معرفی و دانلود کتاب دعاوی نام دامنه

برای دانلود قانونی کتاب دعاوی نام دامنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دعاوی نام دامنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دعاوی نام دامنه

کتاب دعاوی نام دامنه نوشته حامد حاجی ملامیرزایی و محمد صادقی، به قوانین و مقررات نام دامنه در ایران و کشورهای مختلف دیگر می‌پردازد و موارد تخلف در این زمینه را از نظر قانون شرح می‌دهد.

وقتی رایانهای به اینترنت وصل میشود یک شماره شناسه یکتا موسوم به آدرس «آی‌پی» به آن اختصاص مییابد. هنگام جستجو برای یک وبسایت از این «آی‌پی» برای شناسایی رایانهای که میزبان وبسایت است استفاده میشود. چون حفظ کردن این شماره‌ها سخت است سیستم نام دامنه ابداع شد تا این آدرسها را آسانتر در دسترس قرار دهد.

یک نام دامنه در واقع آدرس «آی‌پی» یک رایانه است و کمک می‌کند که رایانه آسان‌تر شناسایی شود. هر چند نام‌های دامنه نیز باید ثبت شوند، اما هر کس نام دامنه‌ای را زودتر ثبت کند آن نام دامنه متعلق به او خواهد بود؛ بدون اینکه محتوای درخواست ثبت مورد کوچک‌ترین ارزیابی قرار گیرد.

این کتاب، ابتدا به چیستی نام‌های دامنه می‌پردازد و انواع نام‌های دامنه و سلسله مراتب آن را بیان می‌کند. سپس سازمان‌های دخیل در حوزه نام‌های دامنه و نقش هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و بعد از آن سیاست‌ها و قوانین و مقررات کشورهایی از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا، چین، روسیه و همچنین مؤسسات بین‌المللی از جمله آیکن را توضیح می‌دهد. سپس دعاوی‌ای که در داخل کشور در محاکم قضایی در زمینه نام‌های دامنه شکل گرفته است و قوانینی که قضات برای صدور حکم به آن‌ها استناد کرده‌اند، همراه با تجزیه و تحلیلی از احکام صادر شده ارائه گردیده و در انتها مطالعه تطبیقی برای شناخت نقاط قوت و ضعفی که کشور در این حوزه دارد، همچنین مواردی که منجر به سوء استفاده از نام دامنه شده، ذکر گردیده است.

در بخشی از کتاب دعاوی نام دامنه می‌خوانیم:

نام‌های دامنه به نشانی‌های متنی برای یک محل در اینترنت اطلاق می‌شود که با نشانی‌های آی‌پی منطبق هستند. پیش از این، افراد معدودی که با حوزه فنی آشنایی داشتند، می‌دانستند نام دامنه چیست و افرادی کمی از نحوه به کارگیری و چگونگی داشتن نام‌های دامنه آگاه بودند. امروزه با گسترش قابل ملاحظه اینترنت به عنوان وسیله‌ای برای ارتباطات جهانی، افراد بسیاری از اهمیت نام دامنه، از جمله برای کارهایی مانند ایجاد وب‌سایت و داشتن هویت آنلاین اطلاع دارند.

یک نام دامنه مانند «parsijoo.ir» اساساً آدرس یک فرد یا یک سازمان در اینترنت است و جایی است که افراد دیگر می‌توانند شما را پیدا کنند. برای مثال، کسب‌وکارها معمولاً نام‌های دامنه را با نام شرکت خود یا با نام محصولاتشان ثبت می‌کنند. همچنین افراد گاهی اوقات نام‌های خانوادگی یا دیگر اسامی که معنی مشخصی دارند را ثبت می‌کنند. اگرچه آن‌ها بخش بزرگی از اینترنت هستند، درک اینکه این نام‌ها چیست و چگونه کار می‌کند و چگونه می‌شود آن‌ها را حفظ کرد و به دست آورد می‌تواند در ابتدا گیج کننده باشد. نام دامنه‌ها عموماً از دو بخش اصلی نام و پسوند تشکیل شده‌اند که با نقطه از همدیگر جدا می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: کلیات
فصل دوم: سیاست‌های خارج از کشور
فصل سوم: سیاست‌های داخل کشور
فصل چهارم: منازعات نام‌های دامنه
فصل پنجم: نتیجه‌گیری
پیوست‌ها
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دعاوی نام دامنه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات219
زبانفارسی
شابک978-622-6350-89-1
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دعاوی نام دامنه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دعاوی نام دامنه

برای دریافت کتاب دعاوی نام دامنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.