معرفی و دانلود کتاب گذشته‌ها نگذشته

عکس جلد کتاب گذشته‌ها نگذشته
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گذشته‌ها نگذشته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گذشته‌ها نگذشته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گذشته‌ها نگذشته

کتاب گذشته‌ها نگذشته، مجموعه اشعار شاعر جوان معاصر، وحید درویشی‌ست که با پیروی از سبک شعرهای سپید سروده شده و با مضامین عاشقانه‌ای که دارد، برای خوانندگان، دریچه‌ی جذابی رو به اشعار مدرن می‌گشاید. اگر به قالب‌های شعری جدید علاقه‌مندید، خواندن این مجموعه شعر برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

درباره‌ی کتاب گذشته‌ها نگذشته

در اواسط دهه‌ی سی شمسی، بسیاری از شاعران، با تقلید از سبک‌های شعری رایج در ادبیات اروپا و کشورهای غربی، تصمیم به نوآوری و ایجاد یک موج جدید در ادبیات ایران گرفتند. با ظهور شعر نو در ادبیات که پیدایش آن به کوشش نیما یوشیج محقق شده بود، تغییرات قابل‌توجهی در شعر معاصر به وجود آمد. بعد از تلاش‌های نسبتاً نافرجام برخی شاعران در تقلید از شعر آزاد که در اروپا رواج داشت، احمد شاملو موفق شد تا با تکیه بر ذوق شاعرانه‌ی خود که طرفداران زیادی نیز داشت، یک قالب شعری را وارد ادبیات فارسی کند که به «شعر سپید» شهرت پیدا کرد. اصلی‌ترین ویژگی شعر سپید که باعث تمایز آن با اشعار زمانه‌ی ظهور خود شده بود، شباهت قابل‌توجه آن به نثر و عدم وجود وزن عروضی و قافیه است. این ویژگی‌ها، با پیروی از شعر آزاد ادبیات اروپا به وجود آمده‌اند. شعر سپید توانست آن‌چنان جای خود را در ادبیات فارسی باز کند که امروز و بعد از گذشت بیش از نیم قرن از پیدایشش، شاعران جوان متعددی با پیروی از آن فعالیت می‌کنند. وحید درویشی از شاعرانی‌ست که سروده‌هایی در قالب شعر سپید دارد و کتاب گذشته‌ها نگذشته، یکی از مجموعه‌های اشعار اوست.

شعر سپید که گاهی تحت عنوان شعر منثور یا شعر آزاد نیز شناخته می‌شود، ظاهری نثرگونه دارد و از قید و بند وزن آزاد است. با این حال، وجود عناصری مانند خیال، و آهنگین بودن شعر سپید، ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند به عنوان یک قالب شعری پذیرفته شود. شاملو در مسیر این نوآوری، از نثر آهنگینی که در قرون 4 و 5 رایج بوده، الهام گرفته و با توجه به ادبیات کشورهای غربی و نیز آشنایی با شاعرانی مانند «لورکا» یا «پل آلوار» که تلاش کرده بودند تا از اشعار کلاسیک جامعه‌ی خود فاصله بگیرند، توانسته است شعر سپید را به محبوبیت امروز آن برساند. مجموعه اشعار وحید درویشی در کتاب گذشته‌ها نگذشته، شاهدی بر این مدعاست که محبوبیت این قالب شعری روزبه‌روز در حال افزایش است و شاعران متعددی پیرو آن هستند.

این مجموعه شعر توسط انتشارات سارات به چاپ رسیده است.

کتاب گذشته‌ها نگذشته برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن اشعار این مجموعه را به تمام علاقه‌مندان اشعار مدرن فارسی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گذشته‌ها نگذشته می‌خوانیم

حالم را نمی‌فهمی
سرزنشت نمی‌کنم
ثانیه‌های خودخواه را
به حال خود بگذار
اگر هم بمانی دق می‌کنی
پرستوها کوچ می‌کنند
پرستوها اهل رفتنند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گذشته‌ها نگذشته
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سارات
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-5295-11-7
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گذشته‌ها نگذشته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گذشته‌ها نگذشته

برای دریافت کتاب گذشته‌ها نگذشته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.