معرفی و دانلود کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری

عکس جلد کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری
قیمت:
۳۲۰۰۰ ۲۸,۸۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری

کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری نوشته‌ی ندا ترابخانی، ماهیت، اهداف و انواع بسته‌بندی محصولات را توضیح می‌دهد و می‌کوشد اصول این فرآیند را تشریح کند. این راهنما نشان می‌دهد که چه عواملی باعث موفقیت یک بسته‌بندی می‌شوند، از انتخاب عکس، طرح و متن روی بسته‌ها صحبت می‌کند و در نهایت بسته‌بندی پایدار و اثرات و فواید آن را مرور می‌نماید.

درباره‌ی کتاب اصول بسته‌بندی صنعتی و تجاری

دهه‌هاست که کارخانه‌ها محصولاتشان را در بسته‌هایی محافظ قرار می‌دهند و به فروش می‌رسانند. دلیل اصلی این اتفاق، حفظ کیفیت محصول و جلوگیری از آسیب یا فساد آن بود. بسته‌های اولیه عموماً بسیار ساده بودند و ویژگی بصری خاصی نداشتند و معمولاً از کاغذ یا گاهی حتی از چوب ساخته می‌شدند. اما بعدتر ویژگی‌های دیگری هم در این فرآیند کشف شد. مدیران فهمیدند که از بسته‌های محصول می‌توان برای تبلیغات نیز استفاده کرد. بسته‌بندی اولین مواجهه‌ی خریدار با کالاست و اگر جذابیت ظاهری ویژه‌ای داشته باشد حتماً او را ترغیب می‌کند تا آن را بخرد. این‌چنین بود که به‌مرور شکل و جنس بسته‌بندی تغییر کرد. امروزه در طراحی این بسته از رنگ‌هایی متنوع، عکس‌ها و تصاویر جذاب و متن‌های تأثیرگذار استفاده می‌شود. حالا می‌توان با اطمینان گفت که در خیلی از صنایع، بسته‌بندی نقشی انکارناپذیر در فروش دارد و به همین خاطر مدیران بر روی جنس و طراحی آن تأکید زیادی دارند. کتاب اصول بسته‌بندی صنعتی و تجاری نوشته‌ی ندا ترابخانی دقیقاً به همین موضوع پرداخته و کوشیده این فرآیند را به شکل علمی و اصولی تشریح کند. این راهنما از ماهیت بسته‌بندی و اهداف آن می‌گوید و تلاش می‌کند انواع آن را تشریح نماید.

بسته‌بندی‌ها اساساً قرار است کالا را از رطوبت، فشار، گرما، ضربه و دیگر عوامل مخرب حفظ کنند. به همین دلیل باید به نحوی طراحی شوند که اجازه ندهند آلودگی‌ها و هوا و آب وارد آن‌ها شوند. در کنار آن بسته‌ها باید جنبه‌ی اطلاع‌رسانی هم داشته باشند، به این معنا که خریدار بداند که این پک حاوی چه کالایی است. اطلاعاتی که بر روی آن‌ها درج می‌شود باید کاملاً خوانا باشد و همه‌ی ضروریات را در اختیار بگذارد. این نگرش‌ها اصطلاحاً استراتژی‌هایی تدافعی بودند که فقط می‌خواستند از محصول و کالا مراقبت کنند. اما بعدتر کسب‌وکارها استراتژی‌هایی تهاجمی هم در این زمینه پیش گرفتند؛ اینکه پک‌ها قابلیت تبلیغی هم داشته باشند و به‌جای اینکه منتظر بمانند تا مخاطب آن‌ها را انتخاب کند، خودشان خریدار را به سمت خود بکشانند. اینجا بود که شرکت‌ها با طراحی بسته‌هایی زیبا و شکیل از این امکان برای بازاریابی استفاده کردند. به‌کارگیری این رویکرد در بسته‌بندی به نوع کالا و حجم و ابعاد آن بستگی دارد؛ برای مثال پک می‌تواند پیچیدنی، جعبه‌ای، پاکتی، کارتنی، یا پلاستیکی باشد. طبیعتاً در هر یک از این موارد طراحی متفاوت خواهد بود. ندا ترابخانی در کتاب اصول بسته‌بندی صنعتی و تجاری اصول این فرآیند را به‌تفصیل توضیح می‌دهد و می‌گوید که چطور می‌توان مناسب‌ترین و بهترین پک را انتخاب کرد. نویسنده در این راهنما به جنس بسته، عکس روی آن، طراحی و انتخاب متن اشاره می‌کند و تأثیر هر یک را می‌گوید. درنهایت از بسته‌بندی پایدار صحبت می‌کند و منافع و امتیازات این شیوه‌ی زیست‌محیطی را شرح می‌دهد.

کتاب اصول بسته‌بندی صنعتی و تجاری را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب اصول بسته‌بندی صنعتی و تجاری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به صاحبان کسب‌وکارها و مدیران پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری می‌خوانیم

در دنیای رقابتی تجارت امروز با انواع مختلف از هر کالا و روش‌های مختلف ترویج فروش، موفقیت هر محصول در فروش، مستلزم این است که بسته‌بندی و ظاهر محصول بتواند آن ارتباط مؤثر را با خریدار بالقوه ایجاد کند؛ به عبارت دیگر زمینه برگزیده شدن و جلب نظر مشتری را فراهم سازد. این ارتباط با نشانه‌ها و شکل بسته‌بندی برقرار می‌گردد؛ برای مثال بر روی بسته‌بندی رطب می‌توان عکس یا طرحی از نخلستان را تعبیه کرد که تداعی کننده داستان یا خاطره‌ای از آن محیط باشد. البته مهارت طراحی خود در ایجاد چنین ارتباطی نقش مؤثری دارد. همان‌گونه که می‌دانیم عمل خرید محصول، پایان فرایند خرید و خاتمه رابطه خریدار و فروشنده نیست بلکه عمل خرید، آغاز ارتباط مشتری با سازمان تولید کننده است. لذا ظاهر بسته‌بندی باید خاطره خوب مصرف کالا را تداعی کند و موجب تکرار خرید شود. مطالب درج‌شده روی بسته‌بندی و دفترچه راهنمای محصول، اطلاعات بیشتری در مورد محصول به مصرف کننده منتقل خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مفاهیم و مقدمات
بخش دوم: اصول بسته‌بندی
بخش سوم: بسته‌بندی پایدار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-600-124-928-0
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
۳۲۰۰۰ ۲۸,۸۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری

برای دریافت کتاب اصول بسته بندی صنعتی و تجاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.