معرفی و دانلود کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) بر حساب جاری ایران

عکس جلد کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) بر حساب جاری ایران
قیمت:
88400 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) بر حساب جاری ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) بر حساب جاری ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) بر حساب جاری ایران

کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) بر حساب جاری ایران نوشته‌ی یحیی فتحی، به بررسی و تحلیل اثر عضویت کشورها در سازمان جهانی تجارت و هم چنین اثر اعمال موافقت‌نامه‌های این سازمان روی تراز حساب جاری می‌پردازد.

حساب جاری از جمله متغیرهای اقتصادی است که معمولا مورد توجه سیاست‌گذاران اقتصادی کشورها و اقتصاددانان می‌باشد. بیشتر کشورها در بلند مدت به دنبال ایجاد تعادل در حساب جاری و در کوتاه مدت معمولا خواهان مازاد این حساب می‌باشند.

در سال‌های اخیر یکی از عواملی که نقش تعیین کننده‌ای در تجارت خارجی و حساب جاری کشورها داشته حجم سرمایه‌گذاری خارجی در آن کشورها بوده است. از طرفی، جهانی شدن و عضویت کشورها در سازمان جهانی تجارت (WTO) اولا با گسترش روابط اقتصادی کشورها و افزایش حجم مبادلات سرمایه‌گذاری خارجی و ثانیا اجرای ضوابط و موافقت‌نامه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری خارجی که از مهم‌ترین آن‌ها موافقت‌نامه ضوابط تجاری سرمایه‌گذاری (TRIMS) می‌باشد، دو عامل سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی را بیشتر از گذشته به یکدیگر مرتبط ساخته است.

با این حال، اینکه اثر سرمایه گذاری خارجی بر بهبود یا بدتر شدن حساب جاری کشورها با عضویت آن‌ها در سازمان جهانی تجارت بیشتر می‌شود یا کمتر، سوالی است که اختلاف نظرهای بسیاری را موجب شده و با توجه به اهمیت حساب جاری برای همه کشورها، پاسخ آن از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

در کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) برحساب جاری ایران (effects of TRIMS agreement on iran current account) از یک طرف رابطه بین عضویت کشورها در سازمان جهانی تجارت و حساب جاری را مورد بررسی قرار می‌دهد و از طرف دیگر به بررسی و تحلیل رابطه بین اعمال موافقت‌نامه ضوابط تجاری سرمایه‌گذاری و تراز حساب جاری کشورهایی پرداخته می‌شود که توانسته‌اند در موعد مقرر موافقت‌نامه را اجرا کنند.

در بخشی از کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) برحساب جاری ایران می‌خوانیم:

یکی از فرضیات مربوط به دیدگاه نئوکلاسیک، وجود بازار رقابت کامل است. تحلیل اثرات اعمال ضوابط تجاری سرمایه‌گذاری در همین چارچوب قابل بررسی است. در شرایط وجود رقابت کامل تعداد بنگاه‌های موجود در بازار بسیار زیاد است و هر یک از این بنگاه‌ها به قدری کوچک هستند که تاثیری روی قیمت و سایر شرایط بازار ندارند.

در عوض هر یک از بنگاه‌ها با در نظر گرفتن قیمت بازار، به دنبال حداکثر کردن سود خود می‌باشند. علاوه بر این شرایط بازار به نحوی است که باعث ایجاد رانت برای هیچ یک از بنگاه‌ها نمی‌شود. اگر هم در کوتاه مدت به دلیل ایجاد برخی از شرایطی ہنگامی بتواند از رانت بر خوردار شود، ورود سایر بنگاه‌ها باعث از بین رفتن رانت می‌شود. در چارچوب دیدگاه نئو کلاسیک، دخالت دولت در اقتصاد در اکثر موارد باعث ایجاد اخلال در عملکرد بازار می‌شود مگر در مواردی که دخالت دولت بتواند باعث حذف اثرات جانبی منفی شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات تحقیق
فصل دوم: شرحی بر موافقت‌نامه ضوایط تجاری سرمایه‌گذاری (TRIMS)
فصل سوم: رابطه نظری موافقت‌نامه TRIMS و متغیرهای کلان اقتصادی
فصل چهارم: رابطه نظری سرمایه‌گذاری خارجی و حساب جاری
فصل پنجم: استنتاج تجربی اثر اجرای موافقت‌نامه TRIMS بر رابطه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و حساب جاری کشورها
فصل ششم: استنتاج تحلیلی اثرات احتمالی اجرای موافقت‌نامه TRIMS در ایران
فصل هفتم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) بر حساب جاری ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-964-469-382-0
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
88400 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) بر حساب جاری ایران

برای دریافت کتاب اثرات پذیرش موافقت نامه ضوابط تجاری سرمایه گذاری سازمان جهانی تجارت (TRIMS) بر حساب جاری ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.