معرفی و دانلود کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی!

عکس جلد کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی!
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی!

مجتبی مصطفایی در کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی! به شما می‌آموزد که به بهترین شکل ممکن استعداد‌های درونی خود را کشف کنید، آن‌ها را پرورش دهید، بفهمید چه کاری برای شما مناسب است و در چه زمینه‌ای می‌توانید پیشرفت داشته باشید.

درباره کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی!

در این کتاب هوش و استعداد به یک پازل تشبیه شده است. دلیل این شباهت آن است که هوش و استعداد همچون پازل از بخش‌های متعددی تشکیل شده که هر کدام مکمل هم هستند و تنها هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند، کامل و اصولی خواهند بود. پس تنها یک معیار و ملاک واحد برای تشخیص و سنجش هوش و استعداد وجود ندارد، بلکه استعدادیابی هم مراحل و بخش‌های مختلفی دارد که با سنجش و شناسایی مرحله به مرحله خواهید فهمید که شما در چه حوزه‌ای استعداد و به آن علاقه دارید.

در کتاب بی مصرف نیستی! پازل استعدادیابی 5 بخش کلی دارد که در هر یک از فصل‌های کتاب به طور مفصل شرح داده شده‌اند و سپس تست‌هایی به همراه تفسیر آن برای سنجش هوش و استعداد شما قرار داده شده است. این 5 بخش شامل موارد زیر است:

هوش‌های گاردنر: در ابتدا هوش شما به طور کامل از میان هوش‌های دهگانه گاردنر کشف و بررسی می‌شود و با بهترین مشاغل و مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها نیز آشنا می‌شوید.

رغبت سنج شغلی هالند: این تست، تیپ‌های شخصیتی شما را مشخص می‌کند و با توجه به آن‌ها، شغل و ویژگی‌های ذاتی شما را بیان می‌کند که در مسیر استعدادیابی، می‌تواند به شدت موثر باشد.

مزاج و طبع بدن: مزاج شناسی نیز عنصر و تکه بسیار مهمی در مسیر کشف استعداد شما محسوب می‌شود؛ زیرا مزاج شما نکات حائز اهمیتی از ویژگی‌های درونیتان را به معرض نمایش قرار می‌دهد که مهر تأییدی بر توانمندی‌های شما و همچنین هوش‌های برتر شما می‌زند.

علاقه واقعی: طبیعتاً اهمیت بالای علایق را نیز نمی‌توان به راحتی نادیده گرفت؛ چرا که در غالب اوقات استعدادهای ما در مسیر علایقمان حرکت می‌کنند و ما از آن‌ها به عنوان یک نشانه برای کشف توانمندی‌های خود استفاده می‌کنیم.

ارزش: شاید به طور مسقیم این بخش با مسیر کشف استعدادهای ما رابطه نداشته باشد، اما به این دلیل که ما نیاز داریم در مسیراستعدادهای خود حرکت کنیم، آن‌ها نباید با ارزش‌های ما مغایرت داشته باشند؛ پس ناگزیریم برای کشف دقیق رسالت زندگی، این موضوع را هم مورد بررسی قرار دهیم.

کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی! به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

استفاده از این کتاب برای کسانی که به دنبال کشف استعداد‌های ذاتی خود و رسیدن به موفقیت در زندگی هستند، مناسب است.

با مجتبی مصطفایی بیشتر آشنا شویم:

او موسس و مدیر مجموعه آموزشی گام برتر است و به عنوان مشاور، در چندین موسسه آموزشی دیگر فعالیت می‌کند. مجتبی مصطفایی به عنوان جوان‌ترین مدیر آموزشی مدارس کشور شناخته می‌شود. همچنین سابقه تدریس سخنرانی و فن بیان و بیش از 10000 ساعت کلاس آموزشی را در کارنامه خود دارد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به نویسندگی کتاب خودتو شارژ کن و ده‌ها مقاله آموزشی دیگر اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی!

