معرفی و دانلود کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان

کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان، مجموعه‌ای کامل از آزمایش‌های عملی برای بررسی و سطح‌بندی توانایی‌های جسمی افراد است. میشل پی. ریمن و رابرت سی. منسک، نویسندگان این کتاب موفق، با کمک آزمایش‌های متنوع این کتاب به مربیان ورزشی، درمان‌گران ورزشی و یا حتی صاحبین مشاغل پرتحرک، این امکان را می‌دهند تا فرد مورد آزمایش را از نظر مهارت‌‌های مختلف جسمی بسنجند و تصمیم‌های درمانی و یا حرفه‌ای خود را با توجه به آماری اصولی پیش ببرند.

درباره‌‌ی کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان

به کمک کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان (Functional Testing in Human Performance)، نحوه‌ی عملکرد هریک از اندام‌های حرکتی را زیر ذره‌بین بررسی کنید! میشل پی. ریمن (Michael P. Reiman) و رابرت سی. منسک (Robert C. Manske) در طی تحقیقات مدون خود مجموعه‌ی جامعی از پرکاربرد‌ترین آزمایش‌های سطح‌سنجی مهارت جسمانی را در اختیار شما قرار خواهند داد. این آزمایش‌ها علاوه‌بر بالا بردن دانش و شناخت عمومی مخاطب نسبت به توانایی بدنی و دستگاه حرکتی؛ به کمک متخصصین حوزه‌های مختلف خواهد آمد تا از ارزیابی‌های دقیقی برای سنجش مهارت‌های جسمی برخوردار باشند.

همه‌ی ما برای فعالیت روزانه به سلامت ارگان‌های جسم و تعامل درست آن‌ها با یک‌دیگر نیاز داریم؛ با‌این‌حال، افراد حاضر در مشاغل سخت و پرتحرک مثل آتش‌نشانی و یا همچنین ورزشکاران حرفه‌ای و مسابقات قهرمانی، نیاز‌مند سطح بالاتری از مهارت‌های جسمانی نسبت به عموم افراد هستند. اما چگونه می‌توان توانایی‌های مختلف بدن افراد را براساس معیاری دقیق سنجید و اشخاص را برای آماده شدن در ورزش و یا مشاغل، سطح‌بندی کرد؟ خوشبختانه امروزه با کمک دانش فیزیولوژی ورزشی، تمامی قابلیت‌های جسمی از جمله قابلیت‌های قدرتی، استقامتی، سرعت، تعادل و حتی انعطاف بدنی، به‌طور کامل و مدون قابل اندازه‌گیری و ارزیابی هستند. کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان، مجموعه‌ی کاملی از این تست‌های آمادگی جسمانی‌ست. مباحث این کتاب به کمک متخصصین مشاغل خواهد آمد تا افراد متقاضی را به درستی برای ورود به حرفه‌های پرتحرک و یا خطیر ارزیابی کنند. همچنین با تست‌های کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان، مربیان ورزشی شناخت کامل‌تری از سطح مهارتی ورزشکاران خود خواهند داشت و عملکرد حرفه‌ای‌تری در روند آموزشی خود به کار خواهند برد. متخصصین بالینی و درمان‌گران ورزشی نیز از دیگر مخاطبان این کتاب هستند و به‌واسطه‌ی مطالب مفید آن می‌توانند روند رشد و پیشرفت بیماران در مهارت‌های جسمانی را به‌خوبی ارزیابی کنند.

نکته‌ی قابل‌توجه در کتاب کاربردی عملکرد جسمانی انسان، توجه نویسندگان به وجه «کاربردی» این آزمایش‌ها و قابلیت ‌آن‌ها برای استفاده‌ها در موقعیت‌های مختلف است. نویسندگان زبان ساده و گویایی را برای توضیح آزمایش‌های کتاب خود برگزیده‌اند و صفر تا صد اجرای هر یک از این آزمایش‌ها را با تمام جرئیات لازم و راهنمایی‌های راهبردی در اختیار مخاطب قرار داده‌اند و در این مسیر، از تهیه‌ی مقدمات هر آزمون تا نحوه‌ی آنالیز هرکدام، همراه خواننده خواهند بود.

این کتاب ارزشمند اولین‌بار در سال 2009 منتشر شد و مورد استقبال خوانندگان جهانی خود قرار گرفت. ترجمه‌ی این کتاب توسط علیرضا سلیمی آوانسر و سیدمحسن آوندی انجام شده و چاپ و نشر آن با یکی از ناشران برتر کشوری، انتشارات حتمی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان

  • یک منبع کامل برای بررسی کل بدن! (ناتا نیوز)
  • پزشکان، این متن را به دلیل نحوه‌ی ارائه‌ی مدون و دقیق‌ بودن توضیحات آن، مفید خواهند دانست. (مجله‌ی پزشکی و دانش رقص)

کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان برای چه کسانی مناسب است؟

فصل‌های این کتاب آموزنده، کارگشای بسیاری از فعالان علوم تربیت بدنی و متخصصین حوزه‌ی فیزیولوژی ورزشی و همچنین مربیان ورزشی و متخصصین مشاغل پرتحرک است.

در بخشی از کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان می‌خوانیم

انعطاف‌پذیری به توانایی حرکت مفصل به‌صورت روان در طول دانه حرکتی کامل بدون آسیب تعریف می‌گردد. اگرچه انعطاف‌پذیری عامل اصلی مرتبط با ارزیابی عملکرد انسان نیست ولی با حرکت پویای انسان و عملکرد عاری از درد ترکیب می‌گردد. در حالی که موارد ضدونقیض در ارتباط با استفاده از تمرینات کششی ایستا به‌عنوان بخشی از برنامه تمرین گرم‌کردن جهت افزاش عملکرد و پیشگیری از آسیب، باعث کاهش محبوبیت این تمرینات شده است ولی یک‌سری شواهد بالینی پیشنهاد می‌کند که تمرین طولانی کششی در مواقعی غیر از دوره گرم‌کردن می‌تواند باعث کاهش شیوع آسیب‌دیدگی شود. تمرینات کششی طولانی‌مدت و با فشار کم در حیوانات باعث افزایش طول و هایپرتروفی عضله شده و همچنین به‌طور عمده باعث افزایش طول و انعطاف‌پذیری بافت همبند می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مؤلفان
بخش اول: اصول ارزیابی کاربردی
فصل اول: مفاهیم و اصطلاحات کلیدی
فصل دوم: اجرای آزمون
فصل سوم: ادغام ارزیابی کاربردی در تمرین روزمره
بخش دوم: روش‌های ارزیابی و پروتکل‌های آزمون برای فاکتورهای جسمانی
فصل چهارم: ارزیابی آنتروپومتریکی
فصل پنجم: ارزیابی طول عضله
فصل ششم: ارزیابی حرکات بنیادی
فصل هفتم: ارزیابی تعادل
فصل هشتم: ارزیابی ظرفیت هوازی
فصل نهم: ارزیابی قدرت و توان
فصل دهم: ارزیابی سرعت، چابکی و فرزی
بخش سوم: روش‌های ارزیابی و پرتکل‌های آزمون برای فاکتورهای جسمانی موضعی
فصل یازدهم: ارزیابی تنه
فصل دوازدهم: ارزیابی اندام فوقانی
فصل سیزدهم: ارزیابی توان بی‌هوازی اندام تحتانی
ضمایم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان
نویسنده،
مترجمعلیرضا سلیمی آوانسر، سید محسن آوندی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات341
زبانفارسی
شابک978-600-6904-63-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان

برای دریافت کتاب ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.