معرفی و دانلود کتاب از فروردین تا فروردین: خاطراتی از شهید قاسم اسماعیلی

عکس جلد کتاب از فروردین تا فروردین: خاطراتی از شهید قاسم اسماعیلی
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از فروردین تا فروردین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از فروردین تا فروردین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از فروردین تا فروردین: خاطراتی از شهید قاسم اسماعیلی

کتاب از فروردین تا فروردین در حقیقت خاطرات داستانی یکی از شهدای گران‌قدر جنگ تحمیلی، شهید قاسم اسماعیلی است که با قلم روان و لطیف مهناز سید به نگارش درآمده. مطالعه‌ی این کتاب خاطرات، مخاطبان را نه‌تنها با وقایع زندگی این شهید، بلکه با افکار و آرمان‌های ایشان نیز آشنا خواهد کرد. علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس و کتاب‌های سرگذشت‌نامه از خواندن این اثر جذاب بهره‌ی وافری خواهند برد.

درباره‌ی کتاب از فروردین تا فروردین

سال‌ها پیش، هنگامی که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود، حکومت عراق، به سرکردگی صدام حسین، می‌پنداشت پایه‌های حکومت ایران آن‌چنان سست و ضعیف شده که با یک هفته لشکرکشی به این مرزوبوم، می‌تواند ایران را به اشغال خود دربیاورد. صدام برای تحقق این خیال خام از هیچ‌ جنایتی علیه مردم ایران دریغ نکرد و کشورهای غربی نیز از هیچ کمکی نسبت به صدام و نیروهایش غفلت نورزیدند. ایرانی که به‌تازگی ارکان اصلی حکومتی‌اش متحول شده بود، با رشادت جوانان غیورش به پا خاست و نشان داد که حتی اگر کل جهان نیز به یاری صدام بیایند، بازهم یارای مقاومت در برابر مردان و زنان شجاع ایرانی را نخواهند داشت.

اکنون با گذشت بیش از سی سال از آن دوران، تنها یاد و خاطره‌ی این زنان و مردان دلیر و احساس مسئولیت نسبت به گرامیداشت یاد ایشان برای نسل جوان امروزی باقی مانده. به همین خاطر است که تاکنون بسیاری از نویسندگان و مستندسازان به سراغ زندگی، احوال و خاطرات شهدا و جانبازان رفته‌اند تا با ثبت و ضبط زندگانی و اندیشه‌های ایشان، میراثی ارزشمند برای آیندگان به جا بگذارند. از میان آثاری که با این هدف به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند، می‌توان کتاب از فروردین تا فروردین را نام برد که گنجینه‌ای است از خاطرات شهید قاسم اسماعیلی و به کوشش مهناز سید، گردآوری و نگاشته شده است.

از آن‌جایی که اوضاع و زمانه‌ی امروز با سال‌های جنگ تفاوت زیادی پیدا کرده، به نظر می‌رسد جوانان و نوجوانان حال حاضر ایران، از آرمان‌ها و ارزش‌های آن دوران فاصله‌ی زیادی گرفته باشند. بااین‌حال، مطالعه‌ی کتاب‌هایی مانند از فروردین تا فروردین به ایشان کمک می‌کند تا گذشتگان خود و قهرمانان ملی سرزمینشان را بهتر بشناسند. همچنین با آرمان‌هایی آشنا شوند که نوجوانان و جوانان آن دوران برای تحققشان قدم به جبهه و میدان نبرد می‌گذاشتند. مهناز سید در تلاش بوده تا با انتشار زندگی‌نامه‌ی داستانی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، در راه آشناسازی جوانان امروزی با آرمان‌های جوانان دیروزی، گامی بلند بردارد و باید بگوییم که اتفاقاً در این راه موفقیت چشم‌گیری را نیز به دست آورده است.

کتاب حاضر از زاویه‌‌ی دید سوم شخص روایت می‌شود و سادگی و صمیمیت در تک‌تک جملات آن موج می‌زند. مخاطب در ابتدای کتاب با شرح مشخصات شهید اسماعیلی آشنا شده و سپس رخدادهای زندگی ایشان را، از نخستین لحظه‌ی تولد تا واپسین دقایق حیات وی، مطالعه خواهد کرد. امید است خواندن این کتاب و آثار مشابه آن موجب شود جوانان با الگوگیری از شهدا، به زندگی و باورهای خود رنگ‌و‌بوی معنویت و رشادت ببخشند. در ادامه، مروری مختصر خواهیم داشت بر سال‌های زندگی این شهید عالی‌قدر، قاسم اسماعیلی.

در نخستین روز از نخستین ماه سال 1344 زاده شد. در اتاق کوچکی از خانه‌ی پدربزرگش، در یکی از کوچه‌های شهر محلات، چشمانش را رو به دنیا گشود. از همان لحظه که زندگی زمینی‌اش را آغاز کرد، «قاسم» نامیده شد. به گفته‌ی اطرافیان، کودکی پرجنب‌وجوش بود که علاقه‌ی زیادی به حیوانات داشت. همچنین مسئولیت‌پذیر بود و هرچند با خواهر کوچکترش اختلاف سنی چندانی نداشت، در نگهداری از او، به مادر و پدرش کمک می‌کرد. هنوز سال‌های نوجوانی را می‌گذراند که وارد جبهه‌های حق علیه باطل شد. او که شجاعانه در برابر دشمنان بعثی می‌جنگید، در حالی که تنها هفده سال داشت، در دومین روز از نخستین ماه سال 1361 با زندگی زمینی‌اش وداع کرد.

