معرفی و دانلود کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی

عکس جلد کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی

دکتر صادق ولی زاده در کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی منبعی جامع و کامل در رابطه با «فیزیولوژی انسانی» را در اختیار دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی قرار می‌دهد. دانشجوها می‌توانند با بهره‌گیری از مطالب کتاب حاضر دانش خود را در این زمینه ارتقا بخشند و هر آنچه را که باید، در زمینه‌ی فیزیولوژی انسانی فرا بگیرند.

درباره‌ی کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی

فیزیولوژی پزشکی (انسانی) یکی از مهم‌ترین دروس رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی می‌باشد. واحد درسی‌ای که در آن نقش منحصر به‌ فرد هر عضو از بدن انسان بررسی می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، دانشجویان رشته‌ی فیزیولوژی انسانی ساز و کار بدن انسان را مورد مطالعه قرار می‌دهند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا ویژگی‌های بدن انسان (که باعث می‌شوند او به موجودی زنده بدل شود)، را بررسی کنند. به عنوان مثال، آن‌ها در این درس با سلول و قسمت‌های مختلف آن، عضلات بدن و ویژگی‌های هر کدام آن‌ها، سیستم گردش خون و فیزیولوژی گوارش آشنا می‌شوند.

تا کنون آثار متعددی در رابطه با فیزیولوژی انسانی به رشته‌ی تحریر درآمده است. با این حال، کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی که هم‌اکنون در مقابل شما قرار دارد، یکی از جامع‌ترین کتاب‌هایی است که می‌توانید در این زمینه از آن بهره‌مند شوید. دکتر صادق ولی زاده منتخبی از مهم‌ترین مباحث فیزیولوژی انسانی را در یک کتاب جمع‌آوری کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. وجود تصاویر و مثال‌های گوناگون در کتاب و زبان دقیق و روان صادق ولی زاده از جمله ویژگی‌هایی است که کتاب نامبرده را از سایر هم‌ترازانش متمایز می‌سازد. بد نیست بدانید مطالعه در باب فیزیولوژی انسانی از آن جهت نیز حائز اهمیت است که به دانشجویان در درک بهتر دیگر مباحث پزشکی کمکی شایان می‌رساند.

کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآمده است که در ادامه بر عناوین آن مروری گذرا خواهیم داشت: «فیزیولوژی سلول، فیزیولوژی عضله، فیزیولوژی کلیه، فیزیولوژی قلب، سیستم گردش خون، فیزیولوژی گوارش، فیزیولوژی دستگاه تنفس، فیزیولوژی غدد درون‌ریز، فیزیولوژی سلول‌های خون و فیزیولوژی اعصاب».

لازم به ذکر است کتابی که در دست دارید، اولین بار در سال 1396 به همت انتشارات بشری روانه‌ی بازار نشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. این اثر تا کنون چندین نوبت تجدید چاپ شده است و از بهترین منابع در رابطه با فیزیولوژی انسانی به شمار می‌آید.

کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی پزشکی و پیراپزشکی از مخاطبان اصلی کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی هستند. این اثر همچنین می‌تواند برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها و علاقه‌مندان به مبحث فیزیولوژی نیز سودمند واقع شود.

با صادق ولی زاده بیشتر آشنا شویم

دکتر صادق ولی زاده در سال 1343 چشم به جهان گشود. او در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس است و چندین کتاب کاربردی در حوزه‌ی علوم پزشکی به انتشار رسانده. از جمله این آثار می‌توان به کتاب «فیزیولوژی اعصاب و غدد درون ریز» اشاره کرد که این اثر نیز به همت انتشارات بشری در دسترس عموم قرار گرفته است. بد نیست اشاره کنیم نسخه‌ی الکترونیک کتاب ذکرشده در کتابراه موجود است که در صورت تمایل می‌توانید از آن بهره ببرید.

در بخشی از کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی می‌خوانیم

ماهیچه‌های اسکلتی عمدتاً به استخوان متصل هستند. این ماهیچه‌ها دارای کنترل حرکات ارادی هستند. ماهیچه‌های اسکلتی از هزاران سلول استوانه‌ای بزرگ و دراز بنام فیبر عضلانی ساخته شده‌اند. هر فیبر عضلانی توسط غشای سلولی که سارکولم نامیده می‌شود احاطه شده است. سیتوپلاسم فیبر عضلانی سارکوپلاسم نامیده می‌شود. یک فیبر عضلانی تمام اندامک‌های یک سلول معمولی را دارا می‌باشد. علاوه بر اندامک‌های سلولی، هر فیبر حاوی تعداد زیادی رشته‌های عضلانی است که میوفیبریل نامیده می‌شود. هر یک از تارهای ماهیچه‌ای چندین هسته دارند و هسته‌ها نزدیک به غشای سلول قرار می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: فیزیولوژی سلول
فصل 2: فیزیولوژی عضله
فصل 3: فیزیولوژی کلیه
فصل 4: فیزیولوژی قلب
فصل 5: سیستم گردش خون
فصل 6: فیزیولوژی گوارش
فصل 7: فیزیولوژی دستگاه تنفس
فصل 8: فیزیولوژی غدد درون‌ریز    
فصل 9: فیزیولوژی سلول‌های خون
فصل 10: فیزیولوژی اعصاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اساس فیزیولوژی پزشکی
نویسنده
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-964-3994-66-2
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی

علیرضا خانجانزاده
۱۴۰۲/۱/۱۰
کمی سخت ولی کاربردی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی

برای دریافت کتاب اساس فیزیولوژی پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.