معرفی و دانلود کتاب اسیر یک نگاه

عکس جلد کتاب اسیر یک نگاه
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسیر یک نگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسیر یک نگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسیر یک نگاه

کتاب اسیر یک نگاه نوشته‌ی ثویبه فلاحی ماجرای عاشقانه‌ای را در قالب رمان از زبان دختری به نام نساء روایت می‌کند که شخصیت اصلی داستان است. او در خانواده‌ای سنتی زندگی می‌کند و در انتظار نتایج کنکور و قبولی در دانشگاه است.

درباره‌ی کتاب اسیر یک نگاه

کتاب اسیر یک نگاه اثر ثویبه فلاحی برای اولین بار در سال 1400 به چاپ رسید. این رمان اجتماعی داستان دختری به نام نساء را روایت می‌کند که در انتظار نتایج کنکور است. نساء در خانواده‌ای چهار نفره زندگی می‌کند؛ پدرش معلم و مادرش خانه‌دار است و رابطه‌اش با نیما برادر بزرگش چندان خوب نیست. پدر نساء دوست دارد او پزشک شود. داستان رمان از اینجا شروع می‌شود که نساء و دوستش الناز در انتظار جواب کنکور هستند. او استرس زیادی دارد و نمی‌خواهد پدرش را شرمنده کند. از طرفی خانواده آن‌ها از نظر درآمدی وضع چندان خوبی ندارند و قبولی او در دانشگاه خرج اضافه‌ای بر دوش خانواده می‌گذارد. برادرش هم به جای آن که کمک خرج خانواده باشد، نیمی از حقوق بازنشستگی پدرش را می‌گیرد و هر روز در خانه دعوا راه می‌اندازد.

در این میان پسرعموی نساء که پزشک عمومی است از مدت‌ها قبل دلباخته اوست و اصرار دارد با هم نامزد کنند. اما نساء احساس عاشقانه‌ای به او ندارد و او را فقط به عنوان پسرعمویش دوست دارد نه بیشتر. ثویبه فلاحی در این رمان اجتماعی با زبانی ساده و گیرا روایتی خواندنی را از زبان راوی اول شخص برای مخاطب تعریف می‌کند و همین سادگی و صمیمیتی که در بیان رویدادها و روایت‌های کتاب اسیر یک نگاه وجود دارد، خواننده را مجاب می‌کند تا آخرین صفحه رمان ماجرا را دنبال کند.

کتاب اسیر یک نگاه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اسیر یک نگاه برای تمامی علاقه‌مندان به رمان‌ها و داستان‌های فارسی به ویژه رمان‌های عاشقانه مناسب است.

با ثویبه فلاحی بیشتر آشنا شویم

ثویبه فلاحی نویسنده ایرانی است که در سال 1361 متولد شد. از این نویسنده جوان تاکنون یک اثر منتشر شده که عنوان آن «اسیر یک نگاه» است.

در بخشی از کتاب اسیر یک نگاه می‌خوانیم

زیر رگبار حرف‌هایش که هر کدام تازیانه‌ای بود بر وجود خسته‌ام، سست شدم. خدایا من دارم با خودم و اون چیکار می‌کنم؟ دیگر تحمل آن جا ماندن را نداشتم. کولۀ خالی‌ام را برداشتم و با قدم‌های بی‌جان ازش دور شدم. انگار همۀ وجودم پیشش ماند. تنها جسمی بی‌جان، مثل مرده‌ای متحرک به راه افتادم. برگشتم و نگاهش کردم. هنوز آن جا نشسته بود و تکیده و درمانده نگاهش را به زمین دوخته بود. من باهاش چیکار کردم خدا جونم؟ پشیمان شدم. کاش می‌تونستم برگردم و پشت پا به هر عهد و پیمانی بزنم. اما عقل و منطقم اجازه این کار را ازم گرفت. ناامید و دلمرده به خانه برگشتم و به اتاقم رفتم و تا جان در بدن داشتم برای درماندگی خودم گریستم.

مامان نگران از حال من سعی کرد مرهمی شود برای دردم، اما مگر می‌شد؟ دیگر هیچ چیز حالم را خوب نمی‌کرد. از آن روز که با آن حال پریشان از ماکان جدا شدم دیگر خندیدن برایم معنایی نداشت؛ مثل یک جسم متحرک، یک عروسک کوکی محکوم بودم زندگی کنم. دنیا در نظرم تیره و تار، همه چیز برایم رنگ ماتم به خود گرفت.

رضا و خانواده‌اش وقتی فهمیدند که نظرم عوض شده است و رضایت به ازدواج داده‌ام خیلی زود دست به کار شدند و به خواستگاری‌ام آمدند. برای آخر هفته ترتیب مراسم نامزدی را دادند. در هیچ کدام از تصمیم‌هایشان مداخله نکردم و تنها مثل یک آدم‌آهنی، دستورها و برنامه‌هایشان را اجرا می‌کردم. قرار شد شب پنجشنبه همان هفته نامزد کنیم. شبی که دلم می‌خواست هرگز از راه نرسد. تمام فکر و ذکرم ماکان بود و خاطراتش.
از آن روز دیگر ندیدمش، اما حس می‌کردم گاهی تعقیبم می‌کند یا زنگ می‌زد و حرف نمی‌زد. می‌دانستم دل کندن از کسی که عاشقش باشی راحت نیست. یکی از همان روزهای تلخ نزدیکی‌های عصر تنها در خانه نشسته بودم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسیر یک نگاه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات زانکو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات450
زبانفارسی
شابک978-600-993-406-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسیر یک نگاه

رقیه سلیمی
۱۴۰۲/۳/۱۷
سلام
خدا قوت
ممنونم از کتابراه
تشکر ویژه از نویسنده‌ی عزیز
رمان مزبور خوب وشیرین ورندگی بخش بود
از امید وصبر گفته بود که نتیجه خوبی داره
از غرور بی جا میگفت که باعث نابودی زندگی میشه
از قضاوت‌های کور کورانه میگفت که باعث مشکلات عدیده میشه
ازدرد بی توجهی والدین گفت که بدون توضیح بی توجه
میشن
از تبعیض بین فرزندان گفت که باعث کدورت بین آنهذ میشه واما از ازدواج بدون عشق گفت که دیگه خودش مصیبت عظمایی هست برا خودش
وازدواج اجباری که توشط والدین برنامه ریزی میشه برای فرزندان که بیچاره‌ها نقشی درش ندارن وحتی حق انتخاب هم باهاشون نیست
یک عاشقانه عمیق که با صبر وشکیبایی وایستادی. استقامت به نتیجه رسید
نویسنده واقعا عاقبت همه‌ی کراکترها را نوشت وخواننده را سردر گم نگذا‌شت با یک پایان شیرین دلخواه ولذت بخش
🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
فاطمه عباسی
۱۴۰۲/۷/۱۱
نصف داستان کتابی بود نصفش آمیانه دور از باور و پر از اغراق اینکه بخواین تو سری خوردن از پدرو مادر رو رواج بدین اشتباهه اینکه چون پدرو مادرشن هرکاری که بخوان و باید انجام بده و بچه ها هم بگن هرچی شما بگین واقعا اشتباهه همیشه این پدرو مادرا نیستن که باید از بچه هاشون راضی باشن بعضی از پدرو مادرا اصلا ارزش دوست داشتن و احترامو ندارن چون اون بچه با خواست خودش به این دنیا نیومده حالا که اومده نباید مثل شخصیت پدر این خانوم تو داستان بخاطر حرف مردم و آبرو هرچی که پدرو مادرش گفتن و گوش کنه و دم نزنه و اینکه کل داستان داشت از بدبختی و بدبیاری صحبت میکرد و یه مشکل کوچیک و خیلی بزرگ نشون میداد آخر داستان هم که روی دور تند بود، از اولش عصاب خورد کن بود تا آخر اصلا ارزش خوندن نداشت.
زهرا مالکی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
داستان کمی دور از واقعیت بود از یه پدر با محبت و تحصیلکرده بعید بود این همه استبداد و زور گویی
از دختری که زیر دست همچین پدری بزرگ میشه بعیده که هیچ خط قرمزی نداشته باشه و براحتی از خونه فرار کنه اگر خانواده ماکان اونو قبول نمی‌کردند چی می‌شد؟, در مورد کار و تحصیلات ماکان چیزی ننوشته بود
و اینکه چطور نساء بدون اجازه پدرش تونست عقد کنه
ولی از نظر نوشتاری خوب بود
نگار ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
با سلام بنظر من هر کتابی که ادم میخونه هر چند که کمی و کاستی هم داشته باشه ادم نباید ازش بد این کتاب هم با اینکه یکم دور ازواقعیت بود اما نویسندش ارزش براش قائل شد وقت گذاشت نوشت امیدوارم کتاب‌های بعدش رو خیلی بهتر و بامفهموم تر به اتمام برسونه با تشکر
mahnaz Fakhrabadi
۱۴۰۲/۵/۵
بسیار پوچ و پیش پا افتاده و خام بود و از این هندی تر نمی‌شد متاسفم بخاطر هزینه‌ای که کردم و وقتی که گذاشتم البته اصلا قابل خواندن نبود فقط تند تند ورق زدم و ازش رد شدم
F
۱۴۰۲/۱/۷
من واقعا از داستانش لذت بردم خیلی خوب بود البته شاید کمی خامی هم داشت در متن ولی به نظرم خوبه و برای مطالعه در اوقات فراغت خییلی مناسبه
فهیمه هاشم زاده
۱۴۰۱/۸/۲۳
با سلام و درود قلم نویسنده خیلی خام و ناپخته بود اتفاقات داستان فوق العاده کلیشه‌ای بود و دور از باور و ذهن
نرگس احمد
۱۴۰۲/۶/۲۰
خوب بود پیشنهاد میکنم بخوانید نشان داد اگه ادم سختی بکشه به خواسته‌اش میرسه
میثم هادیان
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
تبریک به نویسنده، واقعا ارزش خواندنش را داشت
ا
۱۴۰۲/۹/۳
مثل همه کتابهای عاشقانه جذاب بود
خاتون
۱۴۰۲/۱/۲
خیلی غیر واقعی و بچه گانه بود
Ziba Abu
۱۴۰۱/۹/۲
داستان خوبی بود موفق و موید باشید
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب اسیر یک نگاه

برای دریافت کتاب اسیر یک نگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.