معرفی و دانلود کتاب احتراق در انسیس فلوئنت

عکس جلد کتاب احتراق در انسیس فلوئنت
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب احتراق در انسیس فلوئنت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب احتراق در انسیس فلوئنت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب احتراق در انسیس فلوئنت

کتاب احتراق در انسیس فلوئنت نوشته‌ی زهره شمس و مجتبی باغبان، علاوه بر معرفی فضای کلی نرم‌افزار انسیس فلوئنت، مدل‌های احتراق، مدل‌سازی جریان متلاطم و مدل‌های تابش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب احتراق در انسیس فلوئنت:

مدل‌سازی احتراق به علت فرایندهای فیزیکی و شیمیایی مختلف از قبیل آشفتگی، اختلاط، پاشش سوخت، انتقال حرارت و ... با پیچیدگی‌های بسیاری روبه‌رو است. نرم‌افزار انسیس فلوئنت یکی از توانمندترین نرم‌افزارهای دینامیک سیالات محاسباتی در مدل‌سازی جریان سیال، انتقال حرارت و واکنش‌های شیمیایی می‌باشد.

مدل‌سازی جریان‌های چند بعدی پایا و یا ناپایا، جریان تراکم‌پذیر و یا تراکم‌ناپذیر، جریان غیرلزج، آرام و یا متلاطم، انتقال حرارت هدایت، جابه‌جایی و تشعشع، مدل‌سازی جریان‌ها با تغییر فاز، مدل‌سازی محیط‌های متخلخل و مدل‌سازی واکنش‌های شیمیایی مانند احتراق از جمله توانایی‌های این نرم‌افزار به شمار می‌رود. کتاب به منظور آشنایی مهندسین مکانیک، شیمی و هوا فضا با مدل‌سازی مسائل احتراق در نرم‌افزار انسیس فلوئنت 18/2 در پنج فصل تدوین شده است.

فصل اول به معرفی کلی محیط نرم‌افزار انسیس فلوئنت می‌پردازد. در فصل دوم مدل‌سازی احتراق بررسی و مدل‌های موجود در نرم‌افزار ارائه می‌شود. با توجه به اهمیت مدل‌سازی جریان متلاطم در مسائل احتراقی، فصل سوم کتاب به بررسی مدل‌سازی جریان متلاطم و آشنایی با مدل‌های تلاطم در نرم‌افزار انسیس فلوئنت اختصاص دارد. فصل چهارم به بررسی مدل‌سازی تابش می‌پردازد و در فصل آخر چند مسأله حل شده ارائه می‌شود.

کتاب احتراق در انسیس فلوئنت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌­های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی هوافضا و همچنین اساتید، پژوهشگران و علاقه‌مندان این حوزه مناسب است.

در بخشی از کتاب احتراق در انسیس فلوئنت می‌خوانیم:

گزینه سوخت تجربی یک روش پیشنهادی برای تعیین ترکیب سوخت یا جریان ثانویه، در حالتی که ترکیبات عناصر سوخت مجهول‌اند، می‌باشد. این گزینه به ویژه برای شبیه‌سازی احتراق زغال سنگ و یا شبیه‌سازی مخلوط‌های هیدروکربنی پیچیده مفید است. گزینه سوخت تجربی فقط برای مدل شیمیایی تعادلی فعال است و نمی‌توان آن را با گزینه‌های دیگر از قبیل گزینه حد اشتعال غلیظ و یا مدل‌های فلیملت آرام پایا و ناپایا به کار گرفت. چرا که محاسبات تعادلی برای تعیین ترکیب سوخت لازم است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر انسیس فلوئنت
فصل دوم: مدل‌های احتراق
فصل سوم: مدل‌سازی جریان متلاطم
فصل چهارم: مدل‌های تابش
فصل پنجم: مسائل حل شده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب احتراق در انسیس فلوئنت
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آریا دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-6866-01-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب احتراق در انسیس فلوئنت

محمدیان
۱۴۰۲/۴/۳
بسیار خوب و مفید
محمد تقوایی فر
۱۴۰۱/۹/۲۵
بسیار عالی و مفید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب احتراق در انسیس فلوئنت

برای دریافت کتاب احتراق در انسیس فلوئنت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.