معرفی و دانلود کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان: فیزیولوژی، تغذیه، روانشناسی و آماده سازی کشتی گیران

عکس جلد کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان: فیزیولوژی، تغذیه، روانشناسی و آماده سازی کشتی گیران
قیمت:
۱۰۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان: فیزیولوژی، تغذیه، روانشناسی و آماده سازی کشتی گیران

کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان نوشته‌ی کامبیز مرادی و نوید لطفی، به بررسی و معرفی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی در ایران،‌ یعنی کُشتی، می‌پردازد؛ پرافتخارترین ورزش ایران در مسابقات جهانی المپیک که ورزشکارانمان از دیرباز، در میادین رقابتی این رشته موفقیت‌های بی‌نظیری را کسب کرده‌اند. نویسندگان کتاب پیش رو، راهنمای جامعی را در راستای آموزش صحیح و اصولی مربیگری کشتی گردآوری کرده و در اختیار کارشناسان این رشته قرار داده‌اند.

درباره‌ی کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان

اکثر قریب به اتفاق ایرانیان می‌دانند که کشتی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در کشور ماست و قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی‌های زیادی را در عرصه‌های بین‌المللی، برای ورزشکاران به ارمغان آورده است. اما برای تداوم این موفقیت، حفظ نام و کسب مدال‌های بیشتر جهانی چه تدابیری باید اندیشید؟ این یک پرسش مهم و اساسی است که کامبیز مرادی و نوید لطفی در کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان به آن پرداخته‌اند. برای پیشرفت روزافزون در عرصه‌ی کشتی و حفظ جایگاه ویژه‌ی ورزشکارانمان، ملزم به برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در تمام مراحل آموزشی، اجرایی و پژوهشی هستیم.

ورزشکاران هر رشته‌ای با آرزوی موفقیت و کسب مدال و افتخارآفرینی به میادین می‌روند و حفظ جایگاه برتر و ادامه‌ی مسابقات به بهترین شکل برای یک ورزشکار حرفه‌ای مستلزم تلاش روزانه، استمرار و داشتن روحیه‌ای قوی است. درست همین‌جاست که در کنار عوامل مختلفی چون وراثت، شرایط جسمی، فیزیولوژی بدن و ... نقش بسیار مهم و کلیدی مربی و مربیگری نیز آشکار می‌شود. مربیگری در ورزش به معنای انتقال دانش مربوط به فعالیت‌ها و دستورالعمل‌هایی است که ورزشکار یا یک تیم از ورزشکاران را در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار داده و آن‌ها را به پیروزی نزدیک می‌کند. کامبیز مرادی و نوید لطفی در کتاب پیش رو نقش مربی را تنها مربوط به شناخت و باور استعدادهای بالقوه‌ی ورزشکاران نمی‌دانند، بلکه به عقیده‌ی آن‌ها، مربیان ملزم به تشخیص، درک و تأمین سایر نیازهای تیم خود نیز هستند.

در کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان به‌طور خاص به مربیگری در رشته‌ی کشتی پرداخته شده و بررسی دقیقی از علم تمرین، شامل فعالیت‌ها و به‌روزترین و کاربردی‌ترین تمرینات تیم‌های جهان صورت گرفته است. کامبیز لطفی و نوید مرادی آخرین مقالات علمی مربوط به این رشته‌ی ورزشی را، در سال 2020، تحت‌عنوان «فیزیولوژی و تغذیه در کشتی‌گیران» در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند که در کنار مطالب این کتاب اطلاعات بسیار مفیدی را به معلومات مربیان این رشته و علاقه‌مندان به آن اضافه می‌کند.

کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان شامل 4 بخش اصلی است. «مبانی فیزیولوژی در کشتی»، «تغذیه، متابولیسم و کنترل وزن در کشتی‌گیران»، «آسیب‌های شایع و اصول روان‌شناسی ورزشی در کشتی» و «زمان‌بندی و طراحی تمرینات آماده‌سازی در کشتی» عناوین این چهار بخش هستند که در هر کدام از آن‌ها، اطلاعات جامع و دقیقی به مربیان و دیگر علاقه‌مندان رشته‌ی ورزشی کشتی ارائه شده است. کامبیز مرادی و نوید لطفی در متن تألیفی خود از مقالات، مباحث و نظرات اساتید به‌نام رشته‌ی تربیت‌بدنی نیز بهره برده و کتاب راهنمای بسیار کاملی را در اختیار جامعه‌ی ورزشی ایران قرار داده‌اند.

کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان را انتشارات حتمی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب مربیان کشتی هستند. اما کشتی‌گیرا، قهرمانان کشتی و علاقه‌مندان به این رشته‌ی محبوب ورزشی نیز از خواندن آن لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان: فیزیولوژی، تغذیه، روانشناسی و آماده سازی کشتی گیران می‌خوانیم

زمانی که یک ورزشکار انگیزه‌ی بیرونی دارد، ممکن است در آغاز موفقیت کسب کند، اما آنچه در نهایت اتفاق می‌افتد این است که انگیزه‌ی او به‌آرامی محو می‌شود و این امر فقط منجر به سوختن ورزشکار می‌شود. سوختن اصطلاحی است که برای توصیف خستگی جسمانی و روانی یک ورزشکار استفاده می‌شود. چرا این موضوع اتفاق می‌افتد؟ این نوع ورزشکار نیز سخت کار می‌کند، اما تنها برای پاداش، جایزه، پول و بورسیه تحصیلی، سخت تمرین می‌کند. پس از اینکه ورزشکار این اشیا خارجی را که انگیزه دستیابی به آن‌ها را دارد، به دست آورد چه اتفاقی می‌افتد؟ دلیل آن‌ها برای ادامه کار و تلاش چیست؟ هیچ چیزی! دلایل یا خواسته دیگری وجود ندارد که بخواهید به پیشرفت خود ادامه دهید. از آنجا که تنها انگیزه این ورزشکار داشتن این پاداش‌های بیرونی است، پس از رسیدن به آن‌ها، ارضا شده و فاقد انگیزه خواهندشد. در واقع، در موضوع معروفیت برای موفقیت‌های ورزشی مشکلی وجود ندارد و چیزی است که باید بسیار به آن افتخار کنید و باید آن را جشن گرفت، اما این موضوع تنها زمانی می‌تواند مفید باشد که هدف اصلی فرد، بهترین شدن باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مبانی فیزیولوژی در کشتی
فصل 1: فواید مثبت ورزش کشتی
فصل 2: سیستم عضلانی
فصل 3: سیستم عصبی
فصل 4: سیستم قلبی‌عروقی
فصل 5: سیستم گوارش
فصل 6: سیستم درون‌ریز
فصل 7: سیستم‌های تولید انرژی و علل خستگی
بخش 2: تغذیه، متابولیسم و کنترل وزن در کشتی‌گیران
فصل 8: تغذیه و متابولیسم در کشتی
فصل 9: تعادل آب، الکترولیت‌ها و هیدراسیون
فصل 10: تعادل انرژی و حفظ وزن مطلوب
فصل 11: ملاحظات ویژه بعد از وزن‌کشی
فصل 12: مکمل ‌های غذایی در کشتی
بخش 3: آسیب‌های شایع و اصول روانشناسی ورزشی در کشتی
فصل 13: آسیب ‌های شایع در کشتی
فصل 14: روانشناسی در کشتی
بخش 4: زمان‌بندی و طراحی تمرینات آماده‌سازی در کشتی
فصل 15: اصول علم تمرین
فصل 16: زمان بندی تمرین
فصل 17: انواع تمرینات آماده‌سازی
فصل 18: ملاحظات تمرینی مربوط به کودکان و نوجوانان
فصل 19: ارزیابی فیزیولوژیکی و تعیین بیش‌تمرینی
فصل 20: کوچینگ
فصل 21: آزمون‌های ارزیابی آمادگی جسمانی کشتی‌گیران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان: فیزیولوژی، تغذیه، روانشناسی و آماده سازی کشتی گیران
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-600-355-498-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان

برای دریافت کتاب اصول و مبانی کشتی برای مربیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.