معرفی و دانلود کتاب اردکی که آب دوست نداشت

عکس جلد کتاب اردکی که آب دوست نداشت
قیمت:
۱۳,۳۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اردکی که آب دوست نداشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اردکی که آب دوست نداشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اردکی که آب دوست نداشت

اینکه یک اردک از آب خوشش نیاید، عجیب است، اما به‌هرحال انقدرها هم غیر ممکن نیست. اما دوستی چنین اردکی با قورباغه‌ای که عاشق شنا کردن است، کمی سؤال‌برانگیز است. در کتاب اردکی که آب دوست نداشت، نوشته‌ی استیو اسمال، خواهید خواند که دوستی این دو موجود متفاوت به کجا می‌رسد. این کتاب در سال 2022 نامزد جایزه‌ی کتاب کودک واتراستونز در بخش کتاب‌های تصویری شده و به کودکان می‌آموزد به‌رغم تفاوت‌هایشان بتوانند با یکدیگر ارتباطی عمیق و دوستانه برقرار کنند.

درباره‌ی کتاب اردکی که آب دوست نداشت

تابه‌حال با اردکی روبه‌رو شده‌اید که آب دوست نداشته باشد؟ البته همیشه در میان موجودات استثناهایی وجود دارد و اردک داستان ما هم از این قاعده مستثنی نیست. او از آن اردک‌های متفاوت است که به جای آب‌تنی کردن و سرگرمی‌های اردکانه‌ی دیگر دلش می‌خواهد کتاب بخواند و با نوشیدن چای داغ از اوقات فراغتش لذت ببرد. در کتاب اردکی که آب دوست نداشت (The duck who didn't like water)، نوشته‌ی استیو اسمال (Steve Small) با شخصیتی آشنا می‌شوید که به‌خاطر ویژگی شخصیتی متفاوتش تصمیم دارد در حاشیه‌ی امنش باقی بماند.

همه‌چیز خیلی خوب و معمولی است تا این‌که اردک داستان با قورقوری آشنا می‌شود. برخلاف اردک، این موجود بامزه که عاشق آب است می‌تواند ساعت‌ها زیر سقف سوراخ خانه‌ی اردک دراز بکشد و موقع باران از ریختن قطرات آب روی سر و صورتش لذت ببرد. بالاخره کمک قورقوری در حق اردک که درواقع همان مهار کردن شرشر آب است، باب دوستی عمیق‌تر آن‌ها را باز می‌کند. کاملاً واضح است که دوستی اردک با این موجود متفاوت، زندگی قبلی او را به چالش کشیده و مشخص نیست آیا این دوستی قرار است اردک ماجرا را متحول کند یا این‌که رابطه‌ی او با قورقوری دوام زیادی نخواهد داشت. اصلاً چطور می‌شود اردک بتواند زیر سقفی که چکه می‌کند به زندگی‌اش ادامه بدهد. باید دید در صورت تعمیر سقف قورقوری ضربه‌ی روحی می‌خورد یا نه؟!

این کتاب به کودکان کمک می‌کند مهارت دوستیابی را در خود تقویت کنند. صفاتی همچون انزواطلبی در کودکان می‌تواند ریشه در تفاوت‌های آن‌ها با هم‌سن‌وسال‌هایشان داشته باشد، اما اگر این تفاوت‌ها از سوی خانواده و نهادهای آموزشی پذیرفته شود، در وجود کودک نیز تعدیل خواهد شد و حتی ممکن است با افزایش اعتمادبه‌نفس در او، ویژگی‌ای که ضعف به‌شمار می‌رود، به نقطه‌ی قوت آن‌ها بدل گردد. کتاب اردکی که آب دوست نداشت، ترجمه‌ی صبا ایزدی است که از سوی نشر مهرسا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب اردکی که آب دوست نداشت

  • جذابیت و طنز ملایم کتاب در تصویرسازی شخصیت‌ها و هنر دیجیتال نهفته است. (Booklist)
  • هنر تصویرگری استیو اسمال در رنگ‌های اصلی و پس‌‎زمینه‌های سفید ظاهر می‌شود که صحنه‌های دراماتیکی مانند صحنه‌ی طوفان که اردک و قورباغه را به هم نزدیک می‌کند، رقم زده است. (KP - BCCB)

کتاب اردکی که آب دوست نداشت مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 4 تا 8 سال مناسب است و به آن‌ها می‌آموزد چطور دایره‌ی ارتباطات خود را گسترش دهند و در برابر تغییرات تازه انعطاف‌پذیر باشند.

با استیو اسمال بیشتر آشنا شویم

استیو اسمال بیش از 30 سال است به عنوان کارگردان، طراح و انیماتور فعالیت دارد. او طراح و کارگردان فیلم‌های کوتاه، سریال‌های تلویزیونی و تبلیغات متفاوت بوده است. از دیگر کتاب‌های او باید به «Wellington’s Big Day Out» و «I'm Sticking With You and I’m Sticking With You Too» اشاره کرد. او در لندن زندگی می‌کند و اغلب به کار نقاشی و طراحی مشغول است.

در بخشی از کتاب اردکی که آب دوست نداشت می‌خوانیم

اردک پرسید: «دوست داری امشب در خانه‌ی گرم و خشک من استراحت کنی؟»
قورقوری با کلی ذوق‌وشوق قبول کرد،
خب، البته او آب را خیلی خیلی دوست داشت.
صبح روز بعد، اردک گفت: «باید تو را به خانه‌ات برسانم، ولی اول باید بفهمم خانه‌ی تو واقعاً کجاست؟»
قورقوری گفت: «موافقم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اردکی که آب دوست نداشت
نویسنده
مترجمصبا ایزدی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7924-20-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اردکی که آب دوست نداشت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اردکی که آب دوست نداشت

برای دریافت کتاب اردکی که آب دوست نداشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.