معرفی و دانلود کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات

عکس جلد کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات

کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات، نوشته‌ی احمدرضا صالحی، به ادامه‌ی ماجراهای مهیج و جذاب آریا و صوفیا می‌پردازد. آریا برای مبارزه با اهریمنی پلید که به دنبال به دست آوردن قدرتش است، باید از شاهزاده نسرم کمک بگیرد و از رازهایی مطلع شود که قرن‌ها فراموش شده‌اند. این کتاب صوتی، با همکاری کتابراه و ماه آوا تولید شده و یکی از بهترین داستان‌های فانتزی ایرانی به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات

آریا پس از ماجراها و مبارزاتش با اهریمنان و هیولاهای پلید در کتاب‌های قبلی مجموعه‌ی میدگارد، وارد آمازون می‌شود. او به دنبال یافتن نشانی از دخترعموی گمشده‌ی خودش است و می‌خواهد سلاحی را به دست آورد که بر ارواح غیرزمینی کارگر باشد. زمانی که یک هیولای خپل و سایه‌زده را مجبور به ساختن این سلاح می‌کند، بانوی سرخ‌پوش، «هلاهل» به او حمله‌ور می‌شود. برخلاف انتظار آریا، هلاهل بسیار قدرتمند است و آریا توان مبارزه با او را ندارد. اگر او در این مبارزه شکست بخورد، نه تنها خانواده و دوستانش را به ورطه‌ی نابودی خواهد کشاند، که تمام قدرتش نیز نصیب هلاهل پلید خواهد شد. مبارزه با هلاهل، آریا را به سوی رازها و خاطراتی سوق می‌دهد که قرن‌هاست فراموش شده‌اند و افراد زیادی از آن‌ها اطلاع ندارند.

احمدرضا صالحی، نویسنده‌ی مجموعه کتاب میدگارد، در این جلد، شخصیت‌های جدیدی را وارد داستان می‌کند و جهان میدگارد را واضح‌تر و بزرگ‌تر می‌کند. او به آخرین نسل از ثارها می‌پردازد که با جن‌ها در حال جنگ هستند و اعمال‌شان تأثیری بزرگ بر جهان میدگارد می‌گذارد. این نویسنده‌ی توانمند داستان‌های فانتزی، در مجموعه‌ی میدگارد، از تکنیک «جهان‌سازی (Worldbuilding)» بهره می‌برد و جهانی خیالی، با تاریخچه، مکان‌ها، افسانه‌ها و قهرمانان ویژه می‌سازد تا خواننده را کاملاً درگیر کند. بسیاری از داستان‌های مشهور در ادبیات فانتزی به جهان‌سازی دست زده‌اند و از آن بین می‌توان به سرزمین میانه (Middle-earth) در مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها، نارنیا (Narnia) در مجموعه‌ی سرگذشت نارنیا، دیسک ورلد (Discworld) در مجموعه‌ی جهان صفحه و حتی جهان جادوگری (Wizarding World) در مجموعه‌ی هری پاتر اشاره کرد.

ازطرف دیگر، شخصیت‌پردازی و بررسی پیشینه‌ی شخصیت‌های داستانی در کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به همین علت این رمان کشش و جذابیت بیشتری پیدا کرده است که مخاطب را تا آخرین لحظه درگیر خود می‌کند. با‌این‌حال، برای درک کامل و بهتر داستان این جلد، بهتر است پنج جلد قبلی این مجموعه را نیز خوانده باشید و از وقایع و شخصیت‌های آن‌ها اطلاع داشته باشید.

کتاب میدگارد 6: هزارتوی خاطرات توسط انتشارات یوحنا منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن به طور مشترک توسط کتابراه و نشر صوتی ماه آوا تولید شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های میدگارد

«میدگارد» عنوان کلی رمان‌های فانتزیِ دنباله‌داری است که احمدرضا صالحی سیف آبادی به رشته‌ی تحریر درآورده. او در این مجموعه‌ی جذاب و خواندنی، دنیایی فانتزی را خلق کرده که تلاش می‌کند تا با استفاده از فرهنگ داستانی و تخیلی ایرانی و هیجان‌انگیز شما را با خود همراه کند.

کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های فانتزی علاقه‌مندید و دوست دارید یک نمونه‌ی عالی از داستان فانتزی نوشته شده توسط نویسنده‌ای ایرانی بشنوید، از شنیدن کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات می‌شنویم

در سرزمینی بکر و دور از هیاهوی انسانی، جایی که با نزدیک‌ترین همسایه خود بیش از دو هزار کیلومتر فاصله داشت، دو جزیره متصل به هم در پهنه بیکران اقیانوس آرام و در صلحی موقت روزگار می‌گذراندند.

