معرفی و دانلود کتاب دام توصیه: فروتن باشید، کنجکاو بمانید و شیوه رهبری‌تان را تغییر دهید

عکس جلد کتاب دام توصیه: فروتن باشید، کنجکاو بمانید و شیوه رهبری‌تان را تغییر دهید
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دام توصیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دام توصیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دام توصیه: فروتن باشید، کنجکاو بمانید و شیوه رهبری‌تان را تغییر دهید

کتاب دام توصیه نوشته‌ی مایکل بانگی استانیر از نویسندگان پرفروش جهان، از جمله کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی موفقیت و رهبری نوشته شده. استانیر در این اثر به شما می‌‌آموزد که چگونه می‌توانید با تمرین‌ کردن برخی از عادت‌ها، شیوه‌ی رهبری‌تان را تغییر دهید تا به نتایج بهتری برسید.

درباره‌ی کتاب دام توصیه

کتاب «دام توصیه» (The Advice Trap) یک اثر الهام‌بخش و یاری‌دهنده به قلم مایکل بانگی استانیر (Michael Bungay Stanier) است. این کتاب بر تغییر دادن روش زندگی برای رسیدن به بهره‌وری بیشتر تاکید دارد.مایکل بانگی استانیر با نوشتن کتاب دام توصیه، قصد دارد به خواننده بیاموزد که با در پیش گرفتن برخی توصیه‌های ساده، می‌تواند قدرت رهبری را در خود تقویت کند و فراتر از آن، به یک مربی خوب تبدیل شود.

یکی از اصولی که در این کتاب، مرتب از آن صحبت می‌شود، تمرین کردن است. او تعلیم دادن و تعلیم گرفتن را بخشی از این تمرین می‌داند و به خواننده می‌آموزد چگونه ایده‌های ذهنی‌اش را به واقعیت تبدیل کند. از دیگر مطالب مهمی که نویسنده در کتاب دام توصیه به آن اشاره می‌کند، این است که یک رهبر باید بداند کار اصلی او مدیریت کردن است و می‌بایست وظایف جزئی‌تر را به دیگران بسپارد. با به کار گرفتن این روش، فرد می‌تواند به یک رهبر و مربی موفق تبدیل شود و تیم را به هدفی که در ذهن خود دارد برساند.

می‌توان گفت این کتاب اثر کارآمدی برای اداره‌ی سازمان‌هاست. در حقیقت با استفاده از پیشنهادهای کتاب دام توصیه، امکان ارائه راهکارهای اساسی برای دوری از تنبلی و جلوگیری از کندکاری در اداره‌ها وجود دارد. اما اگر بخواهیم یک آموزه را به عنوان اصلی‌ترین نکته‌ی کتاب در نظر بگیریم، باید به اصل کمتر صحبت کردن و بیشتر پرسیدن اشاره کنیم. مایکل بانگی استانیر به‌درستی اشاره می‌کند که شاهراه تبدیل شدن به یک رهبر موفق، کنجکاو بودن و تبدیل کردن این کنجکاوی به یک عادت است. تقویت حس کنجکاوی به فرد کمک می‌کند که هر روز و هر ثانیه به‌دنبال یادگیری علوم و مهارت‌های جدید پیشروی کند و این مسئله به طور مستقیم بر مهارت مدیریت او تاثیر می‌گذارد.

کتاب دام توصیه در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول کتاب به چگونگی تغییر دادن عادت‌ها و چرایی دشوار بودن آن می‌پردازد و به خواننده می‌آموزد که چطور می‌تواند بر عادت نصیحت کردن غلبه کند. بخش دوم ابزارهای خاص‌ و کاربردی برای حفظ حس کنجکاوی را در اختیار مخاطب می‌گذارد و با کنار هم قرار دادن پنج شعار محوری مانند راهنمایی کردن، یافتن چالش واقعی و ... خواننده را در این راه همراهی می‌کند. بخش سوم نیز به خواننده کمک می‌کند تا راه و رسم راهنمایی خودش را شناسایی کند و بر سخاوت داشتن و بخشنده بودن تاکید می‌ورزد.

گفتنی است که کار ترجمه‌ی کتاب دام توصیه بر عهده‌ی محمد یوسفی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب دام توصیه

  • مختصر، قوی و درست! مایکل بانگی استانیر یک بار دیگر تلنگری اساسی به مخاطب می‌زند. (ست گاردین)
  • دام توصیه‌ دارویی برای کُندکاری دستگاه اداری است. اگر این کتاب را نداشته باشید، نمی‌توانید تبدیل به یک رهبر شوید. (جنیفر پیلور)
  • مایکل بانگی استانیر در این کتاب به ارتقای طرز تفکر ما راجع ‌به مربیگری و نحوه‌ی ایجاد مدل ذهنی‌مان به زندگی کمک می‌کند. (جین فیلیپه کورتیوس)

کتاب دام توصیه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از جمله‌ی کسانی هستید که دوست دارند مهارت‌های رهبری و مدیریت را در خود تقویت کنند، کتاب دام توصیه انتخاب خوبی برای شماست.

