معرفی و دانلود کتاب رؤیای آمریکایی

عکس جلد کتاب رؤیای آمریکایی
قیمت:
13000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رؤیای آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رؤیای آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رؤیای آمریکایی

کتاب رویای آمریکایی نوشته هاوارد زین امتیاز ویژه‌ای را به علاقه‌مندان فارسی زبان می‌دهد تا به دور از آثار پژوهشی و علمی آکنده از عبارات و اصطلاحات دانشگاهی، اثری تاریخی، اما روان و سلیس را دربارهٔ تاریخ مردم آمریکا پیش رو داشته باشند.

هاوارد زین به عنوان مورخی مارکسیست، مدعی است که تاریخ آمریکا را از نگاه کارگران، مردم‌گرایان، سیاه‌پوستان، زنان، بردگان و سرخ‌پوستان این کشور ارائه کرده است. شیوهٔ او، در واقع دادخواستی علیه سفیدپوستان و نظام سرمایه‌داری «ایالات متحدهٔ آمریکا» است. او تأسیس جمهوری آمریکا را، اقدامی در راستای کنترل ظالمانهٔ یک اکثریت توسط یک اقلیت سودجو، توصیف می‌کند و در توصیفی که از صدور اعلامیهٔ استقلال ارائه می‌کند، آن را نه یک بیانیهٔ انقلابی حقوقی؛ بلکه ابزاری خودخواهانه برای واداشتن گروه‌های عامهٔ مردم، به سرنگون ساختن پادشاه به نفع ثروتمندان می‌شناسد. حقوقی که ظاهرا اعلامیهٔ استقلال آن را تضمین می‌کرد، به زندگی، آزادی و شادمانی مردان سفید و در واقع مردان سفید ثروتمند منحصر می‌شد؛ زیرا حقوق یاد شده، بردگان سیاه را در برنمی‌گرفت و نابرابری‌های موجود در زمینهٔ مالکیت را نادیده می‌انگاشت. به بیان دیگر، این اعلامیه متضمن حقوق اجتماعی مردم آمریکا نبود.

هاوارد زین اتهام داده‌های تاریخی را می‌پذیرد؛ زیرا از نظر او انعکاس عینیت غیرممکن و نامطلوب است و آن را به نفع پیشبرد آرمان‌های بشری و عدالت به نحوی که یک مارکسیست آن را ترجمه و بیان می‌کند نمی‌شناسد.

اندیشمندی که با تأمل، این اثر تاریخی هاوارد زین را مطالعه می‌کند، در می‌یابد که وی، به دلیل رویکرد سوسیالیستی، نه تنها با طول و تفصیل بیشتری از جنبش‌های مارکسیستی و کمونیستی سخن می‌گوید؛ بلکه ضمن دوری گزیدن از نقد این جنبش‌ها با نوعی سهل‌گیری، از کنار مهم‌ترین جنایات خمرهای سرخ در «کامبوج» هم می‌گذرد.

با توجه به رویکرد انتقادی هاوارد زین، نسبت به جامعهٔ امپریالیستی آمریکا، امروز شاهدیم، نام او که نویسندهٔ پرخواننده‌ترین متون دانشگاهی این کشور است، در کتابی به نام «پرفسورها» به قلم دیوید هووتیز، در کنار یکصد نفر از اساتیدی آورده شده که برای ایالات متحده خطرناک هستند.

پروفسور هاوارد زین (Howard Zinn)، مورخ، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، متفکر و استاد علم سیاست در «دانشگاه بوستون» بود. او بیش از بیست عنوان کتاب را به رشتهٔ تحریر درآورد، که کتاب «تاریخ مردم ایالات متحده» پرفروش‌ترین و تاثیرگذارترین اثر او به شمار می‌رود.

زین، از فعالان حوزهٔ حقوق مدنی، آزادی‌های اجتماعی، حقوق گروه‌های نژادی و جنبش ضد جنگ بود. او در محله‌ای فقیر نشین در «بروکلین» در خانواده‌ای به دنیا آمد که پیش از وقوع جنگ جهانی اول به تازگی به «آمریکا» مهاجرت کرده بودند. جنگ جهانی دوم، نقطه عطف مهم زندگی زین به شمار می‌رفت. او که با شروع این جنگ به نیروی هوایی ارتش پیوست، به عنوان خدمهٔ بمب‌افکن‌های هواپیماهای جنگی به خدمت گمارده شد. این تجربه یکی از عوامل مؤثر در فعالیت‌های ضد جنگ زین در سال‌های بعد بود؛ زیرا دریافت حملات هوایی که او در آن‌ها نقش دارد، موجب کشته شدن بیش از هزار غیرنظامی فرانسوی و سرباز آلمانی شده است. به گفتهٔ وی، تجربهٔ خدمت در جنگ جهانی دوم، تحقیقاتش دربارهٔ علل این جنگ و نیز تأثیرات بمباران‌ها، حساسیت او را برانگیخت است و سبب شد که به انتقاد از حملات نظامی «آمریکا» و بمباران شهرهای درزدن، «هیروشیما» و «ناکازاکی» در جنگ جهانی دوم، جنگ «ویتنام» و حمله به «عراق» و «افغانستان» که موجب کشتار غیرنظامیان و مردم بیگناه شده بود، بپردازد.

کتاب رویای آمریکایی (A young people’s history of the United States) از زمان چاپ اولین نسخه‌اش در سال 1980 میلادی به جایگزینی برای کتب رسمی درس تاریخ در دبیرستان‌های «آمریکا» مبدل شد و به عنوان مشهورترین اثر منتقدانه از تاریخ ایالات متحده شناخته شد. کتاب حاضر در سال 1981 میلادی برندهٔ جایزهٔ کتاب ملی در آمریکا شد. این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در کشورهای متعدد، جایزه‌هایی نصیب خود کرده است. زین در سال 2003 میلادی جایزهٔ دوستان انجمن دیپلماتیک را به خاطر نسخهٔ فرانسوی کتابش دریافت نمود.

در بخشی از کتاب رویای آمریکایی می‌خوانیم:

زنان معدودی در امور اجتماعی و همگانی مثل سیاست، شرکت می‌جستند، اما طی «انقلاب آمریکا»، فشارهای جنگ، برخی زنان را به عرصهٔ اجتماعی کشاند. آن‌ها گروه‌های وطن‌پرستانه تشکیل می‌دادند، فعالیت‌های ضدانگلیسی می‌کردند و دربارهٔ استقلال، مقالاتی می‌نوشتند. حتی در سال 1777 م. زنان، نسخهٔ منحصر به فرد خود از مهمانی چای بوستون را منتشر کردند. ابیگیل آدامزدر نامه‌ای به همسرش جان آدامز که حقوقدان و از پدران بنیان‌گذار بود، مهمانی را توصیف کرد. او نوشت:

هنگامی که یک تاجر ثروتمند حاضر نشد قهوه را با قیمت منصفانه بفروشد، دسته‌ای از زنان به طرف انبارش حرکت کردند. پس از آنکه یکی از زن‌ها تاجر را به داخل گاری پرت کرد، مجبور شد کلیدهایش را به آن‌ها تحویل دهد. زنان قهوه‌های خود را برداشتند و رفتند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کریستف کلمب و سرخ‌پوستان
فصل دوم: سیاه و سفید
فصل سوم: مستعمره‌نشینان چه کسانی بودند؟
فصل چهارم: استبداد، استبداد است
فصل پنجم: انقلاب‌ها
فصل ششم: زنان در دوران اولیه‌ی آمریکا
فصل هفتم: تا آن زمان که سبزه می‌روید و آب جاری است
فصل هشتم: جنگ با مکزیک
فصل نهم: برده‌داری و آزادی بردگان
فصل دهم: جنگ داخلی دیگر
فصل یازدهم: بارُن‌های غارتگر و مردم شورشگر
فصل دوازدهم: امپراتوری آمریکایی
فصل سیزدهم: مبارزه‌ی طبقاتی
فصل چهاردهم: جنگ جهانی اول
فصل پانزدهم: دوران سخت
فصل شانزدهم: جنگ جهانی دوم و جنگ سرد
فصل هفدهم: شورش سیاه‌پوستان و حقوق مدنی
فصل هجدهم: ویتنام
فصل نوزدهم: شگفتی‌ها
فصل بیستم: تحت سلطه!
فصل بیست و یکم: سیاست مثل همیشه
فصل بیست و دوم: مقاومت
فصل بیست و سوم: تا پایان قرن بیستم
فصل بیست و چهارم: جنگ با تروریسم
فصل بیست و پنجم: جنگ در عراق، نزاع در وطن
فصل بیست و ششم: همچون شیرها برخیزید
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رؤیای آمریکایی
نویسنده
مترجمفاطمه شفیعی سروستانی
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-964-6938-02-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
13000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رؤیای آمریکایی

ایمان محمدبیگی
۱۳۹۹/۲/۱۵
در این کتاب همونطور که از اسمش مشخص هست، تاریخ آمریکا رو با بیان انتقادی نوشته. کتاب جذابی هست و صرفا داده‌های تاریخی نوشته و تحلیل‌های خوبی هم داره. اما به نظر من افراطی برخورد کرده و آمریکا رو سیاه تر از ادن چیزی که هست نشون داده و همونطور که در مقدمه‌ی کتاب هم گفته شده، از یهود و فراماسونری و و اسراییل یه سری چیزهای دیگه به سادگی و بدون انتقاد عبور کرده. در کل کتاب خلاصه و خوبی هست و به کسانی که برای اولین بار میخوان با تاریخ آمریکا آشنا بشن توصیه میکنم
shahram ramesht
۱۳۹۶/۱۰/۵
این کتاب رو به پدرم هدیه دادم، فکر کنم تا الان سه بار مطالعه‌ش کردن. کتاب خوب و جامع با نویسنده‌ای معتبر هست. عکس‌هایی هم درونش هست که گاها جذاب هستند. به نظرم برای شروع کتاب تاریخ نگفته و پنهان آمریکا خوب هست و برای اطلاعات تکمیلی، این کتاب.
امیرحسین عدلی
۱۳۹۹/۱/۲۱
من تا صفحه ۵۰ کتاب پیش اومدم بد نیست ولی تعداد غلط‌های املایی! و نگارشی زیاده و انسان احساس میکنه هیچ ویرایشی رو این اثر صورت نگرفته!!!
علی فتاحی
۱۳۹۶/۱۱/۷
کتاب بسیار زیبایی هست البته باید حتما به نظر ناشر و مترجم درباره کتاب توجه کرد و بعد شروع به مطالعه کرد
فاطمه شاهی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
اثری ممتاز و منحصر به فرد با نگاهی متفاوت و نزدیک به نگاه مردم عادی
حامد دهستانی اردکانی
۱۴۰۲/۱/۲۸
کتابی که هر ایرانی و هر آزاده‌ای باید بخواند.
فاطمه بیگلری
۱۳۹۷/۸/۲۸
کتابی عالی بودبادیدگاهی متفاوت
Mahdi Ch
۱۳۹۶/۹/۱۷
با این کتاب تاریخ آمریکا را بهتر شناختم
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب رؤیای آمریکایی

برای دریافت کتاب رؤیای آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.