معرفی و دانلود کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی

برای دانلود قانونی کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی

کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی تألیف و گردآوری کونیهیرو ساکوما، اجزی این ماهیچه‌ی مهم و گسترده‌ی بدن را تشریح می‌کند و نحوه‌ی عملکرد آن را توضیح می‌دهد. این کتاب علمی، ضمن بررسی وضعیت ماهیچه‌های اسکلتی در دوره‌ی پیری، در مورد نقش و تأثیر گونه‌های فعال اکسیژن، پروتئین‌های شوک حرارتی (HSP)، AMPK، میتوکندری، آندروژن‌ها و هورمون‌های جنسی در متابولیسم این عضلات بحث می‌کند.

درباره‌ی کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی

عضلات اسکلتی، بافت‌های ماهیچه‌ای هستند که به اسکلت چسبیده‌اند و وظیفه‌ی حرکت اندام‌ها را بر عهده دارند. این عضلات بیشتر از سی‌درصد توده‌ی بدن را تشکیل می‌دهند و به‌نوعی بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عضو بدن انسان محسوب می‌شوند. ما به‌وسیله‌ی همین عضلات است که می‌توانیم راه برویم، بدویم یا وزنه‌ها را بلند و جابه‌جا کنیم. این ماهیچه‌ها از فیبرهایی با سلول‌های استوانه‌ای بلند تشکیل‌ شده‌اند (طول هر سلول بین یک تا چهل میلی‌متر است) و اصطلاحاً چندهسته‌ای هستند. یعنی هر سلول این بافت چندین هسته دارد. نکته‌ی دیگر این‌که این بافت‌ها، به‌صورت ارادی کار می‌کنند و انسان به شکل خودآگاه می‌تواند آن‌ها را تکان دهد. ماهیچه‌های اسکلتی در حفظ شکل و حالت بدن نیز نقش بسیار مهمی دارند. علاوه بر این‌که به استحکام و مقاومت اسکلت‌ها کمک می‌کنند، تأثیر به‌سزایی در متابولیسم کل بدن و مصرف انرژی آن هم دارند. بنابراین با شناخت این عضلات و درک کارکرد آن‌ها، می‌توان دلایل زوال و ضعف آن‌ها را بررسی نمود و با اتخاذ استراتژی‌های مناسب آن‌ها را بهبود داد.

کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی (Basic Biology and Current Understanding of Skeletal Muscles) تألیف کونیهیرو ساکوما (Kunihiro Sakuma)، اثری است که به این عضو بدن می‌پردازد و سعی دارد اجزا و بافت آن را تشریح نماید. این کتاب پژوهشی نحوه‌ی رشد و تکامل این ماهیچه‌ها را توضیح می‌دهد و از زوال و افت آن صحبت می‌کند.

ماهیچه‌های اسکلتی با فرآیند پیچیده‌ای کار می‌کنند. در این پروسه، سیگنال‌های عصبی، چندین پروتئین و منابع انرژی نقش دارند و با تعامل با یکدیگر باعث می‌شوند این بافت‌ها به حرکت درآیند. این فرآیند در طول روز بارها و بارها در ما تکرار می‌شود. اما گاهی بیماری‌ها و آسیب‌هایی باعث می‌شوند در کارکرد آن‌ها اختلال ایجاد شود و نتوان آن‌چنان‌ که باید از این عضلات استفاده کرد. همین‌طور پیری و کهولت سن از دیگر دلایلی هستند که باعث می‌شوند این بافت‌ها ضعیف‌تر شوند. پیشرفت علوم پزشکی در سال‌های اخیر، درک بهتری از ساختمان و اجزای این عضلات مهم به دست داده است و باعث شده درمان‌های مؤثرتری برای آن‌ها پیدا شود. دکتر کونیهیرو ساکوما، فیزیولوژیست و استاد دانشگاه فنی توکیو، در کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی ده مقاله از متخصصان بیوشیمی و بیولوژی مولکولی گردآوری کرده که هریک از آن‌ها از جنبه‌ای متفاوت این بافت را بررسی می‌کنند. ساکوما که به شکل تخصصی بر روی عضلات اسکلتی تحقیق می‌کند، در این مقالات کوشیده به نقش گونه‌های فعال اکسیژن، پروتئین‌های شوک حرارتی (HSP)، AMPK، میتوکندری، آندروژن‌ها و هورمون‌های جنسی در متابولیسم این عضلات بپردازند و تأثیر آن‌ها را بر عملکرد این بافت بررسی کنند.

کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی را نشر حتمی با ترجمه‌ی حامد علی‌زاده پهلوانی، حمیدرضا بوعلی، علی زین‌الدینی‌فر، غلامرضا احمدنیا، مسعود جوکار و کامبیز مرادی منتشر کرده است.

کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی برای چه کسانی مناسب است؟

فیزیولوژیست‌ها و علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی پزشکی ورزشی می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند. همین‌طور اگر ورزشکار یا مربی‌ای حرفه‌ای هستید، این کتاب می‌تواند درک مناسبی از عضلات بدن برایتان فراهم کند.

در بخشی از کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی می‌خوانیم

استرس اکسیداتیو و اختلال متابولیک

میزان متابولیسم پایه و متابولیسم انرژی کل بدن با پیری کاهش می‌یابد. همچنین کاهش توده عضلانی مشاهده شده است زیرا عضله بافت اصلی مصرف کننده انرژی در بدن است. گزارش شده است که کاهش توده بدون چربی با پیری، کاهش مصرف انرژی در حال استراحت را توجیه می‌کند. علاوه بر این، فعالیت آنزیم‌های درگیر در متابولیسم هوازی در میتوکندری عضله، مانند سیتوکروم اکسیداز cو سیترات سنتاز با پیری کاهش می‌یابند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: سلسله‌مراتب سلول بنیادی در سلول‌های ماهواره‌ای عضله
فصل 2: مکانیسم‌های سلولی تنظیم‌کننده‌ٔ متابولیسم پروتئین در سلول‌های عضلات اسکلتی: تغییرات سیگنالینگ داخل سلولی حاکم بر سنتز و تخریب پروتئین مرتبط با سن
فصل 3: عملکردهای بیولوژیکی ایزوفرم‌های فاکتور رشد شبه انسولین 1 (IGF-I) و پروتئین‌های متصل به IGF در عضله‌ٔ اسکلتی
فصل 4: مروری بر استراتژی‌های درمانی برای جلوگیری از سارکوپنیا
فصل 5: هدایت سیگنال ناشی از استرس اکسیداتیو در عضله‌ٔ اسکلتی
فصل 6: نقش عملکردی پروتئین‌های شوک حرارتی در عضله‌ٔ اسکلتی
فصل 7: استرس مکانیکی و ساختار میوفیبریل
فصل 8: AMPK؛ مکانیسم‌های مولکولی سازگاری‌های متابولیک در عضله‌ٔ اسکلتی
فصل 9: نقشی برای میتوکندری به عنوان یک تنظیم کننده بالقوه‌ٔ میوژنز
فصل 10: سازگاری عضلات اسکلتی و استروئیدوژنز موضعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی
نویسنده
مترجمحامد علی زاده پهلوانی، حمیدرضا بوعلی، علی زین الدینی فر، غلامرضا احمدنیا، مسعود جوکار، کامبیز مرادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات347
زبانفارسی
شابک978-600-355-100-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی

برای دریافت کتاب بیولوژی پایه و درک رایج از عضله اسکلتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.