با مایکل بانگی استانیر بیشتر آشنا شویم

مایکل بانگی استانیر نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروشی همچون «پایان مالاریا»، «کارهای بزرگ‌تری انجام دهید»، «ناپدید شوید و بروید» و «راه‌ و رسم مربیگری» است. او بنیان‌گذار اصلی شرکت Box of Crayons و اولین مربی سال کانادایی است. این شرکت سال‌هاست که به سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف در سراسر جهان کمک می‌کند تا به بهره‌وری بیشتر برسند. همچنین می‌تواند ابزارهایی را به مدیران ارائه کند تا بتوانند در کمتر از ده دقیقه تبدیل به یک مربی حرفه‌ای شوند. مایکل بانگی استانیر به‌طور منظم با مخاطبان جهانی‌اش از راه ویدئوکنفرانس و جلسات مختلف ارتباط برقرار می‌کند.

در بخشی از کتاب دام توصیه: فروتن باشید، کنجکاو بمانید و شیوه رهبری‌تان را تغییر دهید می‌خوانیم

می‌گویند تا زمانی که مطالعه‌ی کافی نداشته باشید، نمی‌توانید نویسنده‌ی خوبی شوید. فکر می‌کنم حقیقت دارد. این مطلب در مورد مربی ‌بودن نیز درست است. زمانی می‌توانید تبدیل به یک مربی عالی شوید که تمایل داشته باشید خودتان نیز تحت تعلیم قرار بگیرید. فواید این کار فراتر از فقط تحت تعلیم قرار گرفتن، مثل افزایش تمرکز، شجاعت و انعطاف‌پذیری، است. بلکه به اصول اولیۀ رهبری یعنی همدلی، آگاهی و تواضع برمی‌گردد. یعنی بفهمید یادگیری یعنی چه (با چه سختی‌هایی همراه است)؛ قدر حس خوب لحظاتی را بدانید که به آگاهی می‌رسید؛ اضطراب‌ و فواید آسیب‌پذیری را تجربه کنید.

چطور تحت تعلیم قرار بگیریم؟ مطمئنم با خودتان می‌گویید: «واقعاً؟ این کتاب رو انتخاب کردم که یاد بگیرم چطور دیگران را کمتر توصیه‌ کنم. حالا اصرار داری که آسیب‌پذیر باشم؟ دقیقاً چطور به اینجا رسیدیم؟» اگر آسیب‌پذیر بودن به ‌نوعی به در اختیار داشتن قدرت و حفظ کنترل ربط داشته باشد، یکی از تغییر مسیرها به سمت آسیب‌پذیری این است که تمایل داشته باشید تحت تعلیم قرار بگیرید. یعنی فقط تظاهر نکنید و واقعاً تمایل داشته باشید که با چند سؤال قوی درونتان را آشکار کنید. پیش از اینکه اولین آموزش مربیگری‌ خود را داشته باشم، شخصی در زندگی‌ام بود که بیش از بیست سال به من تعلیم می‌داد. بیشتر اوقات سعی می‌کردم از تعلیم گرفتن دوری کنم. با بیشتر ترفندها آشنا هستم، به‌سرعت فکر و صحبت می‌کنم و در نتیجه می‌توانم خیلی خوب تظاهر کنم که در حال تعلیم گرفتن هستم و در این مدت از مواردی که دوست ندارم دوری کنم.

فهرست مطالب کتاب

دیگران در مدح این کتاب چه گفته‌اند!
مقدمه
بخش اول) هیولای توصیه‌ را رام کنید
تغییر راحت در برابر تغییر سخت
نحوه‌ی رام کردن هیولای توصیه‌
بخش دوم) کنجکاوی بیشتری به خرج دهید
مربیگری راحت است
کلاس پیشرفته‌ی 1: خودتان را برای موفقیت آماده کنید.
کشف چالش واقعی
کلاس پیشرفته‌ی 2: تکرار
خروجی‌ها را ببندید
کلاس پیشرفته‌ی 3: احساسِ حس خوب را بیابید
به ‌دنبال اشباع ‌شدن باشید
کلاس پیشرفته‌ی 4: بازخورد بگیرید، سریع و آهسته!
از ترس‌های قدیمی فاصله بگیرید
کلاس پیشرفته‌ی 5: وضعیت موجود بسیار قدرتمند است، قدرتی تاریک.
بخش سوم) تسلط بر عادت مربیگری
سخاوتمند باشید
آسیب‌پذیر باشید
دانشجو باشید!
توصیه‌کننده باشید
نتیجه‌گیری
گنجینه‌ای از نکات ارزشمند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دام توصیه: فروتن باشید، کنجکاو بمانید و شیوه رهبری‌تان را تغییر دهید
نویسنده
مترجممحمد یوسفی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-5213-03-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دام توصیه

Hamid Reza Sadeghi
۱۴۰۲/۷/۱
درود بر شما خوبان روزگار اول از همه عرض کنم که کتابراه یک نرم افزار جامع و کلیدی برای دوستداران فرهنگ و تمدن و اعتلای عادت ناب مطالعه است چه کتب متنی و چه کتب صوتی و اما کتاب دام توصیه یه کتاب عالی و فوق العاده است حتما دانلود کنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دام توصیه

برای دریافت کتاب دام توصیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.