معرفی و دانلود کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران

عکس جلد کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران
قیمت:
72800 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران

کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران نوشته‌ی مرتضی شانی به وضعیت مشاغل در ایران و آینده‌ی آن‌ها می‌پردازد. پتانسیل اشتغال‌زایی و نقش دولت در ایجاد شغل از دیگر مسائلی است که در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران

کتاب حاضر اولین بار در سال 1397 به همت انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شد. مرتضی شانی ابتدا با ارائه‌ی تعریفی از «کار» کتاب خود را آغاز می‌کند و سپس، مروری بر انقلاب‌های صنعتی اول تا چهارم دارد، به تغییرات محیط‌های کاری در عصر دیجیتال می‌پردازد و دورکاری و آزادکاری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در ادامه، کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران به سونامی بیکاری در ایران و آینده‌ی بازار کار در کشورمان می‌پردازد و سپس پتانسیل‌های اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف و همچنین نقش دولت در ایجاد شغل را روشن می‌سازد. مرتضی شانی در فصل هفتم راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت بیکاری کنونی در ایران را ارائه می‌دهد و بازنگری در مبانی آموزش علوم و کارآموزی را یک ضرورت برمی‌شمارد. همچنین نویسنده در انتهای اثر حاضر برای افزایش فرصت‌های شغلی جدید و کاهش میزان عرضه‌ی نیروی کار راهکارهای عملی ارائه می‌کند. مرتضی شانی کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران را در 186 صفحه و هفت فصل نگارش کرده است.

کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای تمام کارمندان و افرادی که در زمینه‌ی کار و حقوق مشاغل فعالیت می‌کنند، مناسب است. اگر شما هم کارمند هستید و دوست دارید از حق و حقوق خود در مقابل کارفرما مطلع باشید، کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران را بخوانید.

با مرتضی شانی بیشتر آشنا شویم

مرتضی شانی نویسنده، استاد و پژوهشگر ایرانی است که در سال 1342 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک در دانشگاه برادفورد انگلستان گذراند. خود نیز سابقه‌ی تدریس دروس مدیریت تولید در دانشگاه تبریز و دانشگاه آزاد را دارد. او آثار تألیفی و ترجمه‌ای متعددی منتشر کرده است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران»، «فضای کسب‌وکار در ایران»، «انقلاب صنعتی چهارم»، «صنایع آینده»، «عصر چهارم: ربات‌های هوشمند، کامپیوترهای هوشیار و آینده بشریت»، «اش‍ت‍ب‍اه‍ات‌ و م‍وف‍ق‍ی‍ت‌ه‍ای‌ م‍دی‍ری‍ت‌»، «استراتژی برای هر کس» و «چشم‌انداز رقابتی بنگاه‌های کوچک و متوسط» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران می‌خوانیم

آلوین تافلر در کتاب موج سوم می‌نویسد: مفهوم سنتی کار متعلق به زمان آدام اسمیت و کارل مارکس بود، اما زمان جدید علاوه بر کوچک‌تر کردن واحدهای تولیدی و دگرگون ساختن خصلت واقعی ‎کار می‌تواند میلیون‌‌ها انسان را از ادارات و کارخانه‌ها آزاد کرده و به مأوای اصلی‌‌شان که از ابتدا به آن تعلق داشته‌اند یعنی طبیعت بازگرداند. به عبارتی ما در حقیقت در حال ورود به دوره‌ی جدیدی از تاریخ هستیم، دوره‌ای که ماشین‌آلات در فرایند ساخت و انتقال کالاها و دادن خدمات، جایگزین آدمی می‌شود و این منجر به کاهش کارگران و بیکاری گسترده می‌شود.

با اتکاء به این دیدگاه با توسعه اتوماسیون و رشد بیکاری در کشورهای صنعتی و اشکال پیچیده‌تر تولید شاهد تحولات سریع و برگشت‌ناپذیری در روابط کارگر و کارفرما هستیم، اکثر کارگرانی که در اثر پیشرفت تکنولوژیک از کار بیکار می‌شوند؛ به صف اعانه‌بگیران دولت می‌پیوندند. رشد قابل توجه بیکاری ناشی از اتوماسیون خطوط تولید و افزایش روزافزون تعداد بیکارانی که سختی شرایط کار و استخدام را به بیکاری و تنگدستی ترجیح می‌دهند؛ همچنین تمرکز سرمایه‌ها در دست عده‌ی محدودی از سرمایه‌داران سبب بروز اختلاف بین کارگران و کارفرمایان و ظهور عقاید انقلابی و تشکیلاتی چپ در عرصه کار و سرمایه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیر سازمان اجتماعی انسان در عصرهای مختلف
فصل دوم: ویژگی‌های انقلاب صنعتی چهارم
فصل سوم: سرنوشت بازار کار، مهارت و مشاغل در ایران
فصل چهارم: پتانسیل اشتغال‌آفرینی در بخش کشاورزی
فصل پنجم: پتانسیل اشتغال‌زایی در بخش خدمات
فصل ششم: نقش دولت در ایجاد اشتغال
فصل هفتم: برای صیانت از بازار کار چه باید کرد؟
ضمایم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-964-468-644-3
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
72800 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران

برای دریافت کتاب آینده کار، مهارت و مشاغل در ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.