معرفی و دانلود کتاب ابوذر غفاری

عکس جلد کتاب ابوذر غفاری
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابوذر غفاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابوذر غفاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابوذر غفاری

کتاب ابوذر غفاری نوشته‌ی کمال السید، داستانی مصور و مذهبی برای کودکان گروه سنی (ب) و (ج) است که سرگذشت ابوذر یکی از دوست‌داران پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را روایت می‌کند.

ابوذر، مردی دانا و دانشمند بود که سخنان حکیمانه او هنوز هم مورد توجه همگان است و صداقت گفتار و صراحت او سر زبان‌هاست. او نخستین کسی بود که رسالت پیامبر اسلام را تبریک گفت و همین موضوع در ماجرای مسلمان شدنش مورد توجه می‌باشد.

ابوذر غِفاری نزد شیعه و اهل سنت از محاسن بسیاری برخوردار بود و بزرگان او را یکی از ارکان اربعه شیعه می‌دانستند. اعتراض‌های ابوذر به اقدامات عثمان، منجر به تبعید وی به شام شد و در همان‌جا از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب ابوذر غفاری می‌خوانیم:

ابوذر انسانی با ایمان راسخ بود، ولی بر شتری ضعیف سوار شده بود. به این خاطر در مسیر، عقب می‌افتاد. وسط راه شتر از حرکت باز ماند. ابوذر درحالی که ناراحت بود نشست و فکر کرد آیا به مدینه باز گردد یا مسیرش را پیاده ادامه دهد؟

ابوذر مسافت‌ها را با پای پیاده طی می‌کرد و به تنهایی راه می‌رفت و تمام آن را که داشت تمام کرد و با این وجود مسیرش را ادامه داد. او به شدت احساس تشنگی می‌کرد که در آن هنگام صخره گودی را دید که پر از آب سرد بود. هنگامی که از آن چشید، آن را گوارا یافت خواست تا بنوشد ولی از این کار خودداری کرد و با خودش گفت: از این آب نمی‌نوشم تا زمانی که دوستم محمد (ص) از آن بنوشد. پس مشکش را پر از آب کرد و به راهش ادامه داد شب و روز راه می‌رفت تا شاید به پیامبر برسد و به او ملحق شود.

لشکر اسلام برای استراحت توقف کردند، روز بعد هنوز خورشید طلوع نکرده بود که برخی از مسلمانان، مردی را دیدند که از دور به پیش می‌آمد، پس گفتند:‌ ای رسول خدا، مردی به تنهایی پیاده می‌آید. پیامبر گفت: باید ابوذر باشد و هنگامی که بیشتر نزدیک شد یکی از آن‌ها فریاد زد، به خدا قسم او ابوذر است. پیامبر آثار تشنگی و خستگی را در چهره‌اش دید و گفت: تشنگی او را بر طرف کنید. یقینا او بسیار تشنه است، ولی هنگامی که پیامبر مشک پر از آب او را دید، فرمود: آیا آب همراه داشتی و تشنگی کشیدی؟ ابوذر گفت:‌ ای رسول خدا همانا آبی گوارا و سرد است؛ گفتم آن را نمی‌نوشم تا رسول خدا از آن بنوشد. پیامبر متاثر شد و فرمود:‌ ای ابوذر خدا تو را رحمت کند که به تنهایی زندگی می‌کنی و به تنهایی می‌میری و به تنهایی وارد بهشت می‌شوی و سعادتمند خواهند شد بوسیله تو قومی از اهل عراق که بر عهده می‌گیرند غسل و کفن تو را و نماز خواندن بر تو را.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابوذر غفاری
نویسنده
مترجمفاطمه سلطانی
ناشر چاپیانتشارات شکوه حکمت رحمانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات15
زبانفارسی
شابک978-622-99425-2-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ابوذر غفاری

ابوالفضل بداغی
۱۴۰۱/۸/۲
ابوذر از بهترین مردان تاریخ
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ابوذر غفاری

برای دریافت کتاب ابوذر غفاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.