معرفی و دانلود کتاب اسرار طراحی رئالیستی

عکس جلد کتاب اسرار طراحی رئالیستی
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسرار طراحی رئالیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسرار طراحی رئالیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسرار طراحی رئالیستی

کتاب اسرار طراحی رئالیستی، با این هدف نگاشته‌شده که همه بتوانند طراحی کنند، حتی شما! کری استوارت پارکز و ریک پارکز، نویسنده‌های این اثر، روش‌هایی برای بازآفرینیِ مجدد چیزهایی که دیده‌اید در قالب نقاشی‌هایی زیبا و تماشایی به هنردوستان می‌آموزند. با مطالعه‌ی این کتاب، روش درک صحیح و دقیق اشکال و جزئیات مهم آن‌ها را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب اسرار طراحی رئالیستی

کتاب اسرار طراحی رئالیستی (Secrets to Realistic Drawing)، نوشته‌ی کری استوارت پارکز (Carrie Stuart Parks) و ریک پارکز (Rick Parks)، ترفند‌های کشیدن نقاشی‌هایی واقع‌گرایانه را پیش روی هنرمندان قرار می‌دهد. این کتاب اطلاعاتِ پایه تا حرفه‌ای نقاشی رئالیستی را در بر گرفته‌است. نویسنده‌های این اثر در مقدمه برای خواننده توضیح می‌دهند که حتی اگر نمی‌تواند خطی صاف بکشد، باز هم از رؤیای خود برای هنرمند‌شدن دست برندارد و با اشتیاق به آموختن، مشغول هنرآموزی شود. پس از این مقدمه‌ی کوتاه، به داستان شکل‌گیری علاقه‌ی نویسنده‌های کتاب به نقاشی اشاره می‌شود.

پس از خواندن روایتی جالب از فرازوفرودهای نویسنده‌های کتاب برای رسیدن به جایگاهی شایسته در طراحی رئالیستی، اطلاعات آموزشیِ کتاب آغاز می‌شود. نویسنده‌ها برای خواننده توضیح می‌دهند که این کتاب قصد دارد تا روش کار را به هنردوستان آموزش دهد. بنا به گفته‌‌ی نویسنده‌های کتاب، تمامی هنرمندان، ویژگی‌های خاصی دارند که شما نیز برای طراح‌شدن باید از آن‌ها بهره‌مند باشید. نخستین ویژگیِ یک هنرمند، خواستن است. سپس به دستورالعمل خوب می‌رسیم. نویسنده‌ها برای خواننده توضیح می‌دهند کتاب اسرار طراحی رئالیستی، نقش این دستورالعمل خوب را ایفا می‌کند. در قسمت بعدیِ آموزش‌های کتاب به تاکید نویسنده‌های این اثر به تمرکز در حین نقاشی می‌رسیم. نویسنده‌ها برای خواننده توضیح می‌دهند افرادی به جایگاهی بین‌المللی در طراحی رئالیستی دست پیدا می‌کنند که بهترین مهارت‌های بصری را دارا باشند.

در ادامه‌ی کتاب اسرار طراحی رئالیستی، برای خواننده توضیح داده می‌شود که توجه ویژه‌ای به جزئیات در حین طراحی اختصاص دهد. تمرین، دیگر ویژگی است که در این کتاب به آن تاکید شده‌است. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، در هر زمان و مکانی که هستید، باید دفترچه‌ای برای نقاشی در اختیار داشته باشید. طراحی رئالیسم را باید به اندازه‌ای تکرار کنید تا در این کار استاد شوید. پس از این توضیحات، نویسنده‌ها در بخشی از کتاب اسرار طراحی رئالیستی به اهمیت انتخاب ابزار مناسب اشاره می‌کنند. در این بخش توضیحات کاملی درباره‌ی انتخاب مداد شمار‌ه‌ی 2، مدادهای سخت، مدادهای نرم، مدادهای فنی، نگهدارنده‌های سرب و مدادتراش‌ها داده‌ شده‌است. سپس به مرحله‌ی انتخاب بهترین پاک‌کن برای طراحی رئالیسم می‌رسیم. خط‌کش، شابلون، روکش‌های پاک‌کننده و سطحی که روی آن نقاشی می‌کنید، از دیگر نکته‌هایی است که در کتاب اسرار طراحی رئالیستی به آن پرداخته شده‌است.

نویسنده‌های کتاب اسرار طراحی رئالیستی پس از آشنایی خواننده با ابزارِ کار، طراحی عکس‌ها را آموزش می‌دهند. پس از آشنایی خواننده با ابزارهای مناسب، نویسنده‌ها روش تعیین خطوط طراحی را به خواننده آموزش می‌دهند. آموزش جایگاه، شکل و سایه، از دیگر مفاهیمی است که کتاب اسرار طراحی رئالیستی پیش روی خواننده قرار می‌دهد. در نهایت به تمرین‌های این کتاب می‌رسیم. نویسنده‌ها در این قسمت برای خواننده توضیح می‌دهند که تمامی اطلاعات نظریِ طراحی رئالیسم را فرا گرفته و نوبت آن است تا دست به قلم شوند و طر‌ح‌های تماشایی به تصویر بکشند. مطالب کتاب اسرار طراحی رئالیستی با بخش نتیجه‌گیری به پایان می‌رسد.

الهام السادات رضایی، مترجم کتاب اسرار طراحی رئالیستی است. انتشارات برگ‌نگار، نشر و چاپ این اثر را بر عهده گرفته‌است.

کتاب اسرار طراحی رئالیستی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به طراحی واقع‌گرایانه، مخاطبان اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب اسرار طراحی رئالیستی می‌خوانیم

اشکال در ضمیر ناخودآگاهمان ضبط می‌شوند، اما برای کشیدن این اشکال، ما باید آن‌ها را به ضمیر خودآگاهمان منتقل کنیم. برای انجام این کار شما به تمرکز و توجه نیازمندید. شما باید از مشغلۀ ذهنیتان بکاهید و بیشتر تمرکز کنید. در یک جامعۀ رو به‌ رشد، سریع و پویا، این یک مفهوم عجیب و غریب است. دنیا منبع غنی اطلاعات است و ما با حجم بیش از اندازه‌ای از اطلاعات مواجه‌ایم. ابزارهای ارائه‌شده در این فصل به شما کمک خواهند نمود تا از مشغلۀ ذهنیتان بکاهید و بیشتر تمرکز نمایید. با به‌کارگیری یک یا چندین ابزار (هرچقدر بیشتر بهتر) شما قادر خواهید بود که اشکال پیرامون‌تان را تشخیص داده و به طراحی آنها بپردازید.

فهرست مطالب کتاب

ابزار مناسب
پس مشکل اینه ...
تعیین خطوط طراحی
جایگاه
شکل
سایه
تمرین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسرار طراحی رئالیستی
نویسنده،
مترجمالهام السادات رضایی
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-964-7352-10-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسرار طراحی رئالیستی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اسرار طراحی رئالیستی

برای دریافت کتاب اسرار طراحی رئالیستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.