معرفی و دانلود کتاب استامبولی: نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول

عکس جلد کتاب استامبولی: نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استامبولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استامبولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استامبولی: نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول

در کتاب استامبولی: نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول، شرح سفر منصور ضابطیان به پایتخت کشور ترکیه را خواهید خواند و از مجموعه‌ی عکس‌هایی لذت خواهید برد که نویسنده طی گشت‌وگذار در این شهر، از آثار تاریخی و زندگی مردم عادی تهیه کرده است. این سفرنامه‌ی مصور که با نثری شاعرانه نگاشته شده، شما را با حال‌و‌هوای استانبول آشنا می‌سازد و گوشه‌ای از اوضاع کنونی ساکنین آن را برایتان ترسیم می‌کند.

درباره‌ی کتاب استامبولی

در ادبیات فارسی، چه کهن و چه معاصر، کم نیستند سفرنامه‌هایی که هم ارزش ادبی بالایی دارند و هم ارزش تاریخی.‌ سفرنامه‌ی ناصر خسرو شاید شناخته‌شده‌ترینِ آن‌ها باشد که از دقت نظر نویسنده و مهارت او در بازگویی جزئیات حکایت دارد. در دوران معاصر نیز سفرنامه‌های فراوانی داریم که یا با اهداف دینی-مذهبی، یا بنا به دلایل سیاسی و یا برای شرح و توصیف میراث فرهنگی و هنری یک شهر یا سرزمین نگاشته شده‌اند. بنابراین، در ادبیات فارسی با طیف متنوعی از سفرنامه‌های خواندنی مواجهیم که مطالعه‌ی آن‌ها فواید دینی، ادبی و تاریخی فراوانی به همراه دارد.

شاید بسیاری از مخاطبان تصور کنند که سفرنامه از آن دسته ژانرهایی است که با گذشت زمان کاربرد و مصادیق آن رو به کاهش می‌گذارد و دیگر آن‌طور که در سده‌‌های پیش اهمیت داشته، امروزه بدان توجهی نمی‌شود. باید بگوییم چنین تصوری کاملاً اشتباه است. امروزه با بهبود سیستم حمل‌و‌نقل، هم سفر آسان‌تر شده و هم امکان مسافرت به مکان‌ها و سرزمین‌های دور میسر گشته است. از سوی دیگر، سبک شخصی نویسندگان هم به کمکشان آمده تا سفرنامه‌هایی تدوین کنند که در نوع خود تازه و بدیع باشند. بااین‌اوصاف، می‌بینیم که اتفاقاً در سال‌های اخیر هم بر تعداد کتاب‌های سفرنامه افزوده شده و هم طرفداران بیشتری جذب این ژانر شده‌اند. یکی از موفق‌ترین سفرنامه‌هایی که می‌توان از آن نام برد، کتاب استامبولی است که به قلم منصور ضابطیان، از هنرمندان مطرح کشورمان نوشته شده و مخاطبان را با احوال و زندگی مردم ترکیه آشنا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب استامبولی

در سطور بالا به تنوع سفرنامه‌های امروزی اشاره کردیم. این نکته را هم باید اضافه کنیم که با اختراع و گسترش دوربین‌های عکاسی، این امکان برای سفرنامه‌نویسان فراهم شده تا تصاویر و عکس‌هایی را از شهر مقصد خود تهیه کرده و در لابه‌لای کتابشان بگنجانند. این کار موجب می‌شود، مخاطبان مطالب کتاب را بهتر درک کرده و به شناخت جامعی نسبت به شهر یا سرزمین مورد نظر برسند. کتاب حاضر نیز به بهترین شکل از این امکان بهره گرفته. جای‌جای این اثر پُر است از تصاویری که یا زندگی مردم عادی را نشان می‌دهند یا از بناها و آثار تاریخی گرفته شده‌اند. ترکیب این عکس‌ها، بینشی همه‌جانبه در مورد میراث فرهنگی و زندگی مردم استانبول به خوانندگان خواهد داد.

سفرنامه‌هایی که در گذشته نوشته می‌شدند، غالباً توصیف دقیقی از مکان مقصد به مخاطبان ارائه می‌کردند. در چنین آثاری، نویسندگان به شرح مشاهدات و مستنداتی که در اختیارشان قرار می‌گرفت اکتفا می‌کردند و می‌کوشیدند تا نظر شخصی و سلایق خود را در متن کتاب وارد نکنند. برعکس، سفرنامه‌های امروزی، از جمله همین اثری که منصور ضابطیان از سفر خود به ترکیه نوشته، با دیدگاه شخصی نویسنده همراه‌اند و این فرصت را به خواننده می‌دهند که مکان مورد نظر را از دریچه‌‌ی ذهن و نگاه نویسنده ببیند. خیلی از خوانندگان کتاب پیش‌رو ممکن است با ترکیه، استانبول و چگونگی آن‌ها آشنایی کامل داشته و بارها به این سرزمین مسافرت کرده باشند. بااین‌حال، چه چیزی آن‌ها را به مطالعه‌ی کتاب استامبولی سوق خواهد داد؟ پاسخ ساده است: نگرش و جهان‌بینی خاص منصور ضابطیان و سبک ویژه‌ی او در توصیف مکان‌ها، رخدادها و اشخاصی که سر راهش قرار گرفته‌اند. مطالعه‌ی چنین اثری درست مانند این است که دوشادوش نویسنده راهی سفری دل‌انگیز بشوید و ناشناخته‌هایی را کشف کنید که در لایه‌های زندگی روزمره‌ی مردم مدفون شده‌اند.

