معرفی و دانلود کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا

عکس جلد کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا

کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اثر سید ابولفضل خاتمی، سیاست‌های خارجی دوران ریاست جمهوری ترامپ در حفظ منافع ملت را بررسی می‌کند.

آمریکا یک سرزمین امن، مرفه، و آزاد است که با قدرت و اطمینان از جانب کشورهای خارجی هدایت می‌شود. سرزمین آمریکا می‌تواند صلح را حفظ نموده و لیبرال را ایجاد نماید. این کشور از ملیتی امن برخوردار است که استراتژی آمریکا را در اولویت قرار می‌دهد. استراتژی امنیت ملی آمریکا بر مبنای اصول آمریکایی، ارزیابی واضح از منافع ایالات متحده، و تصمیم‌گیری برای مقابله با چالش‌هایی استوار است که ما با آن مواجه هستیم.

این یک استراتژی واقع‌گرا و اصولی است که هدایت نتایج ایدئولوژیک را برعهده دارد. بر اساس این دیدگاه صلح، امنیت و رفاه کشور به کشورهای قوی و مستقلی وابسته است که به شهروندان خود احترام گذاشته و برای پیشبرد صلح در خارج از کشور همکاری می‌کنند. این بدان معنی است که اصول آمریکایی یک نیروی پایدار در جهان است.

مردم تنها منبع قدرتمند برای آمریکا در نظر گرفته شده‌اند. در واقع، ایالات متحده مملو از میل به زندگی، آزادی، و شادی است. این کشور از قدرت سیاسی و استبدادی غیرقابل نفوذی برخوردار می‌باشد. قانون اساسی این دولت ملی نه تنها قدرت‌های مشخصی را برای محافظت از حقوق و آزادی اختصاص داده است، بلکه از جداسازی قدرت فدرال برای حمایت از حاکمیت استفاده می‌نماید. در نهایت، تمام قدرت سیاسی از سوی مردم منتقل شده و پاسخگو است.

در بخشی از کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا می‌خوانیم:

پایگاه صنعتی دفاعی سالم یک عنصر مهم در قدرت ایالات متحده و پایگاه نوآوری امنیت ملی است. توانایی ارتش در افزایش پاسخ به اورژانس به توانایی کشور برای تولید قطعات و سیستم‌های مورد نیاز، زنجیرهه‌ای عرضه‌کننده سالم و مطمئن و نیروی کار ماهر آمریکایی بستگی دارد. با این حال، فرسایش تولیدات آمریکایی در دو دهه گذشته تأثیر منفی بر این قابلیت‌ها داشته و تهدید کرده است که توانایی تولیدکنندگان ایالات متحده را برای برآورده شدن نیازهای امنیت ملی تضعیف می‌کند.

امروزه ما به منابع داخلی تنها برای برخی از محصولات و زنجیره‌های عرضه خارجی برای دیگران متکی هستیم. همان‌طور که پایگاه تولیدی آمریکا ضعیف شده است، مهارت‌های نیروی کار مهم را از جوشکاری صنعتی و مهارت‌های فناوری بالا برای هوافضا نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. حمایت از یک بخش تولیدی داخلی پر جنب و جوش، یک پایگاه صنعتی دفاع جامد و زنجیره‌های تأمین انعطاف‌پذیر، یک اولویت ملی است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
رکن 1: محافظت از مردم آمریکا، سرزمین مادری، و راه زندگی آن‌‌ها
رکن 2: ترویج رفاه آمریکا (امنیت اقتصادی، امنیت ملی)
رکن 3: حفظ صلح از طریق قدرت
رکن 4: تأثیر پیشرفته آمریکا
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات102
زبانفارسی
شابک978-600-8794-62-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا

امیر قضاتی
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
به خواندش جهت معلومات بیشتر می‌ارزه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا

برای دریافت کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.