معرفی و دانلود کتاب فروپاشی بزرگ طلا

عکس جلد کتاب فروپاشی بزرگ طلا
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فروپاشی بزرگ طلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فروپاشی بزرگ طلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فروپاشی بزرگ طلا

هری دنت در کتاب فروپاشی بزرگ طلا، علاوه بر پیش‌بینی‌هایی هول‌انگیز درباره آینده اقتصاد جهان، خاصه بازارهای مالی و وضع بدهی‌ها در آمریکا و نهایتا سقوط قیمت طلا و قدرت گرفتن دلار، به پاره‌ای از منتقدانش هم پاسخ داده است.

هری دِنت (Harry Dent) مولف این کتاب، پیروان و مخالفانی جدی دارد. پیروانش او را می‌ستایند و می‌گویند تنها کسی است که با جسارت تمام و بدون اما و اگر کردن، ده‌ها واقعه اقتصادی-مالی ریز و درشت را در دو دهه اخیر پیش‌بینی کرده و غالب پیش‌بینی‌هایش درست از آب در آمده است. اما منتقدانش، این سبک نگارش و پیش‌بینی‌های قطعی را که بیشتر به پیشگویی می‌ماند، به سخره می‌گیرند و آن را شگرد دِنت برای پرفروش کردن کتاب‌هایش می‌دانند.

وی در کتاب فروپاشی بزرگ طلا: هشدار اقتصاددانی که از همه بحران‏‌های مالی دو دهه اخیر خبر داده بود (How to Survive and thrive during the great gold bust ahead)، با طرح این موضوع که اقتصاد جهان به‌ سوی تورم منفی پیش می‌رود، این‌گونه نتیجه‌گیری کرده که در پی تورم منفی، قیمت همه کالاها و از جمله طلا سقوط خواهد کرد. تاکنون نشانه‌هایی جدی در تایید پیش‌بینی هری دنت دیده نمی‌شود و بیشتر موسسه‌های اقتصادی و تحلیلگران، برخلاف دِنت، برای طلا آینده بهتری ترسیم می‌کنند. با این‌ حال، به قول یکی از منتقدان هری دنت (چاک جفی)، حتی اگر پیش‌بینی دنت محقق نشود، احتیاط ایجاب می‌کند که سبد دارایی را به طلا متکی نکنیم و در نظر داشته باشیم که شاید همان شود که دنت می‌گوید: تکمیل چرخه رونق و رکود و فروپاشی اقتصادی بزرگ.

بسیاری از سرمایه‌گذاران متاثر از برانگیختگی‌، شیفتگی، ترس یا تبلیغات تصمیم می‌گیرند. غالبا هنگام خرید سهام، به‌ ویژه خرید سهام طلا به تحلیل‌های دانشگاهی و روایت‌های هیجانی و احساسات اتکا دارند. دلبستگی‌های نیندیشیده به طلا، سرمایه‌گذاران را به حماقت‌هایی مانند بی‌توجهی به تحلیل‌های دقیق یا تجربه‌های ثابت‌ شده تاریخی می‌کشاند.

علت اینکه بیشتر سرمایه‌گذاران، بیش از حد مو از ماست می‌کشند و برای کسب مقادیری ناچیز و یکی دو درصد بیشتر، بارها چرتکه می‌اندازند همین است. آخر سر هم که ورق برمی‌گردد و حباب‌های بازار می‌ترکد، نفسشان بند می‌آید و وقار و هیمنه‌شان از کف می‌رود. فرو می‌ریزند و مانند اسفند بر آتش بی‌قرار می‌شوند. این سرمایه‌گذاران احساساتی، تا بفهمند چه شده است همه هست و نیستشان را از دست می‌دهند.

امروزه میلیون‌ها نفر آینده طلا را غلط تحلیل می‌کنند و به توصیه‌های ناصواب گوش می‌سپارند. گمان می‌کنند با این کارشان از دارایی‌هایشان محافظت می‌کنند و غافلند که به‌ دست خودشان، نارنجکی ضامن‌ کشیده در جیب گذاشته‌اند. بدتر از این‌ها اینکه این افراد احساساتی بینوا گمان می‌کنند خرید طلا یا سهام طلای بیشتر، در هنگامه تنزل قیمت‌ها کارِ درستی است. چنین کسانی در این‌گونه مواقع معمولا به طلا رو می‌کنند به این امید که از زیان خود بکاهند!

