معرفی و دانلود کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی

عکس جلد کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی

کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی، سنگ‌ محکی برای تشخیص وضعیت درسیِ دانش‌آموزان کلاس چهارم دبستان است. انجام تمرین‌های این کتاب و پاسخ به پرسش‌های آن، والدین و معلم‌ها را در پیدا کردن ضعف‌های تحصیلی دانش‌آموزان کمک می‌کند. مطالب کتاب حاضر، درس‌های ریاضی، علوم تجربی و فارسیِ کلاس چهارم ابتدایی را پوشش داده است.

درباره‌ی کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی

کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی، 4 مرحله آزمون برای 4 مقطع سال تحصیلی چهارم دبستان دارد. نویسنده‌های این اثر، آزمون‌های کتاب را در روش‌های کتبی و عملکردی مطرح کرده‌اند. این اثر با رویکرد ارزشیابی توصیفی تدوین شده است. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، منظور از ارزشیابی توصیفی، نوعی سنجش تحصیلی تربیتی است. این روش، اطلاعات مستند، لازم و معتبری را برای شناخت دقیق و کامل اطلاعات علمی دانش‌آموزان از کتاب‌های درسی در اختیار معلم و والدین قرار می‌دهد.

اطلاعات این کتاب بر اساس استمرار جریان ارزشیابی در طول سال تحصیلی تدوین شده است. نویسنده‌های این اثر، دهه‌ی اول آبان، دهه‌ی اول دی، دهه‌ی اول اسفند و دهه‌ی اول اردیبهشت را زمان مناسبی برای انجام آزمون‌های کتاب می‌دانند. مهم‌ترین بخش کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی، آزمون‌های کتبی آن است. گروه‌ نویسنده‌های این کتاب، پرسش‌‌هایی را منطبق بر هدف‌های آموزشی از درس‌های فارسی، ریاضی و علوم تجربی در این بخش مطرح کرده‌اند. سطح سواد دانش‌آموزان از مفاهیمی آموزشی کلاس چهارم با پاسخ به این پرسش‌ها، سنجیده می‌شود. آزمون‌های کتبی این کتاب در قالب سؤال‌های صحیح یا غلط، جورکردنی، چند گزینه‌ای، محدود پاسخ و گسترده پاسخ طرح شده‌اند.

آزمون عملکردی، نوع دیگری از پرسش‌های کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی است. نویسنده‌ها برای این آزمون، تکلیف‌هایی مرتبط با موقعیت‌های زندگی دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند. توانمندی دانش‌آموزان برای حل مسئله و پاسخ‌گویی به سوالات با انجام آزمون علمکردی، سنجیده می‌شود. آزمون‌ عملکردیِ کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم دبستان دارای بخش‌های مختلفی است. در این زمینه می‌توان به بخش‌های هم‌سال‌سنجی، راهنمای توصیف عملکرد، سؤالات، تکلیف، بافت مسئله و هدف اشاره کرد. پرسش‌های آزمون عملکردی از درس‌های فارسی، ریاضی و علوم تجربی طرح شده است.

گزارش پیشرفت تحصیلی، یکی دیگر از بخش‌های کتاب حاضر به حساب می‌آید. به گفته‌ی نویسنده‌های این اثر، گزارش پیشرفت تحصیلی، نقش کارنامه‌ای برای دریافت بازخورد از آگاهی دانش‌آموزان در پاسخ به پرسش‌های آزمون‌های کتبی و عملکردیِ این کتاب را ایفا می‌کند. گزارش پیشرفت تحصیلی 2 بخش امتیازی و توصیفی دارد. بسته به صلاح‌دید معلم، پرسش‌های این آزمون مطابق با برگه‌ی امتحان کتبی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

نویسنده‌‌های این اثر، مطالب آموزشی را بر اساس بودجه‌بندی محتوای کتاب‌های درسی زمان‌بندی کرده‌اند. در ابتدای این اثر، شیوه‌ی اجرایی دفترچه ارزشیابی توصیفی وجود دارد. معلم‌ها با مطالعه‌ی این شیوه‌نامه، روش درست اجرای آزمون‌های کتاب را فرا می‌گیرند. تصویرهایی کودکانه و جذابی در کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی نقش بسته تا مطالعه‌ و انجام تمرین‌های این اثر برای دانش‌آموزان کسل‌کننده نباشد.

نشر گل‌واژه، انتشار کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم دبستان را بر عهده گرفته است.

کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانش‌آموزان کلاس چهارم دبستان که به دنبال منابعی برای کسب نمره‌هایی درخشان در آزمون‌های درسی هستند، مخاطب اصلی کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم دبستان به حساب می‌آیند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-600-337-338-9
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی

برای دریافت کتاب ارزشیابی توصیفی چهارم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.