معرفی و دانلود کتاب افسانه ابردیو

عکس جلد کتاب افسانه ابردیو
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسانه ابردیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسانه ابردیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسانه ابردیو

کتاب افسانه ابردیو اثری از یغما کیهان رمانی تخیلی و اسطوره‌ای درباره‌ی ایستادگی و رزم‌آرایی دو شاه نیکوکار و خردمند در برابر شر است. دو پادشاهی که یکی از شرق و دیگری از غرب، در برابر دیو بدذات و قدرتمندی که قصد دارد تباهی و فساد را در سرتاسر جهان بگستراند، قرار می‌گیرند.

درباره‌ی کتاب افسانه ابردیو

سه کودک با سه سرنوشت متفاوت در یک شب متولد می‌شوند. یکی شاهزاده‌ای خوش‌روی به نام اسپندیاذ است که به دست نیکان تربیت خواهد شد. دیگری فرزند شاه زالومو است که عجیب‌الخلقه و مُرده زاده می‌شود تا هشداری برای آینده باشد. و سومین کودک، ذخیا، هیبتی هیولایی دارد و با گذشت هر سال بیشتر خوی دیو پیدا می‌کند. این سه تولد، مقدمه‌ی یک جنگ بزرگ و جهان‌گیر هستند. ذخیا در پیشگاه ساحری بدذات و شرور آموزش می‌بیند تا برای سلطه بر جهان و برپایی فساد و تباهی آماده شود. دو سرزمین دیگر و شاهان نیکوکارشان، از شرق و از غرب، باید برای مقابله با این ابردیو اهریمن‌خو آماده شوند و با موانعی که یکی پس از دیگری بر سر راه اتحاد آن‌ها قرار می‌گیرد، مقابله کنند.

کتاب افسانه‌ی ابردیو رمانی تخیلی و اساطیری از یغما کیهان است که در سال 1400 توسط نشر سبزان در نوبت اول چاپ شد. این کتاب درباره‌ی یک جهان جادویی و پر از عناصر شگفت‌آور و تخیلی صحبت می‌کند. کیهان برای نوشتن این رمان از افسانه‌ها و اسطوره‌های سامی و آریایی کمک گرفته و با آمیختن اسطوره‌ها با تخیل فراوان، این داستان را خلق کرده است. نکته‌ی جالب دیگر درباره‌ی این کتاب، استفاده‌ی نویسنده از ادبیات و کلمات قدیمی است که با یک واژه‌نامه در ابتدای داستان، توضیح داده شده‌اند. به‌دلیل رنگ‌وبوی اسطوره‌ای و زبان کهن داستان، تجربه‌ی خواندن این رمان شبیه به پیدا کردن و خواندن یک دست‌نوشته‌ی اسرارآمیز قدیمی است و دوست‌داران تاریخ و فرهنگ کهن ایران، از این رمان لذت می‌برند و نکات جالبی را خواهند آموخت.

کتاب افسانه ابردیو برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان مناسب تمامی علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های ایرانی است که در ژانر افسانه‌ای و اسطوره‌ای نوشته شده‌اند.

با یغما کیهان بیشتر آشنا شویم

یدالله غلامی مایانی نویسنده و پژوهشگر هنر معاصر در سال 1343 در تهران زاده شد. مایانی با نام مستعمار یغما کیهان نیز شناخته می‌شود. از یغما کیهان تاکنون «خاطره‌های سپید»، «فیض روح‌القدس»، «پیشامد»، «گفتار در هذیان‌نامه‌ی پریان» و «افسانه‌ی ابردیو» در زمینه‌ی ادبیات داستانی منتشر شده است. آثار ادبی او معمولا الهام‌گرفته از تاریخ و هنر و ادبیات ایرانی-اسلامی هستند و از دانش تخصصی نویسنده تاثیر پذیرفته‌اند. کیهان دکترای ایران‌شناسی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده و در حال حاضر، استاد تاریخ هنر و روش تحقیق در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او همچنین مدیریت طرح تخصصی «دانشنامه‌ی هنر ایران» و عضویت شورای عالی علمی «دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی» را به عهده دارد.

در بخشی از کتاب افسانه ابردیو می‌خوانیم

اتاقی خالی، ‌کِیپ تاون، ‌آفریقای جنوبی، ‌یازده و نیم شب [موسیقی در تاریکی نواخته می‌شود. اتود چاپین. نور موضعی روی اشکال رنگی اسباب بازی می‌تابد. مثلث‌های قرمز و مربع‌های زرد، ‌که در هوا معلقند. نور روی ویلیام پایین می‌آید. ویلیام روی صندلی سمت چپ صحنه نشسته است. کت گرانی پوشیده و کفش‌هایش تمیز و براق است. سمت راستش یک میز خالی است که رویش دو شیء قرار دارد: یک جعبه زرد رنگ و یک مثلث قرمز رنگ. کنار ویلیام یک سیستم پخش موسیقی سیاه است. یک در، بالای صحنه قرار دارد. نور روی اسباب‌بازی‌ها فید می‌شود. موسیقی باقی می‌ماند. کسی به در می‌زند. موسیقی ناگهان قطع می‌شود.]

ویلیام بازه. [در به آرامی باز می‌شود و ژانت وارد می‌شود. یک کیف کوچک در دستش است.]

ویلیام درو ببند. [ژانت در را می‌بندد.]

ویلیام اینجا رو راحت پیدا کردی؟

ژانت مثه بیابونه! باید اینجا تنها باشی؟

ویلیام می‌خوان خرابش کنن.

ژانت هر چی هست مغزت رو ذوب می‌کنه. من ژانتم.

ویلیام اسم من هم ویلیامه. بیا نزدیک‌تر که بتونم ببینمت. [ژانت کیف را زمین می‌گذارد. آرام به طرف ویلیام می‌رود. ویلیام او را دعوت می‌کند که جلوتر بیاید. ژانت روبروی ویلیام می‌ایستد. ویلیام نگاهش می‌کند.]

فهرست مطالب کتاب

افسانه‌ایان
به دنیا آمدند
هراس
اردوی اسپندیاذ
جبّه‌ی شاهی
ابوالهول
چه باید کرد؟
آن‌سوی جهان
کوچ و هنگامه
فرماندهان گرد هم می‌آیند
به‌سوی آوردگاه
عرایض رجال
بیشه‌ی سرگردانی یا گشایش؟
مسخیان در گوی جهان‌بین
گرگ و شغال
دژ و دیو
نحوست اکبر
قهرِ ‌دیو و مُرابِط
قصه‌ی پریزاد
دیوار
رنگین‌کمان کدر
گریز از چنگ جنگ
فرجام قدَرگُردان
تاریخ علیه افسانه
رجعت به گذشته
در حومه‌ی شهر
جولان فُرسیان، سرآغاز
رزمگاه ملتهب
دهشت‌انگیز و چالاک
پس از توفان
خواتین در پرده‌سرای مصالحه
عائلۀ بلیعال
شیر و ببر، شر و جبر
شمشیر واژگون
توفان سومری
کتیبه‌ی وخشگاه
گزیده‌ی واژه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسانه ابردیو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات452
زبانفارسی
شابک978-600-117-602-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افسانه ابردیو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب افسانه ابردیو

برای دریافت کتاب افسانه ابردیو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.