معرفی و دانلود کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی

عکس جلد کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی
قیمت:
۵۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی

کنت سی. دیویس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی، به‌دنبال پاسخی برای سؤالات بنیادین است؛ چه چیزی باعث می‌شود که کشوری به دست دیکتاتور بیفتد؟، رهبران مستبد در قالب مردانی محکم و بی‌عاطفه چطور قدرت را به دست می‌گیرند تا قادر به کشتن میلیون‌ها نفر باشند؟، چگونه می‌توان به دموکراسی آرمانی دست یافت؟، و چه کنیم تا مطمئن شویم که دیکتاتوری دوباره تکرار نمی‌شود؟

درباره‌ی کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی

بر صفحات تاریخ نام افرادی وجود دارد که بسیاری با آن‌ها آشنا هستند و فراموش‌شان نمی‌کنند. اما اینکه این نام‌ها چطور و به چه بهایی جاودانه شده‌اند، مسئله‌ای‌ست که مورخان به آن می‌پردازند. نام‌هایی چون آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، بنیتو موسولینی (Benito Mussolini)، جوزف استالین (Joseph Stalin) و دیگر ابرمردانی که جان انسان‌های بسیاری را گرفتند و به این بهای گزاف در تاریخ ماندگار شدند. کنت سی. دیویس (Kenneth C. Davis) در کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی (Strongman: The Rise of Five Dictators and the Fall of Democracy) به معرفی پنج تن از بدنام‌ترین دیکتاتورهای بی‌رحم تاریخ پرداخته است. او عوامل موجود در زندگی شخصی و کاری این مردان قدرتمند را بررسی کرده و دوره‌های تاریخی‌ای را مرور می‌کند که آن‌ها به رهبران سرزمین‌شان تبدیل شدند. هیتلر، موسولینی، استالین، مائو تسه تونگ و صدام حسین پنج مردی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده.

معرفی و دانلود کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی

کنت سی. دیویس پس از انجام تحقیقات دقیق و کامل اقدام به تألیف کتاب ابرمرد کرده است. او تمام دوره‌های تاریخی مربوط به هر یک از این پنج دیکتاتور را با ارائه‌ی تصاویر مستند مورد بررسی قرار داده و بینشی را از زندگی آن‌ها ارائه می‌کند که خواننده بتواند به پاسخ سؤالات بنیادین مطرح‌شده برسد. اینکه چطور این پنج مرد توانستند با بی‌رحمی جهان را متحول کنند، سؤالی‌ست که رسیدن به پاسخ آن در روزگار امروز ارزشمندتر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. روزگاری که دموکراسی یک بار دیگر در خطر است و هر لحظه امکان دارد دیکتاتور دیگری در جهان ظهور کند!

نویسنده، کتاب ابرمرد را در هشت فصل به رشته‌ی تحریر درآورده است. فصل اول کتاب با عنوان نمادین «دموکراسی در آتش» با روایت ماجرای مردی آغاز می‌شود که با یک مشعل روشن در دست، در حال ورود به ساختمان مجلس آلمان دیده شده بود. آتش‌سوزی ساختمان رایشس‌تاگ بعدها خبرسازترین اتفاق آن روزها نام گرفت و اسرار آن تا به امروز سربه‌مهر باقی مانده است. دیویس در فصل دوم که عنوان «بگذار جنگ جای خود را به صلح بدهد» را برای آن برگزیده، تاریخ مختصری از دموکراسی ارائه می‌دهد. و فصل سوم، «ایمان بیاور، اطاعت کن، بجنگ» روایت بنیتو موسولینی‌ست، رهبر مستبد ایتالیایی که از اصلی‌ترین حامیان هیتلر در جنگ جهانی دوم بود. چهارمین فصل کتاب، «دروغ بزرگ» به روایت آدولف هیتلر اختصاص دارد، مردی که جان میلیون انسان بی‌گناه را گرفت و برای همیشه نام خود را در لیست سیاه مخوف‌ترین دیکتاتورهای تاریخ جاودانه کرد. و نویسنده در فصل‌های پنجم و ششم و هفتم نیز به‌ترتیب روایت ژوزف استالین، مائو تسه‌تونگ و صدام حسین، سه دیکتاتور دیگر را در اختیار خوانندگان خود قرار داده. در پایان کتاب نیز نسل جدید دیوسیرتان مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اینکه با وجود جنایات این پنج مرد، دنیا همچنان آبستن ظهور دیکتاتورهای دیگری‌ست و گویی ظلم هرگز کافی نخواهد بود!

