معرفی و دانلود کتاب استوکیومتری و محلول‌ها

عکس جلد کتاب استوکیومتری و محلول‌ها
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استوکیومتری و محلول‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استوکیومتری و محلول‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استوکیومتری و محلول‌ها

کتاب استوکیومتری و محلول‌ها نوشته‌ی محمدرضا مس کاران و علی اکبر کوچک زاده، از مجموعه نردبان المپیاد شیمی، دربردارنده‌ی خلاصه سؤالات استوکیومتری و محلول‌هاست که در آزمون‌های سرشناس طرح شده‌اند. این آزمون‌های معتبر دارای مراحل 1 و 2 المپیاد شیمی ایران، کنکورهای داخل کشور و آزمون‌های مؤسسه آیریسک هستند.

سندهای گوناگون برای تعیین و چینش پرسش‌های این کتاب در نظر گرفته شده‌اند. ارزش، پرتکرار و ویژه بودن پرسش‌ها، قسمتی از مشخصات این سندها هستند. همچنین تلاش شده است تا گوناگونی پرسش‌ها در عین کم بودن تعداد آن‌ها در نظر گرفته شود. به نحوی که دانش‌آموزان بتوانند اقسام پرسش‌ها را در چهارچوب کمترین مقدار ممکن و در یک مجموعه در اختیار داشته باشند.

هزاران سال پیش از آن که تالس به دنبال ماهیت دنیا باشد و زکریای رازی و ابوریحان بیرونی قالب مواد را تحلیل کنند، یون‌های فلزات واسطه گل‌ها و میوه‌ها را رنگ می‌کردند. بشر دارای منطق بود و هر کس می‌توانست، ردی تاریخی بر دیوارۀ غارها خراش دهد. آب در چهار درجۀ سلسیوس بالاترین چگالی را داشت تا ماهی‌ها بتوانند خونسرد بمانند، اوزون از تمامی ما حفاظت می‌کرد و خورشید منشأ همه‌ی نیروهای زمین بود.

در این بین کسی بود که پاسدار نوزادان به آب افتاده باشد، پشه‌ها را به دنبال «نمرودها» ارسال کند و ثواب هر کار نیکی را تا آنجا که اگر به مقدار خرده‌ای زیر سنگ باشد حساب کند. همه‌ی کیمیاگران تاریخ بر این عقیده بودند که اصلی‌ترین واکنش دنیا، ملحق شدن به جاودانگی است که در ناسازگارترین اسباب به شدت مرتب و پرقوت است. اکنون شما می‌اندیشید المپیاد، کنکور، مهندسی، پزشکی، تست و نکته و... در این بین چه موقعیتی دارد؟

به نظر آیریسکی‌های گچی شده، اگر قصدی صحیح و منطقی برای تاثیرگذاری حتی به مقدار نقطه‌ای در تاریخ دنیا نداری، با کتاب و تست و مسابقه هم به جایی نمی‌رسی! ولی اگر قصدی داری، برای رسیدن به آن باید نکته‌بین و با برنامه جلو بروی. اینکه در حال حاضر بچۀ ریاضی هستی یا تجربی یا انسانی، زمانی ارزش دارد که برای برترین بودن در این برهه سعی کنی و گرنه در هر رشته‌ای بیکار باشی، نامش برایت بی‌ارزش است. البته نه بهترین میان همه، تنها کافیه بهترین خودت باشی! تو تنها حریف خودت هستی که اگر هر روز پیروز شوی، اهمیت زندگی را به درستی فهمیده‌ای.

وسایل فراوانی برای پیکار شخصی و قهرمان شدن در این راه وجود دارد. سال‌ها تجربه انسان‌ها، اشتباه ابزاری را نیز محاسبه کرده و در حال حاضر به بهترین شکل در تاریخ رسیده‌ایم اما تاکنون رو به ارتقا هستیم، بی‌گمان در سال‌های آتی باز هم بهتر از اکنون خواهیم شد.

کمابیش همه‌ی آدم‌ها هدف‌های خود را در جهت کسب به «موفقیت» سروسامان می‌دهند. عوامل گوناگون انسانی، محیطی و ژنتیکی بر به دست آوردن موفقیت موثر است. اگر عوامل ژنتیکی ویژه شبیه ضریب هوشی را کنار بگذاریم، بکارگیری از قوه اندیشه و خستگی ناپذیری و نترسیدن از ناکامی عواملی هستند که پتانسیل به وجود آمدن‌شان در تمامی آدم‌هاست.

فهرست مطالب کتاب

روابط مولی در ترکیب‌های شیمیایی
استوکیومتری واکنش
غلظت و استوکیومتری محلول‌ها
گازها و استوکیومتری گازها
خواص محلول‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استوکیومتری و محلول‌ها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات گچ
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-600-98131-9-3
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی متوسطه دوم
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استوکیومتری و محلول‌ها

ایلیا عاصم
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کتاب خوبی هست برای جمع بندی مباحث سوالات اولش در حد مرحله ۱ و کنکور هستن سوالات آخر هر بخش از جهانی‌ها و نشنال‌ها هستن و به طور کلی برای مرور و یادآوری کتاب خوبی هست پاسخنامه هم نسبتا کامله
۵ تا فصل داره اگه اشتباه نکنم و محلول‌ها و استوکیومتری و گازها هستن
محمد مسعودی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
عالی از هر لحاظ بهترینه تستاش امادتون میکنه چه واسه کنکور چه المپیاد
اگه خواستین بخرین‌ یک لحظم شک نکنید در مورد تصمیمتون
Malakeh
۱۴۰۲/۷/۲۶
بسیار روان است من پایه هشتم هستم و به طوری روان نوشته شده است که کاملا قابل فهم است
رضا شعیبی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
کتاب بسیار کاربردی برای المپیاد خیلی تست و مسئله پوشش داده
فاطمه صحتی
۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خوبه حتی برای کنکوری ها
پارسا
۱۴۰۲/۱۰/۱
سوال‌ها و مثال‌های خیلی خوب و سطح بالایی داره
P b
۱۴۰۱/۹/۲۴
بسیار عالی و تست‌های خیلی خوب داشت
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب استوکیومتری و محلول‌ها

برای دریافت کتاب استوکیومتری و محلول‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.