معرفی و دانلود کتاب آیینه‌ی فاخری: سیری در زندگی؛ شخصیت و آثار دانشمند معظم حجه الاسلام مرحوم میرزا محمدجعفر فاخری فسایی

عکس جلد کتاب آیینه‌ی فاخری: سیری در زندگی؛ شخصیت و آثار دانشمند معظم حجه الاسلام مرحوم میرزا محمدجعفر فاخری فسایی
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آیینه‌ی فاخری: سیری در زندگی؛ شخصیت و آثار دانشمند معظم حجه الاسلام مرحوم میرزا محمدجعفر فاخری فسایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آیینه‌ی فاخری: سیری در زندگی؛ شخصیت و آثار دانشمند معظم حجه الاسلام مرحوم میرزا محمدجعفر فاخری فسایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آیینه‌ی فاخری: سیری در زندگی؛ شخصیت و آثار دانشمند معظم حجه الاسلام مرحوم میرزا محمدجعفر فاخری فسایی

محمدحسین تقوایی در کتاب آیینه‌ی فاخری: سیری در زندگی؛ شخصیت و آثار دانشمند معظم حجه الاسلام مرحوم میرزا محمدجعفر فاخری فسایی، قصد دارد تا بخشی از زندگی، روحیات، اشعار و کتب این روحانی مبتکر را به نسل امروز معرفی کند.

درباره‌ی کتاب آیینه‌ی فاخری:

مرحوم حجت‌الاسلام میرزا محمدجعفر فاخری فسایی شاعری زبردست، خطیب، مبتکر، روحانی آگاه، نویسنده‌ای پرکار و از چهره‌های ماندگار اما ناشناخته ایران اسلامی بود. او در سال 1290 در شهرستان فسا به دنیا آمد و در نهایت سال 1310 به شیراز سفر کرد. حجت الاسلام محمدجعفر فاخری در مدرسه منصوریه نزد مرحوم آیت الله شیخ یوسف حدائق شروع به علم‌آموزی کرد. او پس از فوت استادش در سال 1320 دوباره به شهرستان فسا برگشت و با سخنرانی‌های مفید خود به هدایت و ارشاد مردم پرداخت.

فاخری از آن دسته روحانیانی بود که می‌دانست از چه شیوه‌هایی استفاده کند تا جوانان را جهت شناخت دین ترغیب نماید. سخنرانی‌های او اغلب اوقات با اجرای نمایش‌نامه‌هایی همراه بود که خودش می‌نوشت و توسط جوانان دیگر به اجرا درمی‌آمد.

این شخصیت مهم که شایستگی معرفی در بین عرصه‌های ملی و بین‌المللی را داشت حتی در میان همشهریان خود هم شناخته نشد. جز تعداد کمی از افرادی که در گذشته پای منبرهای حجت الاسلام فاخری می‌نشستند دیگر کسی وی را نمی‌شناسد و از شخصیت و آثارش خبری ندارد.

بی‌تردید فاخری از شاعران برجسته، زبردست، مبتکر، عالم و فرهیخته ایران اسلامی است که با کمال تأسف کسی سروده‌های او را نمی‌شناسد. کتاب آیینه‌ی فاخری شرح حالی از زندگی، شخصیت، احوال و آثار این بزرگ مرد در عرصه علم، ادب، ایمان و امامت است. آنچه از برگزیده آثار مرحوم فاخری در این مجموعه آمده، می‌تواند موضوع تحقیق و پژوهش صاحب نظران فرهیخته قرار گیرد تا پیرامون آن‌ها شروح و تفاسیر شایسته‌ای بنگارند.

کتاب آیینه‌ی فاخری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که به خواندن زندگینامه‌ی روحانیان بزرگ و مبتکر علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب آیینه‌ی فاخری می‌خوانیم:

فاخری به مسائل اجتماعی، چه در سطح شهر خویش و چه در سطح کشور علاقه فراوان داشت و واکنش‌های او در این موارد بسیار صریح و بی‌پرده و شهامت‌آمیز بود. نمونه بارز این واکنش‌های شجاعانه؛ خلق منظومه "بکاء الطیر" است که در پی توهین به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام و تمسخر محافل عزای آن حضرت صورت گرفته است نمونه دیگر قاطعیت مرحوم فاخری در مبارزه با روزه خواری است؛ که با قاطعیت و خشم، سیگار را از دست مأمور شهربانی آن زمان که در بازار قدم می‌زد، گرفت و خشمگینانه او را نهیب زد به گونه‌ای که وی حتی جرأت کمترین اعتراضی به فاخری نکرد و با شرمساری بازار را ترک نمود.

(... او مردی حساس بود که با تحریک نسیمی خاطرش آشفته می‌گردید و به همین جهت، گاهی او را می‌دیدند که چون سپند بر آتش است، می‌جوشد و می‌خروشد و در یک طرفۀ العین با فریاد نافذش، همگان را بر گرد خویش فراز می‌آورد و هر گوشه، کوچه و بازار را به کرسی خطابه خویش تبدیل می‌سازد...) عکس‌العمل فاخری به هتک حرمت تصویر منسوب به پیامبر اکرم (ص) در مسجد حوض ماهی و خلق اثر تحقیقی "مرآت الجمال" و خروش، نهیب و نفرین وی نسبت به کسی که در ماه محرم در بازار از مغازه‌اش صدای موسیقی به گوش می‌رسید، نمونه‌ایی از حساسیت فاخری نسبت به هتک حرمت مقدسات دینی می‌باشند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: سیری اجمالی در زندگی، احوال و شخصیت مرحوم فاخری
بخش دوم: معرفی آثار مرحوم فاخری
فصل اول: فاخری در آیینه‌ی آثارش
فصل دوم: معرفی آثار چاپ شده در زمان حیات مرحوم فاخری
فصل سوم: اثر چاپ شده‌ی بعد از مرگ مرحوم فاخری
فصل چهارم: معرفی آثار چاپ نشده و خطی مرحوم فاخری
بخش سوم: برگزیده آثار مرحوم فاخری
فصل اول: آثار چاپ شده در زمان حیات مرحوم فاخری
فصل دوم: اثر چاپ شده بعد از فوت مرحوم فاخری
فصل سوم: آثار چاپ نشده‌ی مرحوم فاخری
فصل چهارم: برگزیده‌ی غزلیات فاخری
فصل پنجم: برگزیده‌ی رباعیات فاخری
فصل ششم: برگزیده‌ای از آثار پراکنده مرحوم فاخری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آیینه‌ی فاخری: سیری در زندگی؛ شخصیت و آثار دانشمند معظم حجه الاسلام مرحوم میرزا محمدجعفر فاخری فسایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فرنام
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات627
زبانفارسی
شابک978-600-7608-50-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آیینه‌ی فاخری: سیری در زندگی؛ شخصیت و آثار دانشمند معظم حجه الاسلام مرحوم میرزا محمدجعفر فاخری فسایی

برای دریافت کتاب آیینه‌ی فاخری: سیری در زندگی؛ شخصیت و آثار دانشمند معظم حجه الاسلام مرحوم میرزا محمدجعفر فاخری فسایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.