- طبیعت در همه ما استعدادهای مشابه نیافریده، بلکه استعدادها گوناگون است. برخی برای یک کار شایسته‌اند و برخی برای کار دیگر.
- وقتی می‌خواهید کاری را انجام دهید، ابتدا باید ذهنتان به خوبی آن را درک کند و بعد به شما دستور دهد که آن کار را پیش ببرید که همان هوش شما محسوب می‌شود.
- به جای وقت گذاشتن بسیار زیاد روی تقویت سایر هوش‌ها، بهتر است روی هوش غالب خود تمرکز کنیم.
- خیلی از اوقات همچون شما به شغل خود علاقه‌ای ندارید، در بی حال‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرید و هیچ شور و شوقی برای ادامه مسیر ندارید.

در بخشی از کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی! می‌خوانیم:

هوش هم درست مانند زمین حاصلخیز است؛ وقتی در یکی از بخش‌های مختلف که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم بالا باشد، یعنی زمین شما حاصلخیز است و می‌توانید در آن استعدادهای مختلفی بکارید و از آن‌ها استفاده کنید.

فقط به این نکته توجه بکنید که طبیعتاً هر زمین مناسبی، برای استفاده در یک کار مناسب است. مثلاً زمین‌های جنوب کشور، برای کاشت درخت خرما می‌توانند مناسب باشند و قطعاً انتخاب خوبی برای برنج کاری نیستند! اما بالعکس؛ در زمین‌های شمال کشور نیز نمی‌توان درست نخل کاشت و از آن‌ها استفاده کرد! هوش‌ها نیز همین طور هستند؛ شما وقتی متوجه می‌شوید که کدام هوش شما نسبت به سایر آن‌ها بالاتر است، باید توانمندی‌های متناسب با همان را از خودتان انتظار داشته باشید.

پس با توجه به این تفاسیر، به خوبی متوجه می‌شویم که موضوع با هوش بودن و کم هوش بودن یک نفر، بحث منسوخی است. چون همان طور که گفته شد، شما نمی‌توانید از یک زمین حاصلخیز هر استفاده‌ای ببرید؛ اکنون هم با تحقیقات دانشمندان، ثابت شده که چندین هوش در بین همه افراد وجود دارد که همه افراد هم حداقل در یکی از آن‌ها، توانایی بالایی دارند. شما نیز اگر این هوش خود را به خوبی شناسایی کنید، توانایی‌ها و شغل‌های متناسب با همان را پیگیری می‌کنید و قطعاً خروجی بهتری هم خواهید گرفت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بهترین شیوه بهره برداری از کتاب
فصل دوم: اهمیت استعدادیابی
فصل سوم: هوش‌های دهگانه گاردنر
فصل چهارم: رغبت سنجی هالند
فصل پنجم: مزاج شناسی
فصل ششم: کشف علایق
فصل هفتم: کشف ارزش‌های فردی
فصل هشتم: کشف رسالت زندگی
کلام پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی!
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سخنوران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-622-215866-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی!