جزیره جنوبی تحت حکومتی متشکل از آخرین نسل بازمانده از ثارها و همسو با پادشاهی کل عالم پریان یعنی شاه کاظم اداره میشد.

جزیره شمالی نیز از مدت‌ها قبل‌تر از آنکه ثارها در جزیره جنوبی ساکن شوند، تحت اشغال طایفه‌ای قدرتمند از جن‌ها که بعدها به جن‌های غیرمتحد معروف شدند، اداره می‌شد.

با وجود آن که ثارها از لحاظ قدرت جزء برترین قدرت‌های اقلیتی تحت حکومت شاه کاظم به شمار می‌رفتند، اما جن‌های همجوار آن‌ها نیز نژاد متمایزی از گونه خود بودند که تحت حاکمیت پادشاه سیاستمدار خود به حدی قدرتمند شده بودند که از لحاظ قدرت با ثارهای همسایه برابری می‌کردند. از همین جهت طی قرن‌های متمادی جنگ و خصومت پنهانی آن‌ها بر سر مالکیت دریاچه‌ای فی‌مابین آن‌ها موسوم به دریاچه تائوپو، بی‌نتیجه مانده بود.

آن روز نیز بر خلاف ظاهر آرامی که حکایت از آرامش محیط قصر پادشاه ثارها می‌نمود، شرایط کاملاً متشنج بود. تقریباً تمام نگهبان‌ها و حتی اعضای گارد محافظین به دنبال شاهزاده گمشده از قصر خارج شده بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
65 دقیقه
فصل اول: هستی و نیستی - فصل دوم: رذالت
62 دقیقه
فصل سوم: کهنه‌دردهای قدیمی
67 دقیقه
فصل چهارم: کیمیای سرما - فصل پنجم: خیانت ملکه
84 دقیقه
فصل ششم: سرقت ارواح نباتی - فصل هفتم: پیمان با ارباب تاریکی
65 دقیقه
فصل هشتم: رقص نباتی
77 دقیقه
فصل نهم: ژنرال عاشق - فصل دهم: روح پاره‌پاره
79 دقیقه
فصل یازدهم: سیاست‌مدار پیر - فصل دوازدهم: میراث خرکوک
69 دقیقه
فصل سیزدهم: غول آرزوها
61 دقیقه
فصل چهاردهم: این مرد باید همسر من بشه - فصل پانزدهم: منفور
49 دقیقه
فصل شانزدهم: جزیره‌ی نیستی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات
نویسنده
راویپروین دشتی
ناشر چاپیانتشارات یوحنا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات

مظلومی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
کلا داستان از نظر فانتزی و تخیلی بسیار جذاب و قابل دفاع است، اما نقد‌های از جانب خودم دارم که البته نظر خودم هست و میدونم موضوعاتی که بهشون نقد دارم شاید از نظر بعضی خودش جذابیت باشه ولی در هر حال این انتقاداتیه که من دارم 1 وجود عشق‌های ضربدری که فیلم‌های ترکیه‌ای را تداعی میکند و به نظر من نه است جالب نه اخلاقی 2 وجود مکالامات بیهوده و کل کل‌های کودکانه که نویسنده به تصور طنز در داستان آورده اما خواننده ضمن خسته شدن از خواندن این مکالمات احساس میکند نویسنده ممکن است برای پر کردن کتاب از آن بهره برده، هر چند کاملا مشهود است کتاب آن قدر پر بار است که نیازی به پر کردن با مکالمات حشو ندارد 3 وجود برخی تشابهات با داستان هری پاتر هر خواننده حرفه‌ای متوجه میشود این داستان یک داستان کاملا نو و بدیع است و داستانی کاملا متفاوت است اما برخی موضوعات به نظر میرسد از هری پاتر الهام گرفته شده باشد که حیف است با وجود چنین داستان بدیعی با چنین تشابهات غیر ضرور شائبه تقلید از کتاب دیگر در آن وجود داشته باشد 4 وجود روابط غیر ضرور بین دختر و پسرها که با فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد 5 وجود ابهاماتی که در داستان لاینحل باقی مانده که البته امیدوارم در جلدهای بعدی مشخص شود 6 عدم مستقل بودن هر کتاب به صورت جداگانه، کتابها باید طوری نوشته شود که هر جلد یک‌ داستان کامل و مستقل باشد ولی در عین حال به جلدهای بعدی وابسته اما در این کتاب میبینیم که یک جلد داستان ناقص دارد و ادامه کتاب در جلد بعدی وجود دارد و مستقیم به جلد قبلی و بعدی وابسته هست و بدون وجود جلد قبل و بعد داستان مستقلی روایت نمیشود 7 مکالمات به شکلی هست که گویا شخصیت‌های دوست و همراه با هم سر جنگ دارند و مکالماتشان پر تنش است.
اسماعیل نادری نیک
۱۴۰۲/۷/۱۰
انتظار داشتم تا الآن که به جلد 6 رسیدم حداقل یکی-دو تا از شخصیتهای اصلی با مرگشون از داستان حذف بشن که نه تنها اینطور نشد، بلکه شخصیتهایی که قبلاً مُرده بودن دوباره زنده شدن! انگار نویسنده هیچ علاقه ایی برای به تصویر کشیدنه مرگ شخصیتهاش نداره (بجزء هیولاها و دیوها) و همونایی هم که با صحنه‌های مُردن تراژیک مثل سردار سیروس و حواصیل مجدداً زنده شدن. میترسم آخرش پدر و مادر آریا و حتی شاه خورشیدم زنده بشن. شخصیتها در داستان اونقدر زیاد شدن که عملاً خیلی هاشون دیگه هیچ نقشی بجزء سلام و خدافظ گفتن ندارن! متأسفانه در داستان اصلاً به شخصیتهای مفنی پرداخته نمیشه. البته چند وقتی هست که هیچ شخصیت منفی ایی در قصه وجود نداره. تنها شخصیت منفی خفقان و دار و دسته‌اش بودن که فعلاً اونا هم شدن آدم خوبه و در جبهه خیر میجنگن. جبهه شر هم که فقط یکسری هیولای خر زور و بی مغزن که ظاهراً هیچ رهبری ندارن و تو جلد 6 هم خبری ازشون نبود. داستان همش شده روابط عاشقانه، صحبتهای الکی، مبارزات الکی و فلاش بک. متأسفانه جلد به جلد کشش داستان داره کم میشه. پراکندگی و از این شاخه به اون شاخه پریدن در داستان خیلی زیاد شده. بطوریکه یه قسمت هنوز تموم نشه نیمه کاره رها میشه و یه قسمت دیگه شروع میشه. داستان این مجموعه به اندازه کافی طولانی، پُر شاخ و برگ، و پُر شخصیت هست که مخاطب برای به یاد آوری همه وقایع، شخصیتها و ارتباطهاشون باید به ذهنش فشار زیادی بیاره. دیگه نباید با پراکندگی روایت وقایع بیش از پیش ذهن مخاطب رو آشفته کردجداً اگه نسخه صوتی با اجرای زیبای خانم پروین دشتی نبود من بعداز جلد 5 دیگه ادامه‌اش نمیدادم.
مصطفی محمدزاده
۱۴۰۲/۶/۶
با سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران کتابراه