اگر شما هم از هواداران کتاب‌های سفرنامه هستید و با توجه به سوابق هنری منصور ضابطیان، آثار و دیدگاه او را تحسین می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم بیش از این درنگ نکنید و اثر حاضر را هرچه زودتر تهیه نمایید. گفتنی‌‌ست نشر مون چاپ این کتاب را به عهده داشته است.

کتاب استامبولی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های سفرنامه، آن هم از نوع معاصر و مدرن آن‌ها، حتماً در اولین فرصت کتاب استامبولی را مطالعه کنند.

با منصور ضابطیان بیشتر آشنا شویم

منصور ضابطیان (متولد 1349) نویسنده، روزنامه‌نگار، کارگردان، تهیه‌کننده و مجری سرشناس تلویزیون و رادیو است. شاید بیشتر مخاطبان، ضابطیان را با اجراهایش در «رادیو هفت» و «مردم ایران، سلام» به یاد بیاورند؛ اما باید اعتراف کنیم، چهره‌‌ی ادبی این مجری، درست به اندازه‌ی چهره‌ی هنری‌اش برجسته و شناخته‌شده است.

منصور ضابطیان پس از آن‌که در سال 1369 از رشته‌ی علوم آزمایشگاهی فارغ‌التحصیل شد، آن را رها کرد و تصمیم گرفت راهی دانشکده‌ی سینما و تئاتر تهران شود تا تحصیلات خود را در رشته‌ی سینما آغاز کند. او همکاری با برخی از نشریات معتبر ایران را از سال 1374 شروع کرد و از سال 1378 نیز به‌عنوان مجری و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون وارد صداوسیما شد. تدریس در دانشکده‌ی خبر، تولید پادکست «جعبه» و نگارش کتاب‌هایی با عناوین «اگر یک سوسمار بودیم...»، «اگر یک زرافه داشتیم»، «مارک و پلو»، «نوشابه‌ی زرد» و... از فعالیت‌های دیگر او در عرصه‌ی ادبیات محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب استامبولی: نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول می‌خوانیم

گرچه محلۀ جهانگیر پر است از گالری و کافه و رستوران و عتیقه فروشی و حمام ترکی اما شاید اینجا هیچ جایی به شهرت «موزه معصومیت» نباشد. موزه‌ای سرخ‌رنگ نبش کوچه‌ای در محله موزه معصومیت یکی از منحصربه‌فردترین موزه‌هایی‌ست که در سراسر جهان دیده‌ام. موزه‌ای تخیلی که بر اساس رمانی به همین نام نوشته «اورهان پاموک» تأسیس شده است. پاموک به موازات نوشتن رمان دست به جمع‌آوری اشیایی زد که مرتبط با قصهٔ تخیلی‌اش بود. کتاب ماجرای یک عشق نامتعارف و طولانی میان «کمال» و «افسون» است. کمال که پسری از خانواده‌ای مرفه در استانبول دهه 1970، است دل به عشق دختری می‌بازد که گرچه از اقوام است اما اختلافات طبقاتی و اقتصادی اجازه وصال آن دو را نمی‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

گزارش یک بدهی قدیمی
گل‌های نارنجی
احتمال بارش کوفته
به یاد پسر شاعر
استانبول جای زندگی نیست
بوقلمون
در فاصله‌ی دو نقطه
قهوه بهانه است
عشق ممنوع
سمت رویاها
زیارت اهل قبور
تپه‌ی مرد فرانسوی
خرید و فروش خاطره‌ها
اسرار خانه‌ی زرد
موزه‌ی عاشقانه
پل شعر و ماهی
تیغ و دود
قهر و آشتی
کیو کیو بنگ بنگ
دو مرد
مرد زندگی عزیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استامبولی: نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول
نویسنده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-622-7585-90-2
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استامبولی

Mehdi.M.Sh
۱۴۰۲/۱۰/۷
این کتاب سعی میکنه قبل از اینکه به ترکیه سفر کنید تجربه ناب یه سفر ذهنی رو تجربه کنید، امیدوارم دیگر سفرنامه‌های اقای ضابطیان عزیز تو کتابراه منتشر بشه ممنون
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب استامبولی

برای دریافت کتاب استامبولی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.