انتشارات سبزان کتاب ابرمرد را با ترجمه‌ی فارسی رضا آقابابا دستجردی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی

  • بهترین کتاب سال به انتخاب واشنگتن پست
  • بهترین کتاب سال به انتخاب کالج بانک استریت
  • نامزد جایزه بهترین کتاب غیرداستانی YALSA در سال 2021

نکوداشت‌های کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی

  • تصویری جذاب و بسیار خواندنی از مردان بدنام که حالا درس‌های موردنیاز برای رسیدن به دموکراسی را در اختیارمان قرار می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)
  • «ابرمرد» کتابی‌ست که نویسنده‌ی آن مطالبش را عمیقاً مورد تحقیق و بررسی قرار داده و در حکم هشداری برای اقدام است. خواندن این کتاب در عین ترسناک و دلهره‌آور بودن ضروری‌ست و جای بحث بسیاری دارد. (سینتیا لوینسون، نویسنده)
  • هشدارهای تاریخی در این کتاب جذاب در مورد پنج تن از وحشتناک‌ترین دیکتاتورهای جهان است. این کتاب نمونه‌ای از تعادل بین ظرافت و دقت کلام و هشدار است. (Kirkus Reviews)
  • زنگ هشداری برای دموکراسی‌های امروزی؛ ما از مستبدان مصون نیستیم... کتاب ابرمرد نشان می‌دهد که دموکراسی دائمی نیست، مگر اینکه به طور جمعی از آن حمایت شود. (جسیکا الیسون، رئیس شورای مطالعات اجتماعی مینه‌سوتا)
  • درست در زمانی که دیکتاتورها در کشورهایی مانند کره شمالی، ترکیه، چین، روسیه و... بیداد می‌کنند، دیویس به زندگی پنج تن از بدنام‌ترین دیکتاتورهای تاریخ (یا به قول خودش قدرتمندترین آن‌ها)، یعنی موسولینی، هیتلر، استالین، مائو و صدام حسین پرداخته است؛ کاملاً به‌جا و به موقع! (بوک‌لیست)

کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان تاریخ و مطالعات تاریخی در باب دیکتاتوری و دموکراسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی می‌خوانیم

اکتبر سال 1922 بود و پیراهن‌سیاهان موسولینی از نقاط مختلف ایتالیا در حال گردهمایی بودند. نباید این پیراهن‌سیاهان را با هنگ سیزدهم سزار که وی را در مجموعه نبردهایش به پیروزی رساند، اشتباه گرفت؛ چراکه این عده، در واقع، کهنه‌سربازان جنگ جهانی اول بودند که برخی‌شان سلاح‌های مسروقه‌ای را بالای سر برده بودند که پیش از این، در اختیار سربازان دلسوز و افسران پلیس بود. با این حال، صحنه‌ی این گردهمایی چندان هم هراس‌آور نبود.

بلین تیلور مورخ بر این باور است که «کلیت سلاح‌های این عده، تفنگ شکاری، تفنگ فتیله‌ای، تپانچه‌ی سرپر، چوب گلف، داس، بیلچه‌ی باغبانی، ریشه‌ی درخت، پایه‌ی میز، دسته‌های دینامیت، ماهی‌دودی و آرواره‌ی گاو بود. برای انتقال مهمات هم از اسب، گاری، کامیون، ارابه، دوچرخه و حتی اتومبیل رالی که یک قبضه مسلسل بر آن تعبیه شده بود، استفاده می‌کردند... این در حالی بود که بسیاری، پای پیاده، عازم پایتخت بودند».

راه‌پیمایی به‌سوی رم، تهدید حزب فاشیست به رهبری موسولینی با هدف سرنگونی دولت بود. خطر سقوط دولت ایتالیا آن‌قدر واقعی به نظر می‌رسید که لوئیجی فاکتا، نخست‌وزیر ایتالیا، حکومت‌نظامی اعلام کرد.

این پیراهن‌سیاهان، در واقع، سربازان پیاده‌نظام حزب فاشیست موسولینی بودند که رنگ لباس خود را از روی یونیفورم سربازان آردیتی‌، نیروهای برگزیده‌ی ارتش در جنگ جهانی اول، اقتباس کرده بودند. برخی از این افراد، اعضای سابق آردیتی، سربازان جان بر کفی بودند که به‌واسطه‌ی نوع خنجر و سلامشان با یک دست که در روایت هنگ‌های رومی، دهان‌به‌دهان می‌گشت، به شهرت رسیده بودند. بسیاری از این افراد به عضویت حزب موسولینی درآمده بودند و بر باور فاشیستی «ایمان بیاور، اطاعت کن، بجنگ» تعصبی خاص داشتند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیشگفتار
دیکتاتورها، استبدادگران و دموکراسی
فصل 1: دموکراسی در آتش
فصل 2: بگذار جنگ جای خود را به صلح بدهد
تاریخ مختصر دموکراسی
فصل 3: ایمان بیاور، اطاعت کن، بجنگ
روایت بنیتو موسولینی
فصل 4: دروغ بزرگ
روایت آدولف هیتلر
فصل 5: مرد پولادین
روایت ژوزف استالین
فصل 6: راه‌پیمایی بلند
روایت مائو تسه‌تونگ
فصل 7: استالین بر کرانه‌های دجله
روایت صدام حسین
فصل 8: کافی نیست؟
نسل جدید دیوسیرتان
کتاب‌شناسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی
نویسنده
مترجمرضا آقابابا دستجردی
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-600-117-619-7
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی

برای دریافت کتاب ابرمرد:‌ ظهور دیکتاتور؛ سقوط دموکراسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.