معرفی و دانلود کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک

عکس جلد کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک
قیمت:
31000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک

کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک نوشته رضا بنائی، از مجموعه کتاب‌های کاربردی در تجارت، به تعرفه گمرک در ایران می‌پردازد.

یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین تهدیداتی که وارد کنندگان یا صادر کنندگان با آن روبه‌رو هستند، شیوه غلط اظهار کالا به گمرک و ارائه اطلاعات به گمرک است.

فردی که در حوزه صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالا فعالیت می‌کند باید با مقررات و قوانین گمرک و ضوابط عمومی آن آشنا بوده و آن‌ها را رعایت کند. اگر آگاهانه یا حتی ناآگاهانه این قوانین به خوبی رعایت نشوند و طبق قانون برای ترخیص کالا مجبور به پرداخت جریمه شوند، در این صورت باز هم عنوان تخلف پیدا می‌کند.

در صورتی که تخلف از ضوابط قانونی واردات و صادرات و قانون گمرک، منجر به ضبط کالا و پرداخت جریمه شود، این نوع تخلفات با عنوان قاچاق شناخته می‌شوند.

با این حال روی دادن هر یک از این موارد در درجه اول مستلزم پیش‌بینی در قوانین و ضوابط گمرکی با مقررات دیگری است و در درجه دوم میزان جریمه نیز باید تعیین شود. در کتاب ارزش‌گذاری کالا در گمرک (Customs valuation of the goods) به موارد تلقی به عنوان تخلف یا قاچاق و چگونگی احتراز از بروز هر یک اشاره شده است.

خواندن کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر شما به عنوان صادر کننده یا وارد کننده مشغول فعالیت هستید، این اثر بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب ارزش‌گذاری کالا در گمرک می‌خوانیم:

ارزش‌گذاری به‌وسیله گمرک باید مبتنی بر ضابطه باشد که این ضوابط طبق قانون پیش‌بینی شده‌ است. این ضوابط به اعتبار مدارک قابل قبول یا دلایل موجه ملاک اظهارنظر گمرک قرار می‌گیرد.

ضوابط ارزش‌گذاری با قواعد بین‌المللی در ارزش‌گذاری هم‌سویی دارند؛ برای مثال، ضوابط ارزش‌گذاری در ایران تا حدود زیادی با ضوابط ارزش‌گذاری سازمان جهانی تجارت (WTO) و ماده 7 موافقت‌نامه عمومی تعرفه و تجارت (GATT) همخوانی دارد، به‌طوری که حتی در هنگام تدوین و تصویب رژیم تجاری کشور و تحویل آن به دبیرخانه سازمان جهانی تجارت به این نکته تاکید کرده‌اند که نظام ارزش‌گذاری مغایرت چندانی (یا مغایرت قابل ذکری) با ارزش‌گذاری موضوع ماده 7 «گات» ندارد.
معیارها چهار گونه هستند که شامل مواردی به استناد مدارک و اسناد قابل قبول (سه مورد) و یک مورد به اتکای «دلیل موجه». با این ترتیب به‌نظر می‌رسد که در هر حال ادعای گمرک در مردود شناختن ارزش‌های مندرج در سیاهه‌هایی (Invoice) که صاحبان کالا در هنگام ورود و برای ترخیص کالا در اظهارنامه‌های تسلیمی به گمرک ارائه می‌دهند باید مبتنی بر مدارک قابل قبول یا دلایل موجه باشد.

در این بخش به تشریح این معیارها می‌پردازیم و مراجعین به گمرک باید برای حفظ حقوق خود و دفاع از مندرجات سیاهه‌های تسلیمی به گمرک، در صورتی‌که واقعاً اطمینان دارند که با همان شرایط و ارزش مندرج در سیاهه معامله کرده‌اند، ولاغیر، از ماهیت و کاربرد ضوابط و معیارهای ارزش‌گذاری به‌خوبی آگاهی داشته و از آن استفاده کنند و بی‌دلیل تسلیم گمرک نشوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: ارزش‌گذاری کالاهای ورودی
فصل اول: تعریف ارزش کالاهای ورودی در گمرک
فصل دوم: اصطلاحات به کار برده شده در تعریف ارزش گمرکی
فصل سوم: معیارهای ارزش‌گذاری
فصل چهارم: اهمیت ارزش‌گذاری کالاهای ورودی گمرک
بخش دوم: ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزش گذاری کالا در گمرک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات39
زبانفارسی
شابک978-964-468-261-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک
31000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک

پیمان صلاحی
۱۴۰۲/۸/۱۵
عالی باجزییات بحدی که مسائل مطرح شده ضرورتی بیشتر برای خواننده نداره و براش مطالب در لابلاش خسته کننده میشه
ادریس آرژه
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
اصلا توصیه نمیشه. مثل این هست یک سایت اینترنتی رو باز کردی و یک سری مطالب سطحی میخونی
بهنام یوسفی
۱۴۰۰/۶/۳۰
از سایت کتابراه سپاسگزاری می‌کنم به جهت محصولات پرتنوع و ارزشمند در اختیار
محمد رستمی
۱۴۰۱/۹/۸
درود، ممنون بخاطر اپلیکیشن خوبتون
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک

برای دریافت کتاب ارزش گذاری کالا در گمرک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.