در بخشی از کتاب فروپاشی بزرگ طلا می‌خوانیم:

طلا باوران خوش دارند طلا را پناهگاه دارایی‌ها در زمان تورم نشان دهند. این درست است که از سال 1971 که ریچارد نیکسون رئیس جمهوری آمریکا، استاندارد پایه طلا را کنار گذاشت، بین طلا و نرخ تورم همبستگی برقرار شده است. من با این سخن شیفتگان طلا هم موافقم که وقتی اقتصاد تورمی‌ می‌شود، قیمت طلا به‌ سوی افزایش میل می‌کند. نگاهی به گذشته، این روند را به وضوح نشان می‌دهد و من هم در فصل سوم این کتاب درباره آن توضیح خواهم داد. در واقع مهم‌ترین عامل همبستگی طلا و تورم همین است. پناهگاه‌های زمان تورم - مانند طلا - فقط زمانی به‌ کار می‌آیند که واقعا تورم وجود داشته باشد! یا به تعبیر آگهی تبلیغاتی شرکت وِندی: «تورم کجاست؟!»

از 2008 تاکنون، ماشین‌های چاپ اسکناس شبانه‌روزی پول چاپ کرده‌اند و 11000 میلیارد دلار به اقتصاد جهان تزریق کرده‌اند. همه این پول‌های اضافی هم صرف طرح‌های نجات مالی و تحریک تقاضا شده است. اما با وجود همه این تریلیون‌ها دلار پولی که به جریان افتاده، نرخ تورم در غالب کشورهای توسعه‌ یافته اکنون بین صفر تا 2 درصد است. نرخ تورم متعارف در اقتصاد این کشورها معمولا بین 2 تا 4 درصد است. فدرال رزرو و بانک‌های مرکزی گوشه و کنار جهان در سال‌های قبل از 2008 با چاپ پول و خرید اوراق قرضه خود، نرخ بهره را به زور پایین نگه داشتند. خوب! این فریبکاری است یا نام دیگری دارد؟

حالا گیرم من هم پذیرفتم که بازگشت به تورم «عادی» کیف‌های پول را قلقلکی می‌دهد. اما این واقعیت سر جای خود باقی می‌ماند که چنین بازگشتی به این زودی‌ها رخ نخواهد داد. این زمستان اقتصادی که فعلا در آن قرار داریم به‌ دلیل خصلت رکودی‌اش تا اوایل دهه 2020 ادامه خواهد یافت و تا آن موقع سطوح متعارف تورم یعنی 3 درصد و 4 درصد بازنخواهد گشت.

بنابراین تا رسیدن به دوران تورم پایدار راه درازی در پیش داریم، چه رسد به آن اَبَرتورمی که طلا باوران منتظرش هستند. و چون چنین است نه تنها قیمت طلا افزایش نخواهد یافت بلکه اتفاقی کاملا برعکس می‌افتد و قیمت طلا کاهش می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

توضیح ویراستار
پیش‌گفتار
مقدمه: جنون طلا
فصل اول: واقعیت تکان‌ دهنده درباره سقوط طلا که در راه است
فصل دوم: واکنش طلا به اوضاع غیر تورمی
فصل سوم: تورم منفی چگونه شاخ طلا را می‌شکند؟
فصل چهارم: چگونگی تاثیر چرخه کالا بر قیمت طلا
فصل پنجم: علت کاهش ارزش طلا در بحران‌های اقتصادی
فصل ششم: سرمایه‌گذاری: دلار بهتر است یا طلا
فصل هفتم: نه! دلار محکوم به شکست نیست
پیوست‌ها
نمودارها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فروپاشی بزرگ طلا
نویسنده
مترجمشادی صدری
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-600-8591-77-1
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فروپاشی بزرگ طلا