ایمان عمادیان
۱۴۰۱/۷/۵
کتاب بسیار خوب و مفیدی برای یک بار مطالعه است. ولی ناقصه و از کتاب نتیجه‌ای حاصل نمیشه یعنی در انتها شما رو تو خماری میزاره و استعدادیابی تون کامل نمیشه. اگر میخواهید نتیجه بگیرید و ارزش وقت گذاشتن داشته باشه باید پکیج استعدادیابی رو از مجموعه گام برتر خریداری کنید و با حوصله فیلم‌ها و آموزشها رو و با دقت ببینید از مشاوراشون راهنمایی بگیرید. البته قیمت دوره استعدادیابی بالاست ولی فعلا من دوره یا پکیجی کاملتر از این تا حالا پیدا نکردم.
بهار کرمی
۱۴۰۲/۷/۲۲
کتابی است که تست‌های استعداد یابی را داخلش قرار داده است که به نظر من این تست‌ها باید زیر نظر یک روان شناس انجام شود چون تحلیل این تست نیاز به ارزیابی یک متخصص و مشاوره دارد. اما مطالعه این کتاب یک پیش زمینه ذهنی خوبی ایجاد می‌کند برای نوجوانانی که در دوره اول دبیرستان تحصیل می‌کنند بد نیست.
شایلی
۱۴۰۱/۸/۲۷
من کتاب خوندم و خیلی بهم کمک کردم تاحدودی... پیشنهادمیکنم که بخونید ولی زیادکامل نیست بیشتر تستهای گاردنر ومزاج شناسی و غیره توضیح داده و بعد گفته که شما باتوجه به این تست ببینید کدوم یکی از این جواب تست ها برای شما مناسبه کلا در مورد تست هایی که گرفته توضیح داده فقط همین
شیرین کرمی
۱۴۰۰/۱۲/۵
هرکس استعداد درونی خاص خودش متولد میشه. واین باور رو به ما دادن که ما بی مصرف هستیم عده خاصی میتونن برسی به موقعیت‌های عالی و استعداد خاص مختص هر فرد است. هرکس استعداد مطلق به خودش رو داره همه باهم مکمل جهان هستیم و با توانمندی و استعدادمان جهان رو شکوفا میکنیم
علی
۱۴۰۲/۲/۲۷
کتاب عالی است برای کسانی که میخواهند انتخاب رشته کنند چه در مقطع ورود به دبیرستان و چه به مقطع ورود به دانشگاه.
همچنین برای کسانی که میخواهند از بقیه عمرشون لذت ببرند و طبق واقعیت هاشون (مزاج و علاقه و استعداد) تصمیم بگیرند و ادامه بدهند.
Babak Ba
۱۴۰۲/۲/۲۸
برای منی که هنوز وقت زیادی دارم که دنبال علایق و ارزشهایم بروم، لازم بود این کتاب را بخوانم تا به درک بهتری از خودم نیز برسم و استعدادهای خود را بهتر بشناسم، راستش بعد از خواندن کتاب متوجه شدم که حتی در چه زمینه‌هایی نباید وارد شوم.
هانیه محمدی
۱۴۰۱/۶/۲۳
مطالب مفید بود اما اینا کلی هست و هر فرد با توجه به شرایطش میتونه‌ی مسیر رو انتخاب کنه و اینجوری نیست ک بتونه از تست‌های رغبت و علاقه و.. اینا برا هدف زندگیش استفاده کنه
محمد اشرف
۱۴۰۲/۲/۵
کتاب روانشناسی علمی هست و اگه علاقه مند به کتاب‌های زرد غیر علمی روانشناسی که عمدتا فایده‌ای هم ندارن هستین این کتاب رو نخونید
قربان
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
این کتاب استعدادیابی کتاب خوبی بود... اما به نظرم می‌تونست در مورد موضوعات مختلف بیشتر صحبت بشه و بعضی مفاهیم بیشتر باید موشکافی میشد
تارا وجود
۱۴۰۱/۹/۲۵
توی پیداکردن استعدادها میتونه کمک کننده باشه به من خیلی کمک کرد کتاب میتونه از این هم کاملتر بشه ولی در مجموع مفید بود ارزش خوندن داشت
Afshin Rk
۱۴۰۱/۵/۱۹
کاملترین کتاب استعدادیابی که واسه هرکسی قابل استفادس، چن تا آزمون جامع داره که مجموعشون نشون میده استعداد و علاقت کدوم سمته
معصومه شریفی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
کتاب خوبی بود به شرطی که به ان عمل کنید وتفکر عمیق داشته باشید که راه تازه‌ای در زندگی شما باز می‌کند
مهدی دهقانی
۱۴۰۱/۲/۱
کتاب جالبیه و حداقلش اینه که میتونه یه سرنخ‌هایی از شغل مورد علاقتونو به کمک خودتون براتون پیدا کنه.
الهام جوزی
۱۴۰۱/۱/۶
کتاب خیلی مفیدی می‌باشد و اینکه می‌توان استعداد خود و اطرافیانتان را تا حدودی متوجه شوید. البته کتابی کلی می‌باشد.
فاطمه چیت ساز پور
۱۴۰۱/۵/۷
کتابیه که شما رو به خودت نزدیک تر میکنه و شناخت بهتری میده بهتون و کمک کننده است 😊😉❣
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی!

برای دریافت کتاب استعدادیابی؛ بی‌مصرف نیستی! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.