معرفی و دانلود کتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی

عکس جلد کتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی
قیمت:
۱۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی

کتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی نوشته‌ی بهمن میرزایی و سیدمحمدفواد سیدرحمانی، کتابی در زمینه‌ی تمرینات تخصصی رشته‌ی کُشتی است که برای مربیان و ورزشکان این حوزه بسیار مفید واقع خواهد شد. این کتاب از مجموعه کتاب‌های «رشته‌های ورزشی» نشر حتمی می‌باشد.

درباره‌ی کتاب اصول برنامه‌ریزی و طراحی تمرینات کشتی

کشتی ورزشی کهن است که در سراسر دنیا علاقه‌مندان خودش را دارد. این ورزش در ایران هم قدمتی دیرینه دارد و با گره خوردن به فرهنگ جوانمردی و پهلوانی، در میان ایرانیان نیز محبوب و پرطرفدار است. رقابت‌های کشتی در دو نوع آزاد و فرنگی در دنیا انجام می‌شود و طرفداران مشتاق زیادی پای تماشای آن می‌نشینند. طبیعت کشتی خشن و پرآسیب است؛ زیرا دو ورزشکار که از قدرت بدنی بالایی هم برخوردار هستند با هم گلاویز می‌شوند و سعی در اجرای فن دارند. نقش پررنگ مربی‌گری حرفه‌ای جایی خودش را نشان می‌دهد که ورزشکار در خلال تمرین و مسابقه آسیب نمی‌بیند و با تلاشی هدفمندتر به پیروزی نزدیک می‌شود.

کتاب اصول برنامه‌ریزی و طراحی تمرینات کشتی نوشته‌ی بهمن میرزایی و سیدمحمدفواد سیدرحمانی، نقشه‌ی راهی برای مربیان و کشتی‌گیران است تا با دسترسی به علم روز در زمینه‌ی کشتی حرفه‌ای، تجربه‌ای تخصصی‌تر و منسجم‌تر از فعالیت در این رشته ورزشی داشته باشند. این کتاب در شش فصل به تفصیل تمام جنبه‌های مرتبط با کشتی در سطح حرفه‌ای را توضیح داده تا در کنار تمرینات عملی، راهنمای علمی و آکادمیک خوبی برای علاقه‌مندان به این حوزه باشد.

کتاب اصول برنامه‌ریزی و طراحی تمرینات کشتی در فصل اول که «مفاهیم اساسی تمرین در کشتی» نام دارد، مفاهیم متعددی از جمله حجم تمرین، شدت آن، اصل سازگاری، سیستم هوازی، اصل اعتدال و... را توضیح داده است. فصل دوم که در مورد «آزمون‌های آمادگی جسمانی در کشتی» است، از انواع مختلف آزمون‌های استاندارد این حوزه برای سنجش قدرت بدنی و آمادگی جسمانی نام برده که شامل آزمون بروس، آزمون قدرت انفجاری پاها، آزمون ایلینوی، آزمون شش ضلعی و... است. فصل سوم کتابِ اصول برنامه‌ریزی و طراحی تمرینات کشتی، از مفاهیم و ظرافت‌های کار «طراحی تمرینات کشتی» صحبت کرده که سرفصل‌هایی چون دوره‌بندی چرخه‌های تمرین، اهداف دوره‌های آماده‌سازی عمومی، اهداف مرحله‌ی انتقال و... را در بر گرفته است. فصل چهارم کتاب «روش‌های تمرین در کشتی» را به‌طور کامل توضیح داده و انواع قدرت، مرحله هایپرتروفی، مرحله تبدیل و... را نشان داده است. نویسنده در فصل پنجم به «بیش‌تمرینی در کشتی» پرداخته و تعاریف، انواع و علل آن را مشخص کرده است. فصل ششم و پایانی کتاب، از «ریکاوری و بازسازی در کشتی» گفته و اهداف، عوامل و روش‌های مختلف آن را بیان کرده است.

کتاب اصول برنامه‌ریزی و طراحی تمرینات کشتی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اصول برنامه‌ریزی و طراحی تمرینات کشتی نوشته‌ی بهمن میرزایی و سیدمحمدفواد سیدرحمانی، برای علاقه‌مندان به ورزش کشتی مناسب است.

در بخشی از کتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی می‌خوانیم

با تمرین منظم، در اندام‌ها و عملکرد ویژه‌ی رشته‌ی ورزشی سازگاری ایجاد می‌‌شود. هرچه سطح سازگاری بالاتر باشد، اجرا نیز بهتر خواهد بود. در واقع، سازگاری با تمرین مجموعه تغییراتی است که از راه تکرار منظم حرکات و فعالیت‌ها ایجاد می‌شود. این تغییرات عملکردی و ساختاری، نتیجه نیاز ویژه‌ای است که توسط فعالیت‌های ویژه در بدن ایجاد می‌شود و به حجم، شدت و تکرار تمرین بستگی دارد. اگر فشار بر بدن مؤثر نباشد، سازگاری ایجاد نخواهد شد و اگر فشار بسیار زیاد و فراتر از تحمل ورزشکار باشد، ممکن است باعث آسیب ورزشکار شود یا او را دچار بیش‌تمرینی کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم اساسی تمرین در کشتی
فصل 2: آزمون‌های آمادگی جسمانی در کشتی
فصل 3: طراحی تمرین در کشتی
فصل 4: روش‌های تمرین در کشتی
فصل 5: بیش‌تمرینی در کشتی
فصل 6: ریکاوری و بازسازی در کشتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-600-355-385-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی

برای دریافت کتاب اصول برنامه ریزی و طراحی تمرینات کشتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.