناصر از پیش ­تعیین شده‌­ای که در تمام سناریوها صادق هستند – و همچنین متغیرهای اصلی که مقدار آن‌ها در سناریوهای مختلف متفاوت خواهد بود، می‌پردازد. بخش دوم خود سناریوها را دربرمی‌­گیرد. هر یک از این سناریوها یک روایت خطی هستند که همچون یک تاریخچه از چشم­‌انداز 20 سال دیگر تدوین شده‌­اند. بخش سوم اثرات سناریوها را تشریح می­‌کند و همچنین توصیه­‌هایی در مورد نحوه‌ی بهره‌­گیری از این سناریوها در برنامه‌­ریزی در خصوص آینده‌­های چین ارائه می‌دهد.

جیمز آگیلوی (James Ogilvy)، پیتر شوارتز (Peter Schwartz) و جو فلاور (Joe Flower) در این کتاب با قلمی علمی و صادقانه تلاش کرده‌اند با نگاهی بی‌طرفانه آینده‌ی این کشور و تأثیر آن بر جهان را بررسی کنند.

در بخشی از کتاب‌ آینده‌های چین می‌خوانیم:

چرا چین؟ دلایل زیادی وجود دارد.

هر نامی برای قرن پر فراز‌و‌نشیب حاضر که در شرف پایان است برگزینیم، باید قرن آتی را «بیداری چین» بنامیم، دوره‌ای که در آن تمدن چین که پیش‌تر چیزی جز رؤیایی بزرگ نبود به رشد و شکوفایی خواهد رسید.

رایجترین اسم در جهان اسمیت یا اشمیت یا دالز یا محمد نیست بلکه «لی» است. یک‌پنجم تمام مردم جهان در چین زندگی می‌کنند. این 2/1 میلیارد نفر بسیار سخت‌کوش هستند، کشور آن‌ها از منابع فراوانی برخوردار است و از هر گونه ایدئولوژی، حاکمان جنگ‌طلب، نظام‌های ارباب‌ و رعیتی و عوامل دیگری که در گذشته مانع از پیشرفته آن‌ها شده فارغ هستند. بر اساس گزارش بانک جهانی، در 20 سال اخیر بیش از 170 میلیون نفر در چین از فقر خارج شده‌اند که این میزان در طول تاریخ جهان از هر کشور دیگری بیشتر است. چین در حال پشت سر گذاشتن یک کابوس طولانی، مجموعه‌ای از معضل‌های اجتماعی، نظامی و سیاسی که قرن‌ها گریبان‌گیر این کشور بوده‌اند، است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه؛ شکوفایی چین در قرن 21: بزرگترین رویداد جهان
بخش اول: رویکرد چین، جادوی بافت 
1. مفاهیم پایه در مورد چین 
2. عوامل مؤثر در شکل‌گیری آیندۀ چین
3. مشکلات اصلی اقتصاد چین
بخش دوم: سناریوهای آیندۀ چین 
4. مقدمه‌ای بر سناریوها و مدل‌های توسعه
5. سناریوی 1: شبکۀ چین 
6. سناریوی 2: ماندارین‌های جدید 
7. سناریوی 3: دزد پکن 
بخش سوم: مفاهیم 
معنای همه این‌ها چیست؟ 
8. نحوۀ بهره‌گیری از این سناریوها 
برای فرزندانمان 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آینده‌های چین
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-6350-76-1
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آینده‌های چین

محمدرضا ملک
۱۴۰۱/۸/۱۱
جالب بود و آموزنده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آینده‌های چین

برای دریافت کتاب آینده‌های چین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.