معرفی و دانلود کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد

عکس جلد کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد

عجیب‌ترین هکر تاریخ را می‌شناسید؟ کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد نوشته‌ی اندی گرینبرگ، اسرار و زوایای پنهان زندگی این نابغه‌ی دنیای هک را بیان کرده و به ماجرای خطرناک‌ترین حمله اینترنتی تاریخ و دستگیری هاچینز نیز می‌پردازد.

درباره کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد:

عامه مردم با شنیدن نام هک و هکرها، اولین چیزی که به ذهنشان خطور می‌کند، تبهکاری است. با این حال این موضوع شامل همه‌ی تبهکارها نمی‌شود. هکرهایی هستند که استعداد و توانایی خود را برای جلوگیری از کارهای خلاف اینترنتی به کار می‌گیرند. مارکوس هاچینز (Marcus Hutchins) نیز یکی از همین هکرها به شمار می‌آید. این هکر جوان علی‌رغم سن کم‌اش زندگی مهیجی را پشت سر گذاشته است.

او زمانی که تنها 22 سال داشت به تنهایی از خطرناک‌ترین حمله اینترنتی تاریخ جلوگیری کرد. سپس اف بی آی او را دستگیر کرد و ماجراهای عجیب و غریبی در زندگیش پیش آمد. ماجرای این حمله تاریخی از این قرار است که بدافزاری به بیشتر قسمت‌های دنیا نفوذ کرده بود. این نرم‌افزار خودش را تکثیر می‌کرد و داده‌های صدها هزار رایانه را نابود کرده بود. هاچینز اما تنها هکری بود که توانست این بدافزار را بیابد و کلید نابودی آن را روشن کند. به لطف پیگیری و البته تلاش‌های او جهان خطر این بدافزار را از سر گذراند.

دستاوردهای افسانه‌ای مارکوس هاچینز به عنوان هکری کلاه سفید، تعریف و تمجیدهای بی‌شماری برای وی به ارمغان آورد. او هواداران بسیاری در سرتاسر دنیا پیدا کرده بود و بهترین هکرهای دنیا از او به عنوان مهمان ویژه دعوت می‌کردند. حقیقتاً مارکوس هاچینز شایسته‌ی این همه تقدیر بود. پسری خجالتی که از منطقه‌ای دورافتاده از انگلستان با لپ تاپش، دنیای دیجیتال را نجات داد.

اندی گرینبرگ (Andy Greenberg) شرح بیشتر از زندگی جالب او را در کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد (The Confessions of Marcus Hutchins, the Hacker Who Saved the Internet) برای شما ارائه داده است.

کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنیای امنیت و هک و یا به کتاب‌های زندگینامه‌ای علاقه دارید، خواندن این کتاب را دست ندهید.

در بخشی از کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد می‌خوانیم:

هاچینز نمی‌دانست این کرم رایانه‌ای با هدف تبهکاری اینترنتی ساخته شده بود یا آن جوان، کرم را برای سر کار گذاشتن دیگران درست کرده است. با این حال از این کار حسابی تحت تاثیر قرار گرفت. او با خودش می‌گفت: ببین برنامه نویسی چه کارهایی می‌تواند انجام می‌دهد. می‌خواهم کارهایی مثل این انجام دهم. هاچینز زمانی که تازه چهارده سالش شده بود، شیرین کاری خودش را در انجمن هکرها منتشر کرد. مارکوس نرم افزار ساده برای سرقت گذرواژه درست کرده بود. این نرم افزار پس از نصب در رایانه، گذرواژه‌هایی که در مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer)، ذخیره شده بود را سرقت می‌کرد. این گذرواژه‌ها رمزگذاری شده بود، با این حال مارکوس توانسته بود مکانی که کلید رمزگشایی آن‌ها در مرورگر ذخیره شده را پیدا کند.

فهرست مطالب کتاب

دستگیری پس از نجات دنیا
زوال
توسعه بدافزار
جبران
واناکرای از راه می‌رسد
مکافات عمل
قضاوت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد
نویسنده
مترجممحمد کاملان
ناشر چاپی ماهنامه شبکه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات48
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد

Fatemeh
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
درکل به عنوان کتاب زندگینامه یک شخص خوب بود
و برای علاقمندان به حوزه سایبر سکیوریتی می‌تونه کتاب جذابی باشه
همچنین اینکه در متن از یسری اصطلاحات حوزه سایبری استفاده شده بود میتونه برای متخصصان جذابیت داشته باشه
و یه از خوبیای کتاب حجم کمش هست که در سه چهار روز میشه تمومش کرد
درکل به عنوان خوندن یه کتاب جهت تفریح برای فعالان سایبری خوبه
sahar Arian
۱۴۰۱/۹/۷
برای من که یک دانشجوی cybersecurity هستم بسیار جذاب بود 👍🏻
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد

برای دریافت کتاب اعترافات مارکوس هاچینز، هکری که اینترنت را نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.