اول ناراحتی خودم و بقیه خوانندگان نسبت به تاخیر زیاد در انتشار کتاب صوتی باعث ریزش شدید در مجموع داستان خیلی خوب بود، اما پیچش‌های داستانی به قدری خوب و گیرا نوشته شدن که متاسفانه باعث شده تمرکز نویسنده روی شخصیت پردازی‌ها کمتر بشه، شخصیت‌هایی مثل
شاه بائوباب، سکویا و چند نفر دیگه مثل شخصیت شون تو فصل قبلی نبوده، و پختگی فصل قبلی رو نداشتن (درگیری سکویا و صوفیا سر آریا از کسی مثل سکویا بعید بود، یه جاهایی خیلی بچگانه رفتار کردن شخصیت‌های داستان)، حتی علاقه صوفیا به آریا هم خوب توجیه نشده، یعنی دلایل قانع کننده‌ای واسش نبوده، هرچند که خود من دلم میخواست این دو به همدیگه علاقه پیدا کنن و امیدوارم نظر آریا هم به صوفیا تغییر کنه نه اینکه با یه پیچش داستانی تینا برگرده پیش آریا (هرچند که رسیدن تینا و آریا به همدیگه مورد انتظارترین بخش کتاب بود که نویسنده دست روی بد چیزی گذاشت واسه خلق یه تراژدی دردناک، البته اگه یهو همه چی عوض نشه) شده، حداقل از روی نظرات این کتاب صوتی باشمارهای قبلی کاملا مشخص. بعدش فکر میکنم اگر کتاب از روایی به نمایشی تغییر کنه خیلی بهتر میشه
وحید شریفی
۱۴۰۲/۷/۵
کلیشه‌ای‌ترین اتفاق قطعا رسیدن تینا و اریا بهم هست که بسیار مسخره و بیخود هست یجوری کتاب نوشته شده انگار همه پسرعمو‌ها تو کف دخترعموهان عهد عتیق که نیست داستان باید جوری بچرخه که صوفیا و اریا با منطق داستان بهترین زوج برای هم بشن کلیات داستان خیلی قشنگ و خوب بود تا نیمه‌ی کتاب که گوش دادم راضی ست و کننده فقط صوفیا کجاست که خب اینم جالبه، در کل آریا یکم شیطون باشه یکم به پدربزرگش بره داستان روند قشنگی داره
نقش خفقان تو این کتاب خیلی قشنگه درکل تعادل خیر شر جالب توضیح داده شده خیلی از نسبت‌های پدری جالب توضیح داده شده تو این کتاب، بنظرم پخته‌ترین کتاب ایرانی هست ک خوندم
نویسنده کاملا با تموم شدن هر جلد پخته تر شده بسیار عالی بود این جلد
آرین نیاسری
۱۴۰۲/۶/۲۷
میدگارد رو میتونم به طور خلاصه کپی برداری ناشیانه‌ای از داستان هری پاتر معرفی کنم که البته با سایر داستان‌ها هم قاطی شده و یه ملغمه‌ای ایجاد کرده تا داستان رو پیش ببره حتی خود اسم میدگارد هم از اساطیر اسکاندیناوی عاریه گرفته شده این داستان بیشتر از اینکه یک داستان مجزا باشه شبیه یک فن فیکشنه (Fan و Fiction) که عملا با شعور مخاطب بازی میکنه. هیچ جنبه هنری در اثر وجود نداره، صحنه پردازی‌ها کاملا ناشیانه انجام شده، نثر شیوا اما کاملا نارسانا مبهمه حتی تشبیه‌ها بعضا متناقض انجام شدن. اسم‌ها به نظر میرسه بدون هیچ تفکری انتخاب شدن انگار صرفا فارسی و عربی بودن اونها مهم بوده. فقط یک اسم "قطمیر" به نظر میرسه معنی خاصی پشتش باشه (البته اگر باشه).
mono ? ?
۱۴۰۲/۶/۴
اصلا به خوبی قسمت‌های قبلی نبود. از داستان‌های عاشقانه‌ای که معلومه واسه پر کردن جای کمبود محتوای اصلی داستان اورده شده بود تا باگ‌هایی مثل اینکه اگه اریا بعد از‌کمک به صوفیا مرید زمهریر شده بود چطوری پس زمهریر با اون قدرتش متوجه این نشده بود که اریا داره کنار چشمش چیکار میکنه، کجا میره و دنبال به چیه...
یکسری جاها اصلا نیازی این نبود که وارد داستان‌های گذشته‌ی کاراکتر‌ها بشه. مثلا داستان بین قطمیر و تارا.. بیش از حد فلش بک داره و اینکه کمتر سراغ داستان بقیه کاراکتر‌ها میره بده. اینطور داستان تکراری و خسته کننده میشه. در کل بنظرم مثل جلد‌های قبلی خوب نبود
علی نخعی
۱۴۰۲/۶/۱۰
