معرفی و دانلود کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای)

برای دانلود قانونی کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای)

کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای)، تألیف رمضان عباس نژادورزی، حرمت الله پوررضا و محمد نادعلی زاده چاری، مفاهیم اولیه و کلیات زبان برنامه‌نویسی پایتون را بیان می‌کند و ساختارهای آن را توضیح می‌دهد. این کتاب راهنما که بر اساس سرفصل‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تدوین ‌شده، انواع توابع، کلاس‌ها، صف‌ها و بانک‌های اطلاعاتی این زبان برنامه‌نویسی را با مثال و نمونه آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای)

یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی کاربردی، همه‌منظوره و پرطرفدار، پایتون است. این زبان برخلاف دیگر زبان‌های کدنویسی توسط یک نفر توسعه پیدا کرد. معمولاً شرکت‌های بزرگ و تیم‌های چندده‌نفره بر روی یک زبان برنامه‌نویسی کار می‌کنند، اما پایتون را خیدو فان روسومِ هلندی به‌تنهایی به وجود آورد. پایتون پس از عرضه به‌سرعت موردتوجه قرار گرفت و جای خود را باز کرد. سادگی یادگیری و به‌کارگیری، بازدهی بالا، وجود کتابخانه‌های متعدد و داشتن انجمن‌های پشتیبان قوی از جمله دلایل اقبال برنامه‌نویسان به پایتون است. امروزه برنامه‌های زیادی با پایتون نوشته می‌شود و میلیاردها نفر با این اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها کار می‌کنند.

یکی از منابع کاربردی برای فراگیری این زبان برنامه‌نویسی، کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای)، نوشته‌ی رمضان عباس نژادورزی، حرمت الله پوررضا و محمد نادعلی زاده چاری است. این راهنما مطابق سرفصل‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای تألیف شده و از اصول کلی تا جزئیات مهم زبان برنامه‌نویسی پایتون را آموزش می‌دهد.

پایتون زبانی منعطف با حداقل کلمات کلیدی است و این امکان را می‌دهد تا برای نوشتن انواع برنامه‌ها از آن استفاده کرد. از سوی دیگر زبانی متن‌باز، رایگان و مولتی‌پلتفرم محسوب می‌شود. همه‌ی این ویژگی‌ها باعث شده تا کاربران علاقه‌ی زیادی به آن پیدا کنند. توسعه‌ی پایتون تا حد زیادی مرهون کاربران گسترده‌اش است که به شکل ناشناس کتابخانه‌های این نرم‌افزار را توسعه دادند و به آن اجزای بیشتری افزودند. همین‌طور انجمن قدرتمندی برای پایتون شکل داده‌اند که در آن تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و به هم کمک می‌کنند. در نتیجه پایتون به زبانی یگانه و منحصربه‌فرد تبدیل شده که می‌توان راحت با آن کار کرد و هر محصولی تولید نمود.

رمضان عباس نژادورزی، حرمت الله پوررضا و محمد نادعلی زاده چاری کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای) را در 9 فصل تدوین کرده‌اند. آن‌ها در فصول ابتدایی مفاهیم پایه‌ای پایتون را توضیح می‌دهند و خواننده را با اصول و کلیات آن آشنا می‌سازند. در ادامه به سراغ ساختارها می‌روند و ساختارهایی مثل شرط و لوپ یا حلقه را آموزش می‌دهند. نویسندگان فصل چهارم و پنجم را به تعریف توابع و رشته‌ها و لیست‌های پایتون اختصاص می‌دهند و سعی می‌کنند آن‌ها را برای مخاطب تعریف نمایند. پس از آن به سراغ مفهوم کلاس، وراثت، صف و درخت می‌روند و آن‌ها را با جزئیات ذکر می‌کنند. در فصل هشتم این کتاب، خواننده طراحی رابط کاربری با پایتون را یاد می‌گیرد و در فصل آخر با بانک‌های اطلاعاتی مثل MySQL و SQLite آشنا می‌شود. درنهایت کتاب یک پروژه‌ی عملی را اجرا می‌کند تا مخاطب کاربرد این مفاهیم را بهتر درک کند.

در کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای) هر مطلب با چندین مثال و نمونه‌ آموزش داده می‌شود. ضمن اینکه در پایان هر فصل سؤالاتی چهارگزینه‌ای طرح شده تا خواننده بتواند آموخته‌هایش را محک بزند. این کتاب را انتشارات فناوری نوین منتشر کرده است.

کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با کلیات زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنا شوید، این کتاب می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

در بخشی از کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای) می‌خوانیم

در هنگام ایجاد نمونه‌ای از کلاس مشتق، سازنده‌ی کلاس مشتق قبل از انجام وظیفه‌اش، سازنده‌ی کلاس پایه‌ی خودش را فراخوانی می‌کند. به طور مشابه اگر کلاس پایه نیز خودش از کلاس دیگر مشتق شده باشد، باید سازنده کلاس پایه خودش را فراخوانی کند. این روند تا بالاترین سطح سلسله مراتب ادامه می‌یابد. چون کلاس مشتق اعضای کلاس پایه را به ارث می‌برد. هنگامی که نمونه‌ای از کلاس مشتق ایجاد می‌گردد، سازنده کلاس پایه فراخوانی می‌شود تا به اعضای کلاس مشتق ارث‌برده‌شده از این کلاس، پایه مقدار اولیه بدهد. اما، وقتی شئ‌ای از کلاس مشتق را حذف می‌کنید، فراخوانی مخرب‌ها آغاز می‌شود. مخرب‌ها به ترتیب عکس فراخوانی سازنده‌ها اجرا می‌شوند، یعنی اول مخرب کلاس مشتق اجرا می‌گردد، سپس مخرب کلاس پایه اجرا خواهد شد و این روند تا بالای سلسله مراتب وراثت ادامه می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با زبان پایتون
فصل دوم: ساختارهای تصمیم
فصل سوم: ساختارهای تکرار
فصل چهارم: توابع
فصل پنجم: رشته‌ها، لیست‌ها، دیکشنری‌ها و مجموعه‌ها
فصل ششم: کلاس‌ها و وراثت
فصل هفتم: پشته، صف و درخت‌ها
فصل هشتم: طراحی رابط کاربری با tkinter
فصل نهم: بانک اطلاعاتی در پایتون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای)
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات527
زبانفارسی
شابک978-622-5412-03-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای)

پیمان محمدپور
۱۴۰۲/۸/۳۰
کتاب ضعیفی است، در درج تصاویر داخل کتاب حتی حفظ ضریب منظری (نسبت طول به عرض) رعایت نشده و تصاویر با اندازه‌های نا همگون و در بسیاری از موارد با کیفیت پیکسلی ضعیف بین متون درج شده‌اند. از این لحاظ بیشتر شبیه به یک جزوه است تا یک کتاب. از خرید آن رضایت ندارم و خرید آن را توصیه نمیکنم
کیان دیانتی
۱۴۰۲/۶/۶
به صورت کلی کتاب خوبی چرا که از پایه همه چیز رو یاد داده ولی باید همراه اون آموزش ببینید
سیدعلی عبداللهی
۱۴۰۲/۸/۱۶
هم مباحث کفایت می‌کند و هم سوالات تستی برای آزمون فنی حرفه‌ای مناسب است
محسن کاظمی فر
۱۴۰۳/۱/۱۱
عالی به شدت پیشنهاد میشه
مسعود آقائی محمدی
۱۴۰۲/۶/۱۵
کتاب بسیار خوب و کامل و استانداردی هست.
سارا
۱۴۰۳/۱/۱۱
دقیق از پایه و، جامع
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای)

برای دریافت کتاب استاندارد آموزش شغل برنامه نویسی پایتون (فنی و حرفه‌ای) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.