هانی پاپری
۱۳۹۹/۶/۲۰
میشه اقای دنت توضیح بدهند که چرا نرخ برابری دلار در برابر هر اونس طلا از سال 1945 تا کنون از اونسی 35 دلار به 2700 دلار رسیده است؟ استاندارد طلا در حال فروپاشی است یا دلار؟
چرا از اختراع اولین پول، استاندارد طلا، پا برجا بوده است ولی تا کنون هیچ ارز دولتی بیشتر از 100 سال عمر نکرده است؟ ایا از به
مهاجرت سرمایه دلار طلا و سایر کالاهای سرمایه‌ای نشان از بی اعتمادی روز افزون بازار و مردم به دلار ندارد؟ و در پایان، ارزش یک تکه کاغذ که رویش نوشته است 10 دلار، به چیزی غیر از، اعتماد بازار و مردم به ان کاغذ است؟
saeed azizi
۱۴۰۰/۵/۹
کتاب بسیار عالی
نه برای مطالب داخل اون
بلکه شناخت افرادی که با ادعاها و پا فشاری بر دلایلشان چطور می‌توانند سرمایه افراد را به خطر بیاندازند
افرادی که با مسخره جلوه دادن تحلیل دیگران به جای اثبات صحبت خودشان خود را عالم می‌دانند
با خواندن این کتاب افراد مشابه را خیلی راحت شناسایی می‌کنید
محمد اسدی
۱۴۰۱/۵/۱۱
تحلیل‌ها و پیش بینی نویسنده تا به امروز که غلط از آب درآمده و استنباط میشه که کمی هم جهت دار و با هدف خاصی نوشته شده در جهت حمایت از دلار، ولی خواندن نظر مخالف هم بد نیست، هرچند که تحلیل‌ها و ادله‌های ارائه شده کاملا آبکی بود.
Kanoon Ouj
۱۳۹۹/۲/۱۶
فارغ از دیدگاه نویی که نویسنده ارائه می‌دهد، باید توجه داشت که مسئله و مشکل کنونی دنیای امروز، اعتماد است. اعتماد و اعتبار، تنها نخ تسبیج تعیین کننده ارزش یک شی است، حال می‌خواهد طلا باشد و یا یک ارز رمزی چند گیگابایتی.
وحید
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتاب خیلی خوبی هست مهم نیست که پیش بینی فروپاشی طلا درست از آب در نیامد آن قدر دید جالبی دارد و آن قدر اطلاعات خوبی دارد که ارزش خواندن را حتما دارد
Javad Kohsari
۱۴۰۰/۱۱/۴
دلایش منطقیه. فقط کامل باز نمیکنه ک چرا طلا پشتوانه پول شد چرا حذف شد.. الان با شرایط کنونی منطقیه ک دوباره برای پول‌ی پشتوانه مثل طلا در نظر گرفته بشه
داود دهنوی
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
کتاب جالبی بود و البته حوادث مربوط به کرونا رو نویسنده ندیده بود چرن مربوط به قبل از کرونا هستش
ولی خوندنش خالی از لطف نیست
jaber hassani
۱۴۰۰/۵/۱
یه نگاه تازه هست.. نظر مخالف بسیار جذابیه... کنار این همه تاکید بر خوب بودن طلا.. یه نظر مخالف غنیمته
Mohammad Reza Bod
۱۳۹۹/۱/۱۸
منطق کتاب ضعیفه. خیلیا ممکنه با خوندن این کتاب گمراه بشن. همونطور که پیش بینی‌هایی هم که کرده اشتباه از آب در اومده
مهران
۱۴۰۲/۲/۲۵
شاید خوب باشد و می‌توان به عنوان یک کتابی که یک سری دیدگاه‌ها رو بیان می‌کند، مطالعه کرد...
مهرداد
۱۴۰۱/۴/۲
کتاب بسیار عالی و کوچک برای کسایی که تو بازار مالی مخصوصا فارکس کار می‌کنند
Qasem Raad Mehr
۱۴۰۱/۳/۳
یکی از باید‌ها برای کسانی که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند
محید کریمی
۱۴۰۰/۶/۱۴
اصلا خوب نیست پر از جملات تکراری به زور میخواد نظر خودش به بقیه تلقین کنه
آرش عبدالهی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
دیدگاه متفاوتی نسبت به وضعیت اقتصاد جهان دارد
کاربر ms
۱۴۰۱/۲/۵
اشتباه میکنه قیمت طلا تا۲۰۲۳ به 2500 دلار میرسه.
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب فروپاشی بزرگ طلا

برای دریافت کتاب فروپاشی بزرگ طلا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.