معرفی و دانلود کتاب صوتی دموکراسی چیست؟

عکس جلد کتاب صوتی دموکراسی چیست؟
قیمت:
۳۴۰۰۰ 23800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دموکراسی چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دموکراسی چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دموکراسی چیست؟

کتاب صوتی دموکراسی چیست؟ نوشته‌ی دیوید بیتهام و کوین بویل، با زبانی ساده و روان به اصلی‌ترین پرسش‌هایی که برای عموم مردم در مورد دموکراسی پیش می‌آید، پاسخ می‌دهد.

به چه دلایلی مردم یک جامعه برای‌ دموکراسی‌ ارزش‌ قائل‌ می‌شوند؟ دموکراسی‌ و حقوق شخصی چه‌ ارتباط‌هایی با یکدیگر دارند؟ آیا حکومت‌ اکثریت‌ همیشه دموکراتیک‌ است‌؟ چرا وجود حزب‌های گوناگون الزامی است‌؟ آیا بعضی از نظام‌های‌ انتخاباتی‌ از بعضی دیگر مردم سالارتر هستند؟ چه‌ ارتباطی‌ بین‌ دموکراسی‌ و ملی‌‌گرایی‌، یا اقتصاد بازار آزاد و دموکراسی‌ وجود دارد؟ چگونه‌ می‌توان‌ از دموکراسی‌ نگهداری کرد و آن‌ را توسعه داد؟ چه آینده‌‌ای در انتظار دموکراسی‌ است؟ این‌ موارد تعدادی‌ از سوال‌هایی است که‌ در کتاب‌ صوتی دموکراسی چیست؟ (Introducing democracy: 80 questions and answers) به آن‌ها به صورت جامع و کامل پاسخ داده می‌شود.

این کتاب صوتی از پدیده‌ای به نام دموکراسی که شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین مفهوم سیاست است، سخن می‌گوید. پدیده‌ای که برای اشخاص گوناگون، معانی مختلفی دارد و اشتباهات زیادی درباره‌ی شناخت ماهیت حقیقی آن در جامعه‌ی امروزی رخ می‌دهد.

دیوید بیتهام (David Beetham) و کوین بویل (Kevin Boyle) نویسندگان این کتاب صوتی از سوی سازمان یونسکو مأموریت داشته‌اند که مهم‌ترین سوالاتی را که امروزه درباره‌ی دموکراسی در جهان مطرح است را انتخاب کنند و به آن‌ها جواب‌هایی کامل، آشکار و قابل اعتماد بدهند.

کتاب صوتی دموکراسی چیست؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی به اساتید، دانشجویان و مردم عادی علاقه‌مند به مسائل سیاسی، کارگزاران دولتی و فعالان سیاسی، چه کسانی که به مدت طولانی در جوامع دموکراتیک زیسته‌اند و چه افرادی که دموکراسی در جامعه آن‌ها در حال شکل‌گیری است، اطلاعات مفید و بهینه‌ای عرضه می‌کند. همچنین برای افرادی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظریه و عملکردهای دموکراسی هستند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی دموکراسی چیست؟ می‌شنویم:

هدف دموکراسی برخورد یکسان با همه مردم است. جرمی بنتهام نظریه‌پرداز حقوقی انگلیسی، در یکی از نوشته‌های خود به این نظریه اشراف مآبانه که زندگی بعضی افراد ذاتا از زندگی بقیه انسان‌ها برتر است، می‌تازد و چنین می‌گوید: «هر یک از افراد جامعه را باید به اندازه یک فرد به شمار آورد و هیچ‌کس را نباید بیش از یک فرد انگاشت.» براساس اصل برابری، حکومت نه تنها باید به منافع مردم به طور مساوی اهمیت بدهد، بلکه باید به نظرات آن‌ها نیز به طور برابر ارج نهد. در یکی از نمایشنامه‌های اوریپید، یکی از آتنی‌ها چنین می‌گوید: «در نزد ما ثروت باعث ایجاد قدرت خاصی نمی‌شود، نظر و رای فقرا نیز همان قدرت را دارد.»

منتقدان نظریه دموکراسی، همواره این نظر را رد کرده و گفته‌اند توده مردم بسیار ناآگاه‌تر و کم‌سوادتر و کوته‌بین‌تر از آن هستند که در تعیین خط مشی‌های دولت مشارکت کنند. پاسخ دموکرات‌ها به این ایراد این است که بی‌شک مردم به اطلاعات کافی و نیز به زمان برای درک مفهوم دموکراسی نیاز دارند، ولی آن‌گاه که ایجاب کند، کاملاً قابلیت این را دارند که مسئولانه وارد میدان عمل شوند. همان‌گونه که بزرگسالان مسئولیت اداره زندگی شخصی خود را به عهده می‌گیرند، قابلیت مشارکت در تصمیم‌گیری‌هایی را نیز که بر حیات جامعه‌شان تاثیرگذار است، دارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
نمونه
12 دقیقه
مقدمه
89 دقیقه
یک: مفاهیم و اصول اولیه
57 دقیقه
دو: انتخابات آزاد و عادلانه
64 دقیقه
سه: دولت شفاف و پاسخگو
43 دقیقه
چهار: حقوق بشر و دفاع از آن
34 دقیقه
پنج: جامعه‌ی دموکراتیک و مدنی
30 دقیقه
شش: آینده‌ی دموکراسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دموکراسی چیست؟
نویسنده،
مترجمشهرام نقش تبریزی
راویحسن آزادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۳۴۰۰۰ 23800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دموکراسی چیست؟

Farzamkanani
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کتاب خیلی خوب و مفید بود. چون مردم‌ یک تفکر خاصی در مورد دموکراسی دارند یک رویا ساختن. یا فکر میکنند که برای رسیدن به دموکراسی باید بجنگند ولی وقتی خوب که فکر میکنند یا بعد مطالعه همچین کتاب‌هایی متوجه میشن که در کشور دارای دموکراسی دارن زندگی میکنند و شاید حتی بیشتر از کشورهای دیگه دموکراسی در کشورمون اجرا میشه
شیرین مال
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
به نظر من خواندن این کتاب برای همه جوامع که مردم دوست دارند از دیکتاتوری نجات پیدا کنند و به سمت دموکراسی برند لازم است. برای بیشتر دانستن و فرار از حکومت‌های خودکامه بسیار خوب است
حامد شکری پور
۱۴۰۱/۴/۱۹
کتاب خوبی است و راوی هم خیلی خوب خوانش را انجام می‌دهد. اما کتاب را باید مانند کتاب درسی کاملا با دقت گوش داد و حتی نوت برداری کرد
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۵/۳
کتاب موارد خوب و کاربردی و البته اولیه رو پوشش میده و برای حتی برای افراد با مطالعات قبلی هم یادآورها و بیان جذابی داره.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۸/۱۳
کتاب کلی بود و برای کسانی که میخواهند اطلاعات لازم را داشته باشند خوب است
محبوبه شمسیان
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
کتابی ساده وقابل فهم برای همگان اما نیازمند نکته برداری
راضیه شکوهی فر
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
قابل فهم و خوب بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دموکراسی چیست؟

برای دریافت کتاب صوتی دموکراسی چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.