معرفی و دانلود کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان)

عکس جلد کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان)
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان)

دکتر داود قادری و امید ابراهیمی شاهد در کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان) به بررسی موانعی می‌پردازند که کارکرد دستگاه شناختی را با مشکل مواجه می‌کند. از آنجا که فعالیت‌های ذهنی و به‌ویژه یادگیری، در رشد ما تأثیر فراوانی دارند، هرگونه خلل و مانعی در این امر مسئله‌ای قابل‌بررسی خواهد بود و کتاب نامبرده از این نظر مهم می‌نماید.

درباره‌ی کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان)

اختلالات یادگیری اختلالاتی هستند که یکی از عملکردهای افراد در امر یادگیری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. به سبب وجود اختلال در اداراکات دیداری و شنیداری، تنظیم اطلاعات یا حافظه و نقص در توجه،‌ افراد ممکن است در خواندن، نوشتن یا حل مسائل ریاضیاتی دچار مشکلاتی باشند. کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان) به بررسی این قبیل اختلال‌ها و موانع در یادگیری می‌پردازد و در پنج فصل مطالب خود را به مخاطب ارائه می‌دهد: 1) یادگیری و نظریه‌های یادگیری، 2) اختلالات یادگیری (کلیات)، 3) انواع اختلالات یادگیری، 4) علت‌شناسی اختلالات یادگیری و 5) درمان اختلالات یادگیری. در هر فصل از این کتاب دکتر داود قادری و امید ابراهیمی شاهد که خود سال‌ها در عرصه‌ی مطالعه و درمان اختلالات یادگیری تجارب بالینی داشته‌اند، مباحثی را تشریح می‌کنند که برای شناخت دقیق اختلالات یادگیری ضروری می‌باشند.

بدون دانستن اینکه یادگیری چگونه امری است نمی‌توان به بررسی موانع و اختلالاتی که در فرآیند آن رخ می‌دهد پرداخت. دکتر داود قادری و امید ابراهیمی شاهد در کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان)، نقش متخصصان در بررسی و مواجهه با اختلالات یادگیری در کودکان را بررسی می‌کنند و تذکر می‌دهند که هرگونه تغییر در وضعیت کودک یا فرد بالغ مواجه با اختلالات یادگیری تنها بر اساس راهکارهایی توسط متخصصان این حوزه ارائه می‌دهند ممکن خواهد بود. در این کتاب در می‌یابیم که بسیاری از تصورات نادرست و بی‌پایه درمورد اختلالات یادگیری، درمان آن‌ها را نیز با مشکل مواجه می‌سازد. برای مثال، این تصور که کودکان یا بزرگسالان درگیر با اختلالات یادگیری خنگ یا تنبل هستند، باعث می‌شود والدین یا مربیان آموزشی و تربیتی به انجام اقدامات علمی و تأیید‌شده مبادرت نورزند و صرفاً به توصیه‌ها یا تنبیه‌هایی اکتفا کنند که اغلب نه‌ تنها فایده‌ای ندارند، بلکه ممکن است نتایج ناخوشایندی نیز به بار آورند.

مؤلفان کتاب سعی کرده‌اند با بررسی موشکافانه‌ی داده‌های آماری و آزمون‌های یادگیری، ویژگی‌های اساسی انواع اختلالات یادگیری را برشمارند. تشخیص اختلالات یادگیری یک کار بالینی است و بر مبنای موارد متعددی صورت می‌گیرد؛ مواردی نظیر سابقه‌ی پزشکی، رشدی، تحصیلی، و خانوادگی فرد. همچنین سابقه‌ی مشکل یادگیری، تأثیر این مشکل بر عملکرد تحصیلی، شغلی، یا اجتماعی نیز باید مورد سنجش قرار گیرد.

با مطالعه‌ی این کتاب می‌توان برخی از بهترین راهکارها برای مواجهه با افراد دچار اختلالات یادگیری را آموخت و همچنین از امکان درمان این اختلالات اطمینان حاصل کرد. بنابراین خانواده‌ها یا مربیان آموزشی و تربیتی در مقاطع گوناگون تحصیلی می‌توانند با بهره‌مندی از مطالب این کتاب، به درستی رفتارها و اقدامات خود را در مقابل کودکان یا بزرگسالان درگیر اختلالات یادگیری تعیین کنند و در درمان یا کنترل این اختلالات یاری‌گر باشند.

کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان) به همت نشر آزمون‌یار پویا به چاپ رسیده است.

کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‎‌شناسی و درمان) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان) به طور کلی برای کسانی مناسب است که به مطالعه‌ی این پدیده می‌پردازند؛ نظیر مدرسان و دانشجویان رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی در مقاطع مختلف و متخصصان در این حوزه‌ها. معلمان، مربیان آموزشی و تربیتی و والدین نیز با استفاده از این کتاب، اطلاعات مفید و جامعی برای مواجهه با کودکان درگیر با اختلالات یادگیری کسب خواهند نمود.

