معرفی و دانلود کتاب اخلاق در عاشورا: عاشورا زیباترین نمایشگاه تاریخ

عکس جلد کتاب اخلاق در عاشورا: عاشورا زیباترین نمایشگاه تاریخ
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق در عاشورا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق در عاشورا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخلاق در عاشورا: عاشورا زیباترین نمایشگاه تاریخ

نهضت عاشورا یکی از بزرگ‌ترین و متاثرکننده‌ترین اتفاقات در جهان به‌شمار می‌رود که شرح اتفاقات آن همچنان زنده و پویاست. هادی خشنودی با نگارش کتاب اخلاق در عاشورا به جنبه‌ها و پیام‌های اخلاقی حادثه کربلا و رفتار و منش اهل بیت عصمت و طهارت در میانه‌ی نزاع پرداخته است. با خواندن این کتاب می‌توانید مهم‌ترین پیام‌های اخلاق‌مدارانه واقعه عاشورا را دریافت کنید.

درباره کتاب اخلاق در عاشورا

حادثه کربلا و نهضتی که در آن شکل گرفت و ماندگار شد،‌ یکی از مهم‌ترین اتفاقات در جهان اسلام به‌شمار می‌رود که همچنان پس از گذشت 1400 سال از این اتفاق،‌ نگاه جهانیان را به خودش خیره می‌کند. نکته مهمی که درباره نهضت عاشورا نظرها را به خودش جلب می‌کند، وجود ابعاد گوناگون عرفانی، دینی و عبادی،‌ سیاسی و اجتماعی و اخلاقی آن است. هر یک از این ابعاد نقش مهمی را در انتقال پیام عاشورا و دلیل شکل‌گیری این نهضت ایفا می‌کنند. اما آنچه کمتر از سایر بخش‌ها به آن پرداخته شده، جنبه‌های اخلاقی واقعه عاشورا و شیوه رفتاری اهل بیت امام حسین (ع) در شرایط بحرانی است.

کتاب اخلاق در عاشورا نوشته هادی خشنودی نمونه بسیار خوبی از این کتاب‌ها در باب حادثه عاشورا و کربلاست که به بخش مغفول‌مانده‌ی این نهضت، یعنی اخلاقیات پرداخته است. در این کتاب با 15 بخش اصلی و محور مهم جنبه اخلاقی واقعه عاشورا آشنا می‌شوید و در ادامه هر یک از آن‌ها شرح رفتار، برخوردها و مواجهه یکی از اعضای خانواده حسین‌بن‌علی (ع) را با سپاه دشمن خواهید خواند. این 15 بخش اصلی شامل موضوعات ایثار، توکل، شجاعت، صبر و استقامت، عزت، وفاداری، رضا و تسلیم، عفاف و حجاب، غیرت، فتوت و جوانمردی، مواسات، شهادت در راه خدا، شکرگزاری در اوج بلا، اخلاص و نماز هستند.

پس از خواندن کتاب اخلاق در عاشورا، به پاسخ این سوال خواهید رسید که رمز ماندگاری این قیام در طول سالیان چه بوده و منش اهل بیت و ابعاد اخلاقی این نهضت تا چه اندازه در جاودانگی این اتفاق در دنیا تاثیرگذار است؟

کتاب اخلاق در عاشورا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پیشنهاد بسیار خوبی برای همه کسانی است که از خواندن کتاب‌های دینی و اخلاقی و موضوعات آیینی مانند عاشورا و واقعه کربلا لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب اخلاق در عاشورا می‌خوانیم

وقتی نماینده امام حسین (ع) یعنی جناب مسلم بن عقیل به سمت کوفه رهسپار شد، مردم پس از بیعت حیله زدند و او را تنها گذاشتند و او هم به خانه زنی به نام طوعه پناهنده شد. اما پسر طوعه خیانت کرد وبالاخرۀ به خانه طوعه حمله کردند. جناب مسلم بن عقیل شمشیر خود را آماده کرد و اسبش را تجهیز کرد و بدون اینکه خوف و ترسی در او باشد دشمن را با شمشیرش به هلاکت می‌رساند و چنان شجاعت و رشادتی از خود نشان داد که تاریخ نظیرش را سراغ ندارد و برخی تواریخ نوشته‌اند 41 نفر را کشت (غیر از آمار زخمی‌ها) و نوشته‌اند آنچنان قوی و شجاع بود که یک مرد را با دستش می‌گرفت و او را از بالای خانه پرت می‌کرد و این عجیب نیست. زیرا که عموی او حضرت علی (ع) است که شجاع‌ترین مردمان بوده است. و دشمن که ترسیده بود از روی پشت بام او را سنگباران کردند و کشته‌های زیادی داده بودند. محمدبن أشعث از پسر مرجانه کمک خواست و گفت: از مقاومت و شجاعت مسلم عاجز شده‌ایم.

امیر هم گفت: تو را به سوی یک نفر فرستادیم تو این همه تلفات دادی؟ ابن اشعث هم که ناراحت شده بود گفت:

«أیها الامیر! أتظن أنّک أرسلتَنِی إلی بقالٍ منْ بقّالی الکوفه أوْ جَرْمقانی منْ جرامقۀ إنّما بعثتنی إلی أسدٍ ضَرْغام وسیْفٍ حسام فی کفّ بَطَلٍ همام منْ آل خیرالأنام.»

«ای امیر! آیا گمان می‌کنی مرا به جنگ یکی از بقال‌های شهر کوفه فرستاده‌ای یا به سوی طایفه عجم به نام جرامقه فرستاده‌ای. همانا تو مرا به سوی شیری شجاع و شمشیری برنده در دست مردی مبارز و بسیار شجاع از خانواده بهترین مردم فرستاده‌ای.»

فهرست مطالب کتاب

1. ایثار
2. توکّل‌
3. شجاعت‌
4. صبر و استقامت‌
5. عزّت‌
6. وفاداری
7. رضا وتسلیم
8. عفاف وحجاب
9. غیرت
10. فتوّت و جوانمردى‌
11. مواسات‌
12. شهادت در راه خدا
13. شکرگزاری در اوج بلا
14. اخلاص
15. نماز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخلاق در عاشورا: عاشورا زیباترین نمایشگاه تاریخ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات میراث ماندگار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-314-228-2
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید، کتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اخلاق در عاشورا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اخلاق در عاشورا

برای دریافت کتاب اخلاق در عاشورا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.