معرفی و دانلود کتاب از مدیریت تا رهبری

عکس جلد کتاب از مدیریت تا رهبری
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از مدیریت تا رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از مدیریت تا رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از مدیریت تا رهبری

کتاب از مدیریت تا رهبری نوشته‌ی محمد صادقی، به شما آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانید یک رهبر خوب و موفق شوید و همچنین به تفاوت‌های رهبری و مدیریت نیز می‌پردازد.

قطعا در زندگی با افراد زیادی رو به رو شدید که به نظر می‌رسند توانایی و مهارت رهبر شدن را دارند، اما افرادی که واقعا از این توانایی بهره‌مند باشند کمتر دیده‌اید. رهبری و مدیریت قابل یادگیری است، اما بسیاری از ما آن را دست کم گرفته‌ایم و فکر می‌کنیم که با خصوصیات و مهارت‌های مدیریت و رهبری زاده شده‌ایم و از این رو این مرحله مهم پیشرفت یعنی "آموزش" را نادیده می‌انگاریم.

محمد صادقی در کتاب از مدیریت تا رهبری (From management to leadership) سعی کرده است به تمامی سوالات و سوالاتی از این قبیل با زبانی گویا و رسا و با بهره‌گیری از منابع علمی معتبر و تجربیات شخصی‌اش پاسخ دهد.

امروزه در رویکرد و فرآیند تصمیم‌گیری سازمان‌ها، همواره تفاوت مدیریت و رهبری به چشم آمده و بعضاً نبود رویکرد دقیق در قبال این مفاهیم باعث شده تا مسائل و مشکلات بزرگی از جمله بحران‌های منابع انسانی، تا ضررهای هنگفت مالی و اعتباری گریبان سازمان‌ها را بگیرد.

وجود این مشکلات باعث شده تا نظریه‌پردازان بکوشند با تحلیل اطلاعات، مطالعات موردی و تحقیقات گسترده شباهت و تفاوت مدیریت و رهبری را به خوبی بشناسند و با آموزش نیروی انسانی محیط کاری کارآمدتر و مفیدتری برای بشر بسازند.

در بخشی از کتاب از مدیریت تا رهبری می‌خوانیم:

اکنون میلیون‌ها کلمه درباره‌ی رهبران ایده‌آل و مدیران خوب نوشته شده است. همه از این می‌گویند که چطور باید رهبری قوی و مسلط بود اما واقعا برای مدیر خوب بودن باید جنبه‌ی دیگری از مسئله را بررسی کرد؛ مدیریت خوب دشوار است چون چارچوب کاری سازمان و شرکت، همیشه کار را برای مدیریت بد آسان‌تر می‌کند. اینکه مدیر خوب چه می‌کند و چه نمی‌کند، هر دو مسئله‌ی بسیار مهمی هستند و به یک میزان اهمیت دارند. با ما همراه باشید تا با ۱۰ کاری که یک مدیر خوب به کارمندانش نمی‌سپارد، آشنا بشوید.

همه‌ی مدیرانی که در سمت مدیر عامل شرکت یا سازمان نیستند، طبیعتا رؤسایی بالادست خود دارند و باید به این سرپرستان گزارش تحویل بدهند. حال در نظر بگیرید که این رئیس بالا دست شخصی است که به روحیات کارکنان و رفتار سازمانی چندان اهمیتی نمی‌دهد و تنها به دنبال تولید بیشتر است. در واقع شاید این مدیر محترم خواهان دنبال کردن اهداف درست مدیریتی نباشد، در نتیجه مدیر زیر دست او نیز برای خوب بودن و رهبری درستِ حیطه‌ی تحت اختیار خود، با چالش‌هایی رو به‌ رو می‌شود. همیشه خوب بودن و تمایل فردی برای مدیریت بی‌نقص، به‌ تنهایی پاسخ‌گو نیست.

مدیر خوب بودن دشوار است زیرا برای مدیریت درست، فرد باید به‌صورت مکرر حقیقت را بازگو کند و این تلاش، کاری چالش‌ برانگیز است. همه می‌دانیم که گاهی بیان حقیقت، ترسناک است. مدیران نیز در این زمینه با دیگران تفاوتی ندارند. گاهی اوقات لازم است به عنوان مدیری خوب از کارمندی دفاع کنید یا ایرادات بالا دستان خود را به آن‌ها گوش‌ زد کنید، همه‌ی این‌ها کمی شجاعت و تسلط می‌طلبد. مدیران خوب پیوسته این‌طور رفتار می‌کنند و واهمه‌ای نیز به خود راه نمی‌دهند. برخی معتقدند مدیران برای پشتیبانی از یک کارمند، ایستادن در مقابل بالادستان و سایر حرکات شجاعانه، به اصطلاح پشت‌شان گرم است، بنابراین ترسی هم ندارند و در بدترین حالت نیز چیزی را از دست نمی‌دهند و شغل خوب دیگری به‌ دست خواهند آورد. باید گفت که این طرز تفکر اشتباه است. مطمئن باشید هیچ‌کس در لحظات تصمیم‌گیری شجاعانه نظیر آنچه گفته شد، به این فکر نمی‌کند که ممکن است شغلش را از دست بدهد و با این رویکرد که این کار احتمالا عواقبی برای او به دنبال خواهد داشت، جسارت به خرج نمی‌دهد، بلکه اینها از ویژگی مدیران خوب است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
سخن ناشر
پروسه رهبری و مدیریت
رهبر باشیم یا مدیر؟
رهبری و سبکهای آن
تئوری‌های مدیریت و رهبری
انگیزش در عمل
چالش‌های مدیریتی
رهبری و اثربخشی آن در مدیریت سازمان
رهبری و منابع انسانی
مهارت مدیریت در یک سازمان
توصیه‌های راهبردی برای مدیران جدید
چطور یک رهبر و مدیر قاطع باشیم؟
بایدها و نبایدهای مدیریت
چگونه یک مدیر موفق شویم؟!
مدیران کارآمد
قوانین و روش‌های دست و پاگیر مدیران ناکارآمد
فوت و فن‌های مدیریت قوی
کسب اعتماد و احترام در مدیریت
سیستم‌سازی کسب‌و‌کار
چرا اغلب مدیران سیستم‌سازی نمی‌کنند؟
سیستم‌سازی در سه گام
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از مدیریت تا رهبری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آبانگان ایرانیان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-6392-06-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از مدیریت تا رهبری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از مدیریت تا رهبری

برای دریافت کتاب از مدیریت تا رهبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.