درود به آقای صالحی و تشکر از کتابراهاول، لطفا نسخه صوتی حداکثر بعد از ۴ ماه بعد از نسخه متنی تولید شود. دوم، جلد ششم به شناخت، نقش و تاثیر افراد اصلی داستان می پردازد، شناخت دهشت تاریکی، فتروس، ملکه نسیم، زمهریر و.. نقش این افراد در جنگها، دلایل جنگ ها و.. مثلا نقش خفقان به عنوان فرزند ارشد خورشید شاه و گرفتن پادشاهی توسط شاه کاظم و نقش ملکهرنسیم، نقش اثر گذار فطروس که زاده پدر و مادری است که هر دو ولیعهد پادشاهی خودشان هستند ولی دشمن همدیگر و نقش ایشان در تولد تمدنی جدید، نقش زمهریر و... بهر حال رمان بسیار عالی و جذب کننده ای است
hasanmoradi
۱۴۰۲/۵/۲۸
در مورد محتوای کتاب ایرادی نیست ولی اینکه برای صوتی کردن کتاب بالغ بر بیشتر از یک سال زمان میزارین شنونده رو ازار میدم من کل داستان رو تا حدودی یادم رفته چون بعد از نسخه صوتی ۵ خیلی وقته منتظر این ورژن موندم و واقعا دلم رو زده چون شغلم یجوریه نمیتونم نسخه متنی رو بخونم ولی باز هم به احترام شما کتب رو خریداری کردم خواهشا رسیدی کنید،
فاطمه آفتابی
۱۴۰۲/۶/۷
خوب بود اما کاش کمی بیشتر رو شخصیت پردازی شخصیت‌ها کار میشد، بجای این که این قدر تعدادشان زیاد باشه، یا بجای اضافه کردن این طیف گسترده تر موجودات روی توصیف بهتر اونا کار میشد، تا هم پیوستگی قصه حفظ میشد هم خواننده فرصت‌اش رو داشت بیشتر از این که داره یک قصه واحد رو دنبال می‌کنه لذت ببره، داستان یک داستان دنباله داره اما عناصرش پیوسته عوض میشن، میشد دو یا سه قصه خوب نوشت بی اون که همه چیز رو به این پریزاد بیچاره واگذار کرد.
امیر بیکجانی
۱۴۰۲/۵/۲۵
سلام ودرود خدمت جناب صالحی جلد جلد کتابتون زیباست واقعا من لذت بردم از فلاش بک داستانتون که تو کامنتای کتاب متنی میخوندم وبعضی بعنوان ایراد می‌دیدند راستش ایرانی‌ها رو هیچ جور نمیشه راضی نگه داشت. اما من دستمریزاد میگم بهتون و خداقوت همیشه موفق باشید. خیلی وقت مشتاقانه منتظر جلد صوتی کتابتون هستم
Fatemeh Abasi
۱۴۰۲/۵/۲۹
بنظرم بسیار عالی بود. نظرات کتاب متنی رو میخوندم و دیدم خیلی اعتراض دارن نسبت به روند داستان یا پرداخت کم به آریا همچنین زیاد پرداختن به شخصیتهای فرعی ولی وااااقعا اینجوری نبود و بسیار لذت بردمواقعا راضی نگه داشتن همه کار سختیه ولی مطمئنم که ۸۰ درصد خواننده‌ها نظرشون مثبته فقط دیر رسیدن کتاب صوتی اذیت کننده است😩
Ali Ghaffari
۱۴۰۲/۶/۱
موضوع مجموعه رمان‌های میدگارد واقعا جذاب و ستودنی هست.
برای افرادی که علاقه مند به داستان‌های فانتزی و خیالی هستن توصیه میکنم
نحوه ارائه توسط راوی هم فوق العاده دوستداشتنی هست و اصلا از شنیدن صدای ایشون خسته نمیشید
بی صبرانه منتظر بخش هفتم هستم
جلال آسائیان
۱۴۰۲/۸/۱۱
دورود فراوان به دوستان پر تلاش گروه ماه آوا و خسته نباشید به خانم پروین دشتی آقای احمد رضا صالحی به زیبای و با قدرت زهن خود اثر زیبای را خلق کردن که باعث افتخار ما ایرانی ها هستن .بنده در آخرین جلد کتاب نظر خود را عرض میکنم با سپاس فراوان.
اصغر سلحشور
۱۴۰۲/۶/۱۸
خیلی داره فاصله بین کتابها میوفته من مجبور شدم قسمت ۵ یباردیگه گوش کنم یادم بیاد چی به چیه فاصله زمانی کمترکنید معلومه خانم دشتی این کتاب مثل قبلیا باجون و دل کارنکرده مشکل ما ایرانیاست وقتی یجا جا میوفتیم سریع میخوام طاقچه بالا بزاریم معلومه دلیلش چیه
علی دارایی
۱۴۰۲/۹/۲۹
سلاو خسته نباشید به نویسنده گرامی و کاربران عزیز. من کتاب رو گوش دادم و میتونم بگم بسیار عالی و جذاب بود. خیلی از نقاط مبهم و سوالاتی که در جلد‌های قبلی مطرح شده بودند اینجا پاسخ داده شدند. درود بر ذهن خلاق و پویای شما آقای صالحی❤️
مشاهده همه نظرات 49

راهنمای مطالعه کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات

برای دریافت کتاب صوتی میدگارد 6: هزارتوی خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.