معرفی و دانلود کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟

عکس جلد کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟
قیمت:
۱۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟

خیلی وقت‌ها ممکن است که به عمد یا حتی بدون منظور، دیگران را از خودمان ناراحت کنیم و بعد هم از کارمان پشیمان شویم. شما تا حالا در این موقعیت بوده‌اید؟ دیوید لاروشل در کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ ماجراهای جذابی را درباره‌ی «معذرت‌خواهی» برایتان تعریف می‌کند. پس با شخصیت‌های قصه‌ی او همراه شوید تا ببینید حیوانات بازیگوش این داستان در چنین شرایطی چطور رفتار می‌کنند.

درباره‌ی کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟

اگر کسی به خاطر یک حرف یا رفتار نامناسبتان با شما قهر کرده باشد، عذرخواهی کردن از او کمی دشوار به نظر می‌رسد، نه؟ شاید علتش این باشد که نمی‌دانید عذرخواهی شما قبول می‌شود یا نه. گاهی هم ته دلتان دوست ندارید خودتان را مقصر بدانید! اما گاهی وقت‌ها هم پیش می‌آید که واقعا راه درست عذرخواهی کردن را بلد نیستید و نمی‌دانید چطوری پشیمانی خودتان را نشان دهید که پذیرفته شود.

حیواناتی که در کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ (How to Apologize) نوشته‌ی دیوید لاروشل (David LaRochelle) در کنار هم زندگی می‌کنند، با این موقعیت‌های دشوار روبه‌رو می‌شوند. باید ببینیم آن‌ها از چه فوت‌و‌فن‌هایی برای عذرخواهی از یکدیگر استفاده می‌کنند.

ممکن است اتفاق‌ها با یک شوخی یا سهل‌انگاری کوچک و جزئی شروع شود. اما چون آدم‌ها روحیات متفاوتی دارند، گاهی یک حرف کوچک هم می‌تواند کل روز یک نفر را خراب کند. هیچ‌کس نمی‌خواهد دوستانش را از خودش برنجاند، اما گاهی وقت‌ها اتفاق‌هایی می‌افتد که دوستانمان را ناراحت می‌کند. با خواندن کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ می‌بینید که رعایت نکردن حقوق دیگران، چه اتفاقاتی را رقم می‌زند. بااین‌حال عذرخواهی کردن را برای چنین مواقعی گذاشته‌اند، مگرنه؟

دیوید لاروشل در این کتاب شما را با حیوانات کوچک و بزرگی آشنا می‌کند که به دلایل مختلفی از همدیگر رنجیده‌خاطر شده‌اند. مثلاً حلزونی که از روی عجله دست یک کوالا را لگد کرده، یا فیلی که با یک موش تصادف کرده است. چه فرقی می‌کند اشتباه آن‌ها چه بوده؟ مهم این است که کسی آن اشتباه را به دل گرفته و راستش در چنین مواقعی جز عذرخواهی کردن راه دیگری نیست.

در مجموع باید گفت معذرت خواستن از دیگران آنقدرها هم کار سختی نیست و اگر هم باشد، شخصیت‌های کتاب، راه‌های آسان‌تری را برای آن پیدا می‌کنند تا بتوانند هر طور شده دوستانشان را در کنار خود نگه دارند و با این کار خودشان هم احساس سبکی بیشتری داشته باشند.

راستی کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ را انتشارات مهرسا منتشر کرده و ترجمه‌ی آن نیز برعهده‌ی صبا ایزدی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟

  • در کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ خوانندگان یاد می‌گیرند که همه اشتباه می‌کنند و در این موارد کار درست عذرخواهی است. (School Library Journal)

  • این کتاب به همان اندازه که به ما یاد می‌دهد پویایی عاطفی و اجتماعی داشته باشیم، یک داستان مفید است که رویکردی ضروری و سرگرم‌کننده برای حل تعارضات ارائه می‌کند. (Kirkus Reviews)

  • دیوید لاروشل در کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ با تأیید این مسئله که ممکن است رفع اشتباهات ما سخت یا حتی غیرممکن باشد، کتاب را با این گفته پایان می‌دهد که گفتن متاسفم کمک می‌کند شما احساس بهتری داشته باشید. (Booklist)

  • خواندن کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ به همان اندازه که برای کودکان لازم است، مورد استقبال والدین نیز قرار خواهد گرفت. (The Wall Street Journal)

کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 4 تا 8 سال نوشته شده و به آن‌ها می‌آموزد از عذرخواهی کردن خجالت نکشند و اگر باعث رنجش کسی شده‌اند، با کلام مهربان خود از او دلجویی کنند.

با دیوید لاروشل بیشتر آشنا شویم

او متولد سال 1960 در ایالات متحده است و از سال 1988 نوشتن و تصویرگری برای کودکان را آغاز کرده است. کتاب‌های او تاکنون جوایز متعددی را کسب نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی «مینه سوتا»، «تیودور سیوس گیزل»، «بادبادک طلایی» و... اشاره کرد. دیوید لاروشل پیش از اینکه آثاری را در حوزه‌ی ادبیات کودکان منتشر کند، معلم دبستان بوده است. «مارتا چگونه والدینش را از لوبیای سبز نجات داد»، «بهترین حیوان خانگی»، «همبرگر خالی از سکنه»و «ماااا!» از دیگر آثار او هستند.

در بخشی از کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ می‌خوانیم

هرکسی ممکن است اشتباه کند. فرقی نمی‌کند بزرگ باشی یا ریزه‌میزه.
وقتی اشتباهی می‌کنی که دیگران را می‌رنجاند، بهترین کار این است که معذرت بخواهی.
بعضی‌وقت‌ها معذرت‌خواهی خیلی سخت است، به‌خصوص وقتی طرف مقابل خیلی از دستتان عصبانی باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطوری معذرت بخواهیم؟
نویسنده
مترجمصبا ایزدی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7924-19-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟

زهرا
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
عااااالی پیشنهاد میکنم حتما برای بچه هاتون این کتاب رو بخونین
Mina
۱۴۰۳/۲/۶
عالیه. پیشنهاد میکنم برای بچها این کتاب رو حتما بخونید
فاطمه میرزائی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
انتظار بود نگارش بهتری داشته باشه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟

برای دریافت کتاب چطوری معذرت بخواهیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.