در بخشی از کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان) می‌خوانیم

جهان ادراکی یکی از امور بسیار بی ثبات و تغییر پذیر است. مثلاً وقتی دایره‌ای را از یک زاویه خاص بنگریم، ممکن است آن را به صورت بیضی ببینیم و یا از راویه‌های معین دیگری همان دایره را به شکل یک خط راست دید. هرگاه از زاویه ویژه‌ای به یک مستطیل نگاه کنیم احتمالاً آن را ذوزنقه می‌بینیم. از این تحریفات ادراکی هنرمندان در نشان دادن دورنما و مزایای خاصی استفاده می‌کنند. در فراگرد مقابله ادراکی-حرکتی، ادراکات تحریفی با اطلاعات صحیح ذخیره شده تعمیم‌های حرکتی مقابله می‌شود و بدین ترتیب ادراکات تغییر یافته میزان و اصلاح می‌شوند.

هرگاه مقابله ادراکی - حرکتی به طور مناسب ایجاد نشود، کودک در میان دو دنیای متعارض (دنیای ادراکی و دنیای حرکتی) زندگی می‌کند. کودک نمی‌تواند به اطلاعات رسیده اعتماد کند چرا که پیوسته وی دو قسم اطلاعات ناجور و ناهمخوان دریافت می‌کند. دنیا برای چنین کودکانی به راستی ناراحت کننده، بی ثبات و مکانی نامطمئن است، و به این جهت که واقعاً بر او روشن نیست رفتارها و واکنشهایش اغلب عجیب و غریب است. کودک به این علت که به دیده خود اطمینان ندارد غالباً اشیاء را دستمالی می‌کند.

بر این اساس، دید یک مسیر حسی است، آنچنان که بیشترین اطلاعات را در اختیار کودک می‌گذارد تا وی بوسیله چشم کشف اشیائی را فرا بگیرد که باید با دست کشف گردند. از این رو کنترل چشمی، در تحکیم و پایه ریزی مقابله ادراکی - حرکتی واجد اهمیت است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولفان
فصل اول: یادگیری و نظریه‌های یادگیری
انواع یادگیری
خوگیری و حساس شدگی
شرطی سازی کلاسیک
شرطی سازی عامل
یادگیری پیچیده
یادگیری مشاهده‌ای
یادگیری تجربی
یادگیری یا مهارت‌های قرن بیست و یکم
نظریه‌های یادگیری
نظریه رفتاری
نظریه شناختی
نظریه خبرپردازی
نظریه ساخت‌گرایی
نظریه‌ یادگیری اجتماعی
فصل دوم: اختلالات یادگیری (کلیات)
مفهوم اختلال روانی
تاریخچه اختلالات یادگیری
تعریف اختلالات یادگیری
معیارهای برای اختلالات یادگیری خاص
ویژگی‌های تشخیصی اختلال یادگیری خاص بر اساس DSM-5
ارزیابی اختلالات یادگیری
ویژگی‌های جمعیت شناختی اختلالات یادگیری
نرخ شیوع
ویژگی‌های فرهنگی
پیامدهای اختلال
همزمانی اختلالات
فصل سوم: انواع اختلالات یادگیری
انواع اختلالات یادگیری خاص در DSM-5
اختلال در خواندن (نارساخوانی)
انواع نارساخوانی
اختلال در نوشتن (نارسا نویسی)
انواع نارسا نویسی
اختلال در دیکته نویسی
اختلال در ریاضیات (حساب پریشی)
حساب پریشی رشدی در برابر حساب پریشی اکتسابی
فصل چهارم: علت شناسی اختلالات یادگیری
علت شناسی اختلالات یادگیری
وراثت و ژنتیک
نارسایی‌های مغزی
مشکلات دوران بارداری و تولد
حوادث پس از تولد
عوامل محیطی
علت شناسی نارساخوانی
نوروآناتومی
علل ژنتیکی
تعامل ژن و محیط
نقص فیزیولوژی
علت شناسی نارسا نویسی
علت شناسی حساب پریشی
نقص بازنمایی مقدار
فرضیه نقص دسترسی
فصل پنجم: درمان اختلالات یادگیری
روان درمانی و روان درمانگر خوب
آموزش و درمان کودکان دارای اختلالات یادگیری
درمان ادراکی – حرکتی کپارت
رشد الگوهای حرکتی
تعمیم‌های حرکتی
مقابله ادراکی حرکتی
ساخت زمانی
نظریه لاکوتا
درمان چند حسی فرنالد
مراحل روش چند حسی فرنالد
نکات قابل تأمل در روش چند حسی
روش‌های درمانی نارساخوانی
روش اورتون گلینکهام
درمان نارسانویسی
نکات کلیدی برای معلمان و آموزش دهندگان کودکان نارسا نویس
نکات کلیدی کار با کودکان نارسا نویس در منزل
مداخلات در محل کار برای نارسا نویسی
راهبردهای آموزشی
درمان حساب پریشی
نکات کلیدی برای معلمان و آموزش دهندگان کودکان حساب پریش
نکات کلیدی کار با کودکان حساب پریش در منزل
مداخلات داخل منزل در کار با کودکان حساب پریش
مداخلات در محل کار برای حساب پریشی
برای درمان اختلال یاد گیری ریاضی چه باید کرد؟
رفع اشکال در مهارت‌های محاسباتی پایه
تعدادی از اختلالات ریاضی و تمرین‌های پیشنهادی برای رفع آنها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-622-6833-94-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان)

صادقی صادقی
۱۴۰۲/۶/۸
در مورد اختلالات یادگیری و نظریه‌های مربوط به آن اطلاعات خوبی می‌داد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان)

برای دریافت کتاب اختلالات یادگیری (تشخیص، سبب‌شناسی و درمان) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.