معرفی و دانلود کتاب استراتژی برای هر کس

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی برای هر کس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی برای هر کس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی برای هر کس

کتاب استراتژی برای هر کس نوشته‌ی گرارد دانفورد اثری مفید و کاربردی است که به مدیران سازمان‌ها کمک می‌کند استراتژی خود را به‌درستی تدوین کنند و آن را با اعضای سازمان خود به اشتراک بگذارند.

درباره‌ی کتاب استراتژی برای هر کس

کتاب استراتژی برای هر کس (STRATEGY For Everybody) اثر گرارد دانفورد (Gerard Danford) برای اولین بار در سال 2018 به چاپ رسید و نسخه‌ی فارسی آن با ترجمه‌ی محسن الیاسی آغ‌چشمه و مرتضی شأنی در سال 1397 به همت شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شد.

کتاب حاضر در زمینه‌ی مدیریت و استراتژی نوشته شده و نویسنده‌ی آن معتقد است تعداد کمی از کارکنان قادر به درک استراتژی شرکت یا سازمانشان هستند و همین امر موجب هدر رفتن انرژی، تضعیف کل سازمان، کار کردن تحت مفروضات نادرست و فرسایش استعدادها می‌شود. گرارد دانفورد در کتاب استراتژی برای هر کس به خوانندگان کمک می‌کند معنای استراتژی و نقش خود در تحقق موفقیت‌آمیز آن را درک کنند.

به این ترتیب، همه‌ی افراد به‌دنبال اولویت‌های سازمان می‌روند و با درک اهدافِ آن، نوعی هم‌سویی برای رسیدن به آن‌ها در کارکنان ایجاد می‌شود. در واقع، بدون تعیین هدف اغلب سازمان‌ها در اجرای استراتژی‌های خود شکست می‌خورند. گرارد دانفورد در کتاب نامبرده نوعی استراتژی هدف‌محور را معرفی می‌کند که برای تحقق آن باید افراد درک مشترکی از چشم‌انداز و مسیر کلی سازمان داشته باشند؛ همچنین، بدانند هدف چیست و چرا سازمان در این مسیر باید حرکت کند و درنهایت اینکه چطور به آن نقطه‌ی موردنظر برود و کارکنان چطور می‌توانند در نحوه‌ی اجرای آن تفاوت ایجاد کنند.

کتاب استراتژی برای هر کس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای مدیران، دانشجویان مدیریت و کسب‌وکار و همه علاقه‌مندان به حوزه‌ی کسب‌وکار، مدیریت و استراتژی مناسب است.

با گرارد دانفورد بیشتر آشنا شویم

گرارد دانفورد نویسنده و کارشناس بازرگانی است که در شهر لیمریک ایرلند به دنیا آمد. خانواده‌ی او در سال 1964 به آمریکا مهاجرت کردند. او در سال 1982 مدرک مدیریت کسب‌وکار خود را از مدرسه‌ی بازرگانی لندن اخذ کرد و سپس در یک شرکت مشاوره‌ی بین‌المللی مشغول به کار شد. گرارد دانفورد در سال 1987 شرکت مشاوره‌ای خود را تأسیس کرد و در حال حاضر بیش از بیست‌سال تجربه‌ی موفقیت‌آمیز در ارائه‌ی مشاوره‌ی استراتژی به شرکت‌های چندملیتی برجسته در آمریکا و اروپا را در کارنامه‌ی خود دارد. او در سال 2007 مدرک دکترای خود را از دانشکده‌ی اقتصاد هلسینکی دانشگاه آلتو دریافت کرد و تدریس کسب‌و‌کار را در مدارس کسب‌و‌کار اروپا و آمریکا آغاز نمود. از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «استراتژی برای هر کس»، «راهنمای بقاء در بازار کسب‌وکار» و «بیایید درباره استراتژی کسب‌وکار صحبت کنیم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب استراتژی برای هر کس می‌خوانیم

سود بهترین بخش از هر‌‌ استراتژی موفق است؛ زیرا سود به ما می‌گوید استراتژی‌ای که دنبال می کنیم، صحیح است یا نه! همچنین سود به ما می‌گوید که ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم. سود همچنین به ما اجازه می‌دهد تا بیشتر برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم۔ اگر ما سرمایه‌‌گذاری‌های مناسب برای آینده انجام دهیم، تقریباً می توانیم تضمین کنیم که سود ما در آینده نیز رشد خواهد کرد: سود به معنای آن است که سازمان می‌تواند مستقل‌تر، راحت تر، امن‌تر و فراتر از بقاء حرکت کند۔ در واقع، سود، پاداش برای کار سخت هرکس است.

سطح بالای اعتماد با کسب سود بالا پیوند دارد۔ به عنوان مثال، تحقیقات انجام‌شده توسط موسسه کار قصر بزرگ نشان داد که شرکت هایی که دارای سطح بالایی از اعتماد بین مدیران و کارکنان هستند در رتبه بندی توسط 500 S & P دارای عملکرد سه‌برابر در پانزده سال گذشته بودند۔ با این حال، شاخص های مهم دیگری برای اندازه‌گیری موفقیت (علاوه بر سود) وجود دارد که بر هر سازمان تأثیر می‌گذارد۔ برخی از این شاخص‌ها عبارت‌اند از:

سنجش وضعیت فعلی: رشد، بازگشت سرمایه، بازگشت دارایی‌ها، KPI و سایر.
پایش کارکنان: سطح تلاش (مشارکت) کارمند برای ارتقاء سازمان‌ها در حوزه‌های عملکرد، شهرت و منافع.
اندازه‌گیری شاخص‌های هدف: فرهنگ، مأموریت و چشم‌انداز.

فهرست مطالب کتاب

اصل اول: اعتماد
اصل دوم: بقاء
اصل سوم: منابع
اصل چهارم: محیط (کسب‌وکار)
اصل پنجم: سود
اصل ششم: رقابت
اصل هفتم: جهانی شدن
اصل هشتم: رشد «معتدل»
اصل نهم: برنامه‌ریزی
اصل دهم: اجرای استراتژی
اصل یازدهم: رهبری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی برای هر کس
نویسنده
مترجممحسن الیاسی، مرتضی شانی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-964-468-685-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی برای هر کس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی برای هر کس

برای دریافت کتاب استراتژی برای هر کس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.