شهید قاسم اسماعیلی اگرچه کوتاه زیست، اما در همان سال‌های اندک حیات خود نشان داد که دریایی از شجاعت، معرفت و عشق را در قلب خود داشته‌.

پیش‌تر گفتیم که بسیاری از نویسندگان، زندگی حرفه‌ای خود را وقف ثبت و نگهداری از میراث ارزشمند شهدا کرده‌اند. بااین‌حال، باید این نکته را نیز یادآوری کنیم که متأسفانه آفت اغراق و مبالغه‌گویی گریبان برخی از آثار حوزه‌ی دفاع مقدس را گرفته و موجب می‌شود مخاطب آن‌گونه که شایسته و بایسته است با شهیدان و سرگذشت حقیقی ایشان آشنا نشود. خوشبختانه، کتابی که پیش رو دارید از این آفت برکنار مانده و شرحی واقع‌بینانه از رویدادهای زندگی شهید اسماعیلی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. بنابراین، پیش از مطالعه‌ی کتاب از فروردین تا فروردین، به خوانندگان اطمینان می‌دهیم که قرار است با اثری مستند و به دور از بزرگ‌نمایی روبه‌رو شوند. اثری که مهناز سید در بازگویی تمامی ماجراهای آن به واقعیت‌ها پایبند بوده است.

مطالعه‌ی این کتاب حوزه‌ی دفاع مقدس را به تمامی مخاطبانی که قصد دارند از دریچه‌ی ادبیات به زندگی و احوال شهدا بنگرند، پیشنهاد می‌کنیم. انتشارات آزمون یار پویا این زندگی‌نامه‌ی خواندنی را راهی دنیای کتاب کرده است.

کتاب از فروردین تا فروردین برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان ادبیات دفاع مقدس و مخاطبانی که قصد دارند هرچه بیشتر با سرگذشت، اندیشه‌ها و آرمان‌های شهدای جنگ هشت‌ساله آشنا شوند، مطالعه‌ی کتاب از فروردین تا فروردین را فراموش نکنند.

در بخشی از کتاب از فروردین تا فروردین: خاطراتی از شهید قاسم اسماعیلی می‌خوانیم

یا اَیُّها الاِنسان اِنَّک کادِحُ اِلی رَبِّک کَدحا فَملاقیه

ای انسان تو در حال کوشش و تلاش به‌سوی پروردگارت هستی، پس او را ملاقات خواهی کرد.

وقت ملاقات نزدیک است. راه پرپیچ و طولانی. کم‌کم به‌ پایان می‌رسد. هدف نزدیک و سفر خاتمه می‌یابد. وقت هجرت فرامی‌رسد و سفری تازه را شروع می‌کنیم. هجرت به دیاری دیگر و به دنیایی تازه.

هجرت از سرزمینی که دارای ابعادی است که تشکیل‌شده است از: ضلالت‌ها، معصیت‌ها گنا‌هان، گمراهی‌ها و... به سرزمینی که از همه این ابعاد و اوصاف مبرا هست. میعادگاه عاشق و معشوق، وعده‌گاه یاران و...

آری وقت ملاقات نزدیک است شاید چند روزی بیش نباشد، شاید هم زودتر به این دیدار موفق شویم، آری کاروانی در این سفر به‌پیش می‌رود، سپاهی عظیم لشگریان جنداله با صفوفی پولادین و عزمی استوار به‌پیش می‌روند تا پس از نابودی کفر و الحاد با معشوق خویش را ملاقات کنند. سپاهی درحرکت است که فرماندهی‌اش را امام زمان (عج) بر عهده دارد و سربازانش افرادی هستند که هرکدامشان جلوه و مظهر ایمان، شجاعت، تقوا و... هست. مقصدش دیدار با الله...

همه با هم به پیش می‌رویم تا سرانجام به هدف و آرزوی خویش برسیم.

مربیان این سپاه همانند اباعبدالله (ع) سرور شهیدان و آزادمردان جهان که تمام درس‌هایشان را فراگرفته‌اند: درس جوانمردی، شجاعت، تقوی، عبادت، شهادت و...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مشخصات شهید
خاطرات!!
عملیات فتح المبین
پیام امام خمینی (ره)
وصیت نامه شهید
شهدای عملیات پیروزمندانه فتح المبین از شهرستان محلات
اسامی آزادگان عملیات فتح المبین
عکس‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از فروردین تا فروردین: خاطراتی از شهید قاسم اسماعیلی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-7849-63-7
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از فروردین تا فروردین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از فروردین تا فروردین

برای دریافت کتاب از فروردین تا فروردین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.