معرفی و دانلود کتاب اقتصاد برای مدیران

عکس جلد کتاب اقتصاد برای مدیران
قیمت:
22500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اقتصاد برای مدیران

کتاب اقتصاد برای مدیران تالیف یگانه موسوی جهرمی و نرگس خاکی به شما کمک می‌کند تا با چگونگی شکل گیری علم اقتصاد، مفاهیم ریاضی و آماری رایج در این علم، درک مفهوم تعادل بازار و زیرشاخه‌های آن، نحوه محاسبات مالی، نظام بانکداری و... آشنا شوید.

درباره کتاب اقتصاد برای مدیران:

علم اقتصاد جزو علوم اجتماعی است که به‌ مطالعه رفتارهای اقتصادی جوامع انسانی می‌پردازد. قدمت این علم بیش از دو قرن است و به‌دلیل گسترش و پیچیده‌تر شدن روابط اقتصادی انسان‌ها و جوامع مختلف، اندیشمندان، پژوهشگران و نظریه‌پردازان بسیاری به ارائه نظریات خود در این حیطه پرداخته‌اند. رشد چشمگیر علم اقتصاد و اهمیت آن در دهه‌های اخیر به گونه‌ای بوده که به محققین ممتاز علوم اقتصادی نیز مانند محققین سایر علوم چون فیزیک و شیمی جایزه نوبل اعطا شده است.

درحال حاضر به‌دلیل مطالعات، تجزیه‌وتحلیل‌های فراوان، مستمر و به‌هنگام شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای در علم اقتصاد هستیم. بر همین اساس، به کمک این علم علاوه بر شناخت و تشریح پدیده‌های واقعی اقتصاد، پیش‌بینی، اصلاحات و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی صورت می‌گیرد.

این کتاب مشتمل بر هشت فصل در قالب مباحث اساسی علم اقتصاد تدوین شده است. در فصل اول، با عنوان کلیات، عناوینی مانند زمینه‌های تفکری، تعریف و طبقه بندی، سوالات اساسی علم اقتصاد و تصمیم‌گیرندگان یا عوامل اقتصادی، بیان شده است. در فصل‌های دوم الی چهارم، در چارچوب اقتصاد خرد، درباره رفتار مصرف کنندگان، بنگاه‌های اقتصادی و عملکرد بازارها بحث شده است. در فصل‌های پنجم الی هفتم، در چارچوب اقتصاد کلان، به مباحث کلی اقتصاد چون حساب‌های ملی، مدل‌های تعیین درآمد ملی، بیکاری و تورم و سیاست‌های اقتصادی، و پول، ارز و بانکداری، پرداخته شده است. فصل هشتم به موضوعاتی در حوزه مالیه عمومی اختصاص یافته است. در این فصل، به طور اجمالی به دیدگاه‌های مکاتب مختلف اقتصادی (از کلاسیک تا نوین) در مورد دخالت دولت در اقتصاد و مفهوم مالیه عمومی، وظایف اقتصادی دولت و سیاست‌های دولت پرداخته شده است.

کتاب اقتصاد برای مدیران مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به علاقه‌مندان به مفاهیم و اصطلاحات اقتصادی و همچنین دانشجویان و فعالان در حوزه‌های مختلف اقتصادی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اقتصاد برای مدیران می‌خوانیم:

به عبارتی الگو یا مدل اقتصادی، مانند نقشه یک شهر است. نقشه شهر برگی کاغذی شامل خطوط و رنگ‌های مختلف که بر روی آن بسیاری از مکان‌های شهر مانند کوچه‌های فرعی، اماکن غیرمشهور شهر، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و غیره وجود ندارد ولی از روی آن می‌توان مکان خاصی مانند یک دانشگاه، بزرگراه، خیابان یا محله و مسیر رفتن به آن جا را پیدا کرد. مسلماً در نقشه شهر تمامی نقاط شهر درج نمی‌شود؛ زیرا در آن صورت پیدا کردن مکان و محل موردنظر به‌آسانی و به سرعت امکان‌پذیر نخواهد بود. الگو یا مدل اقتصادی نیز با ساده‌سازی، مسیر را برای یافتن نتایج اصلی نشان می‌دهد. «تعریف مدل یا الگوی اقتصادی به طوری که "کان " در چاپ دوم کتاب خود در سال 1970 تعریف می‌کند به این صورت است: «الگو عبارت است از یک سلسله کامل از باورها، ارزش‌ها و روش‌هایی که اعضای یک جامعه معلوم در آن‌ها سهیم هستند و یا به طور دقیق تر «ماتریس علمی» که در هر سیستم برقرار است.»

از معروف‌ترین الگوهای اقتصادی، الگوی به حداکثر رسانیدن سود در بحث تولید است که بیانگر رفتار تولیدکننده و ارزش-های مورد قبول نظام اقتصادی سرمایه داری در چگونگی توزیع درآمد، قیمت گذاری و نحوه به دست آوردن سود است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: رفتار مصرف‌کننده
فصل سوم: رفتار تولیدکننده
فصل چهارم: بازار
فصل پنجم: حساب‌های ملی
فصل ششم: مدل‌های تعیین درآمد ملی
فصل هفتم: پول، ارز و بانکداری
فصل هشتم: مالیۀ عمومی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اقتصاد برای مدیران
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کویر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-964-214-299-6
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
22500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اقتصاد برای مدیران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اقتصاد برای مدیران

برای دریافت کتاب اقتصاد برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.