معرفی و دانلود کتاب ارواح خیس

عکس جلد کتاب ارواح خیس
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارواح خیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارواح خیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارواح خیس

کتاب ارواح خیس، مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه است که به شیوه‌ای مدرن و با پیروی از سبک اشعار سپید معاصر سروده شده‌اند. خواندن این مجموعه اشعار کوتاه از وحید درویشی برای علاقه‌مندان شعرهای معاصر لذت‌بخش خواهد بود.

درباره‌ی کتاب ارواح خیس

گام بزرگ و موثر نیما یوشیج در ایجاد یک قالب نوین و مدرن در شعر فارسی و ارائه‌ی آن، باعث به وجود آمدن تحولاتی شگرف در شعر معاصر شد و این تحولات سرآغازی بود برای این که دیگر شاعران نیز تصمیم به نوآوری در سرودن اشعار خود بگیرند. نوآوری‌های بسیاری از شاعران نتایج موفقیت‌آمیز چشمگیری را به همراه خود داشته‌اند. در میان قالب‌های شعری که بعد از ابداعات نیما در شعر فارسی ظهور پیدا کردند و شاعران بسیاری با پیروی از آن به مسیر خود ادامه دادند، می‌توان به «شعر سپید» اشاره کرد که توسط احمد شاملو به شعر ایرانی وارد شد و به‌مرور به یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین قالب‌های شعری تبدیل شد. مجموعه شعر ارواح خیس، از سری اشعاری‌ست که در این قالب شعری سروده شده‌اند.

به طور کلی، شعر سپید که با تقلید از ادبیات اروپا به ادبیات ایران ورود پیدا کرده، پلی میان نظم و نثر به حساب می‌آید. برخی ویژگی‌های اشعار، به آن صورتی که بیشتر مرسوم است را در خود جای داده، اما ظاهر آن مشابه نثر است. وزن عروضی ندارد و معمولاً در اشعار اثری از قافیه به چشم نمی‌خورد، یا اگر هم قافیه‌ای وجود داشته باشد، در جای مشخصی به کار برده نمی‌شود. اما از طرفی، بسیاری از مکانیزم‌های شعری در آن قابل درک است و می‌توان اثری از تخیل و بیان شعرگونه و آهنگ را در آن مشاهده کرد. شعر سپید شباهت‌های قابل‌توجهی به شعر آزاد ادبیات اروپا دارد که بدون وزن عروضی اما به صورت آهنگین سروده می‌شود.

امروزه شاعران جوان بسیاری با پیروی از قالب‌های نوین شعری، به‌خصوص شعر سپید، در حال فعالیت هستند و اشعار خواندنی و پرطرفداری را به این سبک می‌سرایند. وحید درویشی یکی از شاعران جوان پیرو این سبک است که می‌توانید مجموعه اشعار او را در کتاب ارواح خیس بخوانید.

این مجموعه شعر توسط انتشارات سارات به چاپ رسیده است.

کتاب ارواح خیس برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این مجموعه شعر را به تمام علاقه‌مندان به شعر مدرن فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ارواح خیس می‌خوانیم

طلوع چشمانت
غروب چشمانت
طلوع چشمانت
روزی چند رکعت نماز بخوانم
در این شریعت گمراه
سهم من از گیسوان تو در باد
ایستادن بود
تنها
دلخوش به عطری که سال‌ها پیش
باد از گریبانت
ربوده بود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارواح خیس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سارات
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-7938-00-5
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارواح خیس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارواح خیس

برای دریافت کتاب ارواح خیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.