معرفی و دانلود کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016)

عکس جلد کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016)
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016)

کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016) نوشته‌ی سمیرا لطفی نوکنده، به حفاظت از سیستم‌های اطلاعاتی (سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و زیر ساخت‌های مرتبط)، داده‌های مربوط به آنها و خدماتی که در انگلیس ارائه می‌دهند، اشاره دارد.

فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در طول دو دهه اخیر تحول‌ یافته و اکنون تقریباً در هر نقطه‌ای از زندگی شما گنجانده‌ شده‌اند. انگلیس یک جامعه دیجیتالی است. دگرگونی حاصل از این دیجیتال‌سازی، وابستگی‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. اقتصاد، اداره دولت و ارائه خدمات ضروری، اکنون بر یکپارچگی فضای سایبری و زیر ساخت‌ها، دستگاه‌ها و داده‌ها استوار است. عدم اعتماد به این موضوع، مزایای این انقلاب فناورانه را به خطر می‌اندازد.

استراتژی امنیت سایبری بریتانیا (National cyber security strategy 2016 - 2021) برای شکل دادن به سیاست دولت، در عین‌ حال چشم‌انداز منسجم و قانع‌کننده‌ای برای اشتراک با بخش دولتی و خصوصی، جامعه مدنی، دانشگاهی و جمعیت گسترده‌تر نیز در نظر گرفته‌ شده است.

این استراتژی اقدامات پیشنهادی و معرفی‌ شده همه‌ی بخش‌های اقتصادی و جامعه را از بخش‌های دولت مرکزی گرفته تا رهبران صنعت و شهروندان فردی نشانه می‌گیرد. اهداف این استراتژی افزایش امنیت سایبری در تمام سطوح برای منافع جمعی است و اساسی خواهد بود که در آن بریتانیا به‌ طور کلی مشغول توسعه نظارت بر اینترنت می‌شود.

جملات برگزیده کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016)

- با توجه به سرقت مقیاس صنعتی دارایی معنوی از شرکت‌ها و دانشگاه‌های ما مانند تعداد زیادی از کلاه‌برداری‌های فیشینگ و بدافزارها که زمان و پول هدر می‌دهد، مرکز امنیت ملی سایبری نشان می‌دهد که بریتانیا تلاش‌های خود را برای مقابله با تهدیداتی که به‌صورت آنلاین وجود دارد، متمرکز می‌سازد. (رابرت هانیگان، مدیر دفاتر مرکزی ارتباطات دولت)

- همه چیز به اینترنت وصل می‌شود و به سرعت در حال تکثیر است. ما در سال 2015 شاهد بسیاری از حملات اثبات شده دنیای واقعی بودیم که آسیب‌پذیری‌های‌ جدی در اتومبیل‌ها، دستگاه‌های پزشکی و موارد دیگر را شناسایی کرد. تولید کنندگان برای کاهش خطر عواقب جدی شخصی، اقتصادی و اجتماعی باید امنیت را در اولویت قرار دهند. (گزارش تهدید امنیت اینترنت سیمانتیک 2016)

- بریتانیا یک رهبر جهانی در امنیت سایبری است، اما با تهدیدات در حال رشد، این مرکز عملیات امنیت سایبری جدید اطمینان خواهد داد که نیروهای مسلح ما با امنیت کار خود را ادامه خواهند داد. بودجه دفاعی درحال‌توسعه ما بدان معنی است که می‌توانیم در فضای سایبری از مخالفان خود پیشی بگیریم درعین‌حال که روی قابلیت‌های متعارف سرمایه‌گذاری می‌کنیم. (مایکل فالون نماینده مجلس)

در بخشی از کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016) می‌خوانیم:

ما اغلب تلاش دولت‌ها و گروه‌های تحت حمایت دولت را برای نفوذ در شبکه‌های بریتانیا در راستای منافع سیاسی، دیپلماتیکی، فناوری، تجاری و استراتژیکی با تمرکز اصولی روی بخش‌های دولتی، دفاعی، دارایی، انرژی و ارتباطات می‌بینیم.

ظرفیت و تأثیر این برنامه‌های سایبری دولتی متفاوت است. پیشرفته‌ترین کشورها همچنان به توسعه قابلیت‌هایشان، یکپارچه‌سازی خدمات رمزگذاری و گمنام سازی ابزارهای خود به‌ منظور محرمانه ماندن، ادامه می‌دهند. در حالی‌ که آن‌ها ‌قابلیت فنی برای استقرار حملات پیشرفته را دارند، اما اغلب می‌توانند با استفاده از ابزارها و فن‌های اساسی در برابر اهداف آسیب‌پذیر، به اهداف خود برسند زیرا حریف آن‌ها ‌در دفاع از خود ضعیف است.

فقط تعداد معدودی از ایالت‌ها از توانایی‌های فنی برای تهدید جدی برای امنیت و رفاه کلی بریتانیا برخوردار هستند؛ اما بسیاری از ایالت‌های دیگر درحال‌ توسعه برنامه‌های پیشرفته سایبری هستند برنامه‌هایی که می‌توانند تهدیدی برای منافع بریتانیا در آینده نزدیک باشند. بسیاری از ایالت‌ها که به دنبال توسعه قابلیت جاسوسی سایبری هستند، می‌توانند نرم‌افزارهای مخرب رایانه‌ای رده عام " آف - د - شلف " را خریداری کنند و از آن‌ها برای جاسوسی استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
خلاصه‌ی اجرایی
مقدمه
زمینه استراتژیک
تهدیدات
دولت‌ها و تهدیدات تحت حمایت دولت
تروریست‌ها
چشم‌انداز تهدید 2015 از آژانس امنیت اطلاعات و شبکه اتحادیه اروپا
هکتیویست‌ها
خودی‌ها
اسکریپت کیدی‌ها
مطالعه موردی 1: کشف خطر در TalkTalk
مطالعه موردی 2: حمله به سیستم سوئیفت بانک بنگلادش
مطالعه موردی 3: حمله به شبکه‌های برق اوکراین
آسیب‌پذیری‌ها
ضعف بهداشت سایبری و عدم رعایت آن
آموزش و مهارت‌های ناکافی
سیستم‌های موروثی و به‌ روز رسانی نشده
امکان دسترسی به منابع هک
نتیجه‌گیری‌ها
پاسخ ملی ما
دیدگاه ما
اصول
نقش‌ها و مسئولیت‌ها
اشخاص
مشاغل و سازمان‌ها
دولت
محور تغییر: نقش توسعه‌یافته‌ی دولت
مرکز امنیت ملی سایبری
مرکز امنیت ملی سایبری ارائه می‌دهد
برنامه اجرایی
دفاع سایبری
دفاع سایبری فعال
ایجاد اینترنتی ایمن‌تر
محافظت دولت
حفاظت از زیرساخت‌های ملی حیاتی ما و سایر بخش‌های اولویت‌دار
تغییر در رفتار عموم و کسب‌ و کار
آگاهی سایبری
مدیریت حوادث و درک تهدیدات
بازدارندگی
نقش سایبری در بازدارندگی
کاهش جرائم سایبری
مواجهه با نقش‌آفرینان متخاصم خارجی
پیشگیری از تروریسم
تقویت قابلیت‌های حاکمیتی – رمزنگاری
توسعه
تقویت مهارت‌های امنیت سایبری
تحریک رشد در بخش امنیت سایبری
ترویج علم و فناوری امنیت سایبری
اسکن افقی مؤثر
اقدامات بین‌المللی
وزیر امور خارجه
معیارها
نتیجه‌گیری: امنیت سایبری فراتر از سال 2021

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات122
زبانفارسی
شابک978-622-6598-85-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016)

برای دریافت کتاب استراتژی امنیت ملی سایبری بریتانیا (2021 - 2016) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.