معرفی و دانلود کتاب اصول سرپرستی: ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها

عکس جلد کتاب اصول سرپرستی: ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول سرپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول سرپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول سرپرستی: ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها

کتاب اصول سرپرستی تألیف محمدجعفر زرین نگار، مبانی مدیریت و رهبری تیم‌ها را شرح داده و مهارت‌های کاربردی این سمت‌ها را تشریح می‌کند. نویسنده که مدیر ارشد و استاد دانشگاه است، در این کتاب از اصول مهمی می‌گوید که یک سرپرست باید از آن‌ها آگاه باشد تا بتواند محیط کاری پویا، مؤثر و مملو از تعامل را شکل دهد.

درباره‌ی کتاب اصول سرپرستی

تا اوایل قرن بیستم، عموماً مدیر کارگاه یا سازمان هم‌زمان نقش سرپرست را هم بر عهده داشت. فردریک تیلور که او را پدر مدیریت علمی می‌دانند، با تعریف کردن مدیریت تخصصی در ابتدای قرن بیستم، وظایف جدیدی برای مدیران برشمرد. از همین‌جا بود که پست‌های مدیریت و سرپرستی از هم متمایز شدند و هر یک وظایف متفاوتی را بر عهده گرفتند. در شرایط جدید، سرپرست در جایگاه مدیر تیم، کارگاه و بخش‌های کوچکتر سازمان قرار می‌گرفت و می‌بایست با کمک زیرمجموعه‌اش اهداف مدیران ارشد سازمان را برآورده می‌کرد. در این یک قرن، نقش سرپرست به‌مرور توسعه و تکامل پیدا کرد و تخصصی‌تر شد. امروزه سرپرست دیگر در تعیین خط‌مشی سازمان دخالت خاصی ندارد و بیشتر در نقش مفسر آن است. پیش‌ از این، سرپرست‌ها معمولاً به خاطر سابقه‌ی طولانی و براساس تجربه انتخاب می‌شدند و به خاطر همین عموماً در تعیین سیاست‌های کلان و راهبردی سازمان حضور داشتند. این مفهوم اکنون دگرگون شده و شایستگی و توانایی جزء ملاک‌های انتخاب سرپرست به شمار می‌آید.

سرپرستی مهارتی ویژه و کاربردی است و هر کسی نمی‌تواند وارد این حوزه شود. سرپرست باید بتواند بین اعضای گروهش تعامل و همکاری ایجاد کند، اهداف مجموعه را به‌درستی تعیین نماید و از قدرت مدیریت و رهبری مناسبی برخوردار باشد. یکی از منابع جامع و کاربردی برای آشنایی با این مفهوم، کتاب اصول سرپرستی نوشته‌ی محمدجعفر زرین نگار است که تلاش کرده کلیات این موضوع را تشریح نموده و مهارت‌های موردنیاز برای آن را آموزش دهد.

سرپرست، بسته به نوع سازمان و ابعاد تیمش، ممکن است وظایف متفاوتی را بر عهده داشته باشد. اما به‌طورکلی می‌توان گفت، همه‌ی آن‌ها باید توانایی برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت، هماهنگی و نظارت را داشته باشند. درواقع این‌ها مهم‌ترین مبانی برای سرپرستی هستند. او باید هم مجموعه‌ی خود را کنترل و هدایت کند و هم قادر باشد به بهترین شکل بین آن‌ها و سازمان ارتباط برقرار نماید. همین موضوع باعث حساسیت و پیچیدگی این پست شده. محمدجعفر زرین نگار نویسنده‌ی کتاب اصول سرپرستی، در رشته‌ی مدیریت دولتی تحصیل‌کرده و سال‌ها جزء مدیران سازمانی بوده. او همچنین مدرس رشته‌ی مدیریت است و مباحث مختلفی را در این رشته تدریس می‌کند. او در کتاب پیش‌رو اصولی را تشریح نموده که هر سرپرستی باید آن‌ها را شناخته و به کار ببندد تا بتواند اهداف گروه خود و سازمان را به بهترین شکل برآورده کند.

کتاب اصول سرپرستی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده و به بازار عرضه نموده است.

کتاب اصول سرپرستی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر به دانشجویان رشته‌های مدیریت و همین‌طور مدیران سازمانی توصیه می‌شود.

با محمدجعفر زرین نگار بیشتر آشنا شویم

محمدجعفر زرین نگار (متولد 1358) مدیر، استاد دانشگاه و مؤلف است. او دکترای مدیریت دولتی دارد و سال‌ها به‌عنوان مدیر منابع انسانی فعالیت داشته. زرین نگار در زمینه‌ی سرپرستی و مدیریت تخصص دارد. کتاب‌های «مدیریت منابع انسانی» و «اصول سرپرستی» از آثار منتشرشده‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب اصول سرپرستی می‌خوانیم

در اولین مرحله، رشد سازمان از طریق بروز خلاقیت صورت می‌پذیرد، در حالی که دوره بعدی رشد مبتنی بر هدایت است. در ابتدا مدیر جدید و افراد پرنفوذ سازمان برای مقابله با بحران رهبری، به شیوه‌هایی خلاقانه خط مشی‌هایی را برای اداره سازمان اتخاذ می‌کنند؛ در این مرحله رفتار با سرپرستان سطوح عملیاتی جنبه دستوری دارد، ولی با افزایش سطح تجربه، مدیران سطوح عملیاتی تقاضای استقلال بیشتری خواهند داشت؛ به‌طوری که سرانجام بحران استقلال پیش می‌آید و مدیر با افزایش اختیارات آنها، رشد سازمان را تداوم می‌بخشد.

در نتیجه، ساختار سازمانی گرایش به غیرمتمرکز شدن پیدا می‌کند، به‌طوری که پس از مدتی مدیران سطوح عالی متوجه می‌شوند به‌تدریج کنترل بسیاری از عملیات را از دست داده‌اند. به این ترتیب، بحران کنترل جلوه‌گر می‌شود. راه‌حل مؤثر برای بحران کنترل، ایجاد هماهنگی است. این امر از طریق وضع خط مشی در زمینه‌های گوناگون امکان‌پذیر می‌شود، زیرا بازگشت به سیستم متمرکز مطلوب نیست، به‌ویژه با توجه به آنکه سیستم متمرکز، در میان افراد بهره‌مندشده از آزادی عمل، نوعی انزجار و تنفر ایجاد می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفهوم سرپرست و سرپرستی
فصل دوم: مفاهیم کلی سازمان و مدیریت
فصل سوم: مسئولیت و تفویض اختیار
فصل چهارم: تصمیم‌گیری
فصل پنجم: مدیریت زمان
فصل ششم: مدیریت خشم
فصل هفتم: مدیریت تغییر
فصل هشتم: ارتباط مؤثر
فصل نهم: ارزیابی کارکنان
فصل دهم: بهبود شرایط فیزیکی محیط کار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول سرپرستی: ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و کارشناسان و مدیران سازمان‌ها
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-622-218-138-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول سرپرستی

پوریا اصغرزاده
۱۴۰۲/۵/۲۶
انتشارات خاص و هنرمند دیباگران هچون گذشته با شناخت نیازهای حیاتی و پاشنه‌های آشیل جامعه و مردمانمان، جهت آشنایی و آماده سازی با، علوم نوین نوآوری، خلاقیت، مشاغل اجتماعی نرم افزار، مهارت نرم، داده کاوی و.... این بار به معرفی شرح وظایف سرپرستی کارگاه و نکات کاربردی می‌پردازد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اصول سرپرستی

برای دریافت کتاب